Guest Panzarpluttt Posted January 14, 2004 Report Share Posted January 14, 2004 Enligt uppgift från högkvarteret kommer vi i insatsplutonerna att bli tilldelade en massa ny materiel. bärsäck 2000 kommer vi att få under 2004, stridssäck 2000 under 2004, stridsväst 2005. Dessutom kommer materiel så som ra 195. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Inte för att vara negativ...men jag tror på det då jag har det i garderoben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 (edited) Enligt uppgift från högkvarteret... ...och i kategorin "Överflödiga inlägg" är följande nominerade:... Edited January 15, 2004 by Gator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Tro inga rykten, sprid inga rykten. Den dag jag har utrustningen på mig, alternativt den finns hemma i garderoben, DÅ tänker jag tro! Samma gäller AK4B och hjälm 90 med ny inredning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Enligt uppgift från högkvarteret kommer vi i insatsplutonerna att bli tilldelade en massa ny materiel. Låter nog bra, synd att FMLOG inte delar deras uppfattning.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minimi Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 (edited) Tro inga rykten, sprid inga rykten. Helt fel! Ett ryktes innersta väsen består i att det skall förstärkas, förvrängas och sändas vidare till lämplig instans; för att där förstärkas, förvrängas och sändas vidare; för att där förstärkas, förvrängas... Edit:Stavfel Edited January 15, 2004 by Minimi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Tro inga rykten, sprid inga rykten. Helt fel! Ett ryktes innersta väsen består i att det skall förstärkas, förvrängas och sändas vidare till lämplig instans; för att där förstärkas, förvrängas och sändas vidare; för att där förstärkas, förvrängas... Edit:Stavfel Ironin till trots väljer jag att hävisa till din egen signatur.......tycker jag passar ypperligt i denna "jag har hört"-tråd. En svensk tiger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 säger som övriga. den dagen det hänger i min klädkammare tror jag på det. dessutom kommer helt säkert vi från Göteborg få skiten sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 (edited) Hmmm jag har nämligen hört exakt samma sak som Panzarplutt på ett befälsmöte häromdagen, så det ligger kanske lite mera sanningshalt i deras påståenden än man kan tro. Men som ni andra så väljer jag att tro på det den dagen jag har prylarna i min ägo. För övrigt ska min pluton deltaga i Arméns regionala slutövning i Malmö och förhoppningsvis ska vi ha fått RP-siktena tills dess så att vi kan imponera lite på de värnpliktiga och locka dem till HV. Men även till detta säger jag att jag tror på det när den nya bössan står i kasunen. Edited January 15, 2004 by Amfibieslusken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 dessutom kommer helt säkert vi från Göteborg få skiten sist. Lessen över att göra dig besviken, men det är faktiskt VI som får allt sist! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 dessutom kommer helt säkert vi från Göteborg få skiten sist. Lessen över att göra dig besviken, men det är faktiskt VI som får allt sist! ;) Och efter er kommer vi........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Fick samma besked som Panzarplutt om utrustningen plus att rps ska komma under 2004. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 dessutom kommer helt säkert vi från Göteborg få skiten sist. Lessen över att göra dig besviken, men det är faktiskt VI som får allt sist! ;) Och efter er kommer vi........ Och i kön ansluter vi... Tror också på att vi ska få RP, stridsväst, nya innanmätet till hjälmen, bärsystem etc när jag håller det i handen (och när jag väl har fått mina fingrar på det får ni bända loss det ur mina döda fingrar för att ta det av mig =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Drt stämmer säkert efter det som gäller NU, men det gäller inte om 1 månad... Med ytterligare besparingar och den allmänna feppligheten/segheten i systemet så får vi det absolut inte innan det sitter på min kropp, i mina händer... Tyvärr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Jag måste nog hålla med Nsky. Göteborg kommer få det sist. X| Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Ibland är det faktikst svårt att tro att fmlog tillhör försvarsmakten...men det är väl en sk budgetrestriktor. Hkv och rikshvc vill en massa men det finns många mellanled som vill annat. Sedan är det väl också så att toppen inte alltid har stenkoll på läget nere i myllan. Så vi får nog vänta ett tag till på grejerna... kommer ju dessutom ett FB som kommer röra om i grytan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinterMute Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Enligt uppgift från högkvarteret kommer vi i insatsplutonerna att bli tilldelade en massa ny materiel. Låter nog bra, synd att FMLOG inte delar deras uppfattning.. Nä, FMLOG vill ha grejorna för sig själva. Helst gömma undan allt i något avlägset bergrum så att de aldrig ser dagens ljus... Det man inte lämnar ut kan ju inte någon ha sönder... // WM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Insats Hv" nisse Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 dessutom kommer helt säkert vi från Göteborg få skiten sist. Lessen över att göra dig besviken, men det är faktiskt VI som får allt sist! ;) Och efter er kommer vi........ Och i kön ansluter vi... Tror också på att vi ska få RP, stridsväst, nya innanmätet till hjälmen, bärsystem etc när jag håller det i handen (och när jag väl har fått mina fingrar på det får ni bända loss det ur mina döda fingrar för att ta det av mig =) och en timme efter kön kommer vi :( ... Låt ropen skalla. STRIDSVÄST TILL OSS ALLA!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 Och i kön ansluter vi... Vad du dillar, Jed! Stocholmarna får ju alltid allting först. Kommer du inte ihåg när vi jämförde utrustning i kalix? LG=Hjälm 90, kroppskydd, fan, hans moster och en massa annat. KAG= Hjälm m/37, m/59 och kpist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 Jepp, stockholmarna får allting först. en i vår grupp som har flyttat ner till GBG från Stockholm har bland annat fått ut keps90 och kombi kängor(namn/stava?), alltså kängor för både sommar och vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Panzarpluttt Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 Enligt uppgift från högkvarteret kommer vi i insatsplutonerna att bli tilldelade en massa ny materiel. bärsäck 2000 kommer vi att få under 2004, stridssäck 2000 under 2004, stridsväst 2005. Dessutom kommer materiel så som ra 195. Nu har jag hört med mina egna öron självaste chefen södra skånska gruppen bekrefta mitt in lägg. vi får matrielen enligt det jag tidigare deklarerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 Och i kön ansluter vi... Vad du dillar, Jed! Stocholmarna får ju alltid allting först. Kommer du inte ihåg när vi jämförde utrustning i kalix? LG=Hjälm 90, kroppskydd, fan, hans moster och en massa annat. KAG= Hjälm m/37, m/59 och kpist Nja... Det var Frediksson och co som hade en massa rolig utrustning (stridsväst/bärsystem 2000 etc). Den enda nya utrustning vi har är hjälm 90 och kropsskyddet (må det brinna i helvetet!). Jepp, stockholmarna får allting först. en i vår grupp som har flyttat ner till GBG från Stockholm har bland annat fått ut keps90 och kombi kängor(namn/stava?), alltså kängor för både sommar och vinter. Keps 90 och sommarkängorna tillhör inte RU, men de går att köpa i butiken på förrådet på de flesta förband. Säger han att han har fått ut de, så råder jag dig att läsa mytomantråden i markan, han kvalar nog in där... Den uppfattning jag har är att norrlands HV förband har mest ny utrustning, detta *tror jag* beror på att politkerna har lagt ner rätt mycket i norrland och istället för att skicka iväg all mtrl söderut eller skänka bort den till Baltikum så har driftiga befäl (all heder åt de!) varit snabba och tömt förråden på mtrl som hv har nytta av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 Nu har jag hört med mina egna öron självaste chefen södra skånska gruppen bekrefta mitt in lägg. vi får matrielen enligt det jag tidigare deklarerat. Största problemet är nog inte att befattningshavare säger saker de inte har belägg för, utan snarare att den inneboende trögheten inom försörjningskedjan bjuder på "orättvisa" och osannolika tider för utdelning.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 (edited) Hmm Sedan 040101 återfinns Marschkänga 90 M7336-100 000, på den personliga utrustningslistan för en Hvman Ak. Plus en massa annat tjafs. Och ja det står på personlig utrustningslista för insatsplut att man ska få ut bärsystem 2k, sv2k, com-tac osv.... Sen att det kommer att ta sju svåra år att se samma utrustning är en annan sak. --Död åt FMLog-- Edited January 18, 2004 by Nifelhel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 Hmm Sedan 040101 återfinns Marschkänga 90 M7336-100 000, på den personliga utrustningslistan för en Hvman Ak. Plus en massa annat tjafs. Har du en utrustningslista för hvSoldat AK, vad man ska ha , har försökt få tag i en sådan, men jag och vår Kvm cyklar inte direkt i takt... jag har gjort misstaget att tala först, och tänka sedan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted January 18, 2004 Report Share Posted January 18, 2004 Keps 90 och sommarkängorna tillhör inte RU, men de går att köpa i butiken på förrådet på de flesta förband.Säger han att han har fått ut de, så råder jag dig att läsa mytomantråden i markan, han kvalar nog in där... Förutom stockholmaren i min och nskys grupp så stötte jag på en annan som flyttat till GBG från Stockholm, han hade också 90 keps och sommarkängor (inte kombi dock) så det så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 Förutom stockholmaren i min och nskys grupp så stötte jag på en annan som flyttat till GBG från Stockholm, han hade också 90 keps och sommarkängor (inte kombi dock) så det så Och stockholmarna i jeds och mitt kompani har varken 90-keps eller sommarkängor. så det så. ;) Att sedan en och annan har slantat för en 90-keps är en annan sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 men jag och vår Kvm cyklar inte direkt i takt... jag har gjort misstaget att tala först, och tänka sedan... KVM är "militärspråk" för PMS! :P I Halland har vi fått M/90 sommar, men inget bärsystem 2000... och det lär ju dröja. Senast jag var på SFD fick jag komabyxor och regnställ. Däremot har jag inga kalsonger, strumpor eller långkalsonger, i alla fall inga jag har fått från HV. Funderar på att komma till en övning med bara den mtrl jag fått ut, men det är lite kallt nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scattergun Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 ....och när vi väl får prylarna kommer dom att vara lika hopplöst omoderna som stridssele m59 och plåtkruka. Så då får vi sukta efter stridsdräkt 2015 och Ak4D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isa Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 Enligt uppgift från högkvarteret kommer vi i insatsplutonerna att bli tilldelade en massa ny materiel. bärsäck 2000 kommer vi att få under 2004, stridssäck 2000 under 2004, stridsväst 2005. Dessutom kommer materiel så som ra 195. Tror över huvud taget inte på nått förrän den dagen jag står på förrådet och har skrivit under kvittensen på utrustningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts