Jump to content

Recommended Posts

tack Harald

 

förtydligande:

ja för alla som ska sända in resebest, igen alla helger ledigt, är ni inne under påsk (fordonsförare o grpch/stf fler?) så är fredag o mån lediga dagar så resan ska beställas från Tors och åter senast 0800 tis.

Kristiflygare infaller på torsdag men den veckan är hel för oss alla dvs hem på fre.

 

/asker

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 414
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hur många av er som är uttagna bor i Stockholm?

 

Det där med tjänstledigt. Jag tar bara tjänsledigt mellan dom datumena som står på uttagningsbeskedet (utbildningstiden) för man vill ju inte gå miste om några pengar. =)

 

Eftersom att jag inte visste vilka dagar man skulle få vara ledig så fyllde jag inte i något på resebeställningen, hur svårt kan det vara att fixa i efterhand? Typ inte svår alls antar jag om man åker tåg eller buss. Så som jag förstod det så får man en till lapp där man beställer inryckningsresan.

 

-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Kan ju nästan tro att ni rycker in den 28/2!!

 

:baskerPa:

Om det vore så väl =)

"Bara" 37 dagar kvar.

lyssna inte på Kingecho1 Skalfisk, han är bara tar ut sin frustration på oss för attt han inte är i Liberia ännu :)

vänta du bara så ska du få se att vi åker ut på mission före honom ;)

 

/asker

Link to comment
Share on other sites

Kan ju nästan tro att ni rycker in den 28/2!!

 

:baskerPa:

Om det vore så väl =)

"Bara" 37 dagar kvar.

lyssna inte på Kingecho1 Skalfisk, han är bara tar ut sin frustration på oss för attt han inte är i Liberia ännu :)

vänta du bara så ska du få se att vi åker ut på mission före honom ;)

 

/asker

:)

Link to comment
Share on other sites

lyssna inte på Kingecho1 Skalfisk, han är bara tar ut sin frustration på oss för attt han inte är i Liberia ännu :)

vänta du bara så ska du få se att vi åker ut på mission före honom ;)

Hehe nu vet ju jag att det blir Liberia och har inryck V.30 o rotation V.34! Slår ni det så unnar jag er det!! :/

 

Har förvisso en viss frustation men den ligger på att jag missar ett helt år i skolan då FM inte tar hänsyn till terminer direkt! Skulle tyvärr ha passat som handen i handsken o gjort LA01 istället för LA02 men man kan ju inte få allt! :(

 

 

37 dar? Är det en månads Patgb utb då eller?? För de vanliga dödliga ryckte väl in 10/5? Men ska ni beställa alla resor nu som ni ska göra under utbildningen? Jag brukar bara sätta mig på tåget, flyget eller bussen, fylla i en reseräkning ala blå lapp när man kommit fram. Alla eventuella ledigheter man har haft så har det påpassligt genom Qm´s försorg dykt upp biljetter hem o tillbaks på sängen någon dag innan! B)

 

Å att ta ut semestern på nått annat sätt än i pengar har väl aldrig existerat??

 

:navy:

Link to comment
Share on other sites

lyssna inte på Kingecho1 Skalfisk, han är bara tar ut sin frustration på oss för attt han inte är i Liberia ännu :)

vänta du bara så ska du få se att vi åker ut på mission före honom ;)

Hehe nu vet ju jag att det blir Liberia och har inryck V.30 o rotation V.34! Slår ni det så unnar jag er det!! :/

 

Har förvisso en viss frustation men den ligger på att jag missar ett helt år i skolan då FM inte tar hänsyn till terminer direkt! Skulle tyvärr ha passat som handen i handsken o gjort LA01 istället för LA02 men man kan ju inte få allt! :(

 

 

37 dar? Är det en månads Patgb utb då eller?? För de vanliga dödliga ryckte väl in 10/5? Men ska ni beställa alla resor nu som ni ska göra under utbildningen? Jag brukar bara sätta mig på tåget, flyget eller bussen, fylla i en reseräkning ala blå lapp när man kommit fram. Alla eventuella ledigheter man har haft så har det påpassligt genom Qm´s försorg dykt upp biljetter hem o tillbaks på sängen någon dag innan! B)

 

Å att ta ut semestern på nått annat sätt än i pengar har väl aldrig existerat??

 

:navy:

det går nog fint att fixa resor där och då, dom som ska flyga är det kung om dom beställer så fort som möjligt. nog om det

 

sem, tja vad vet jag .. men under min senaste mission fick vi frågan om vad vi ville göra, förlänga eller pengar, det är upp till arbetsgivaren att bestämma om man ska ha valet. för mig som är statligt anställd så får jag inte ha två anställningar samtidigt så om jag väljer att förlänga måste jag se till att min tjänstledighet inte slutar innan FM kontraktet löper ut.

 

/asker

Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy

Haha...härligt boys, känner mig så välkommen. Som alltid går det rykten och detta är ett sådant. Kontinenten heter Afrika och landet heter Sudan. Välunderättade källor.

 

Puss på er. :camo:

Link to comment
Share on other sites

Haha...härligt boys, känner mig så välkommen. Som alltid går det rykten och detta är ett sådant. Kontinenten heter Afrika och landet heter Sudan. Välunderättade källor.

 

Puss på er.  :camo:

:P nää nu vet jag att han ska ha stryk !!!

 

hehe iofs så hörde jag detsamma från en planoff på S1 när jag var där förra veckan o jobbade lite men som sagt, bara rykten...

 

hey willy, snygg smock, den vart no-no på 7:an, hade du kul i Kisnica hehehe

Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy
:P nää nu vet jag att han ska ha stryk !!!

 

hehe iofs så hörde jag detsamma från en planoff på S1 när jag var där förra veckan o jobbade lite men som sagt, bara rykten...

 

hey willy, snygg smock, den vart no-no på 7:an, hade du kul i Kisnica hehehe

hehe...smocken har ju alltid varit no-no...men vem fan bryr sig ;) Kan säga att Sudan kommer från olika källor som har rötter högt upp...haha...fan vilken tönt jag är...haha

Link to comment
Share on other sites

:P nää nu vet jag att han ska ha stryk !!!

 

hehe iofs så hörde jag detsamma från en planoff på S1 när jag var där förra veckan o jobbade lite men som sagt, bara rykten...

 

hey willy, snygg smock, den vart no-no på 7:an, hade du kul i Kisnica hehehe

hehe...smocken har ju alltid varit no-no...men vem fan bryr sig ;) Kan säga att Sudan kommer från olika källor som har rötter högt upp...haha...fan vilken tönt jag är...haha

hehe jodå, norröna reccon i skogen funkar ju bra :camo:

vad har du för tjänst nu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy
hehe jodå, norröna reccon i skogen funkar ju bra :lol:

vad har du för tjänst nu?

Tyvärr kan jag i dagsläget inte gå in på vilken befattning jag har. Men du lär få reda på det när vi ses på S1

 

Kilo 4 ever. ;)

Link to comment
Share on other sites

Låter som att du har blivit uttagen till specialforces plutonen i kompaniet =)

Det var du som sa det. Så det får står för dig.

Är nog inte så "special" som det låter. Jag satsar mina pengar på staben. Befattning skall jag låta vara osagt.

 

edit: stavfel.

Edited by Harald
Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy
Är nog inte så "special" som det låter. Jag satsar mina pengar på staben. Befattning skall jag låta vara osagt.

 

edit: stavfel.

Haha...gamle Harald, du kanske borde tillhöra S2 eller nått. Du verkar vara vara grym på att lägga pussel. ;)

 

Special eller inte...alla gör vi ett jobb tillsammans. Det kvittar vad det står på inryckningssedeln. Det kvittar om man är spaning, und, V/E, TS-kille m.m. alla fyller sin bricka i det enorma arbetet för fred & säkerhet i denna grymma värld vi lever i. Sen finns det vissa personer som i min mening är svag människor som tycker det är coolt, fränt och ballt med en "tuff" befattning. Alla har vi olika bakgrund och utbildning. Nog om detta.

 

Fråga till er som är Grupp C. Får ni 203 utb? I så fall säger grattis och shit vad coolt.

Link to comment
Share on other sites

Som alltid går det rykten och detta är ett sådant. Kontinenten heter Afrika och landet heter Sudan. Välunderättade källor.

Visserligen cirkulerar det alltid mer eller mindre fantasifulla rykten om nya aktuella missioner, men innan något är beslutat är det farligt att tro alltför mycket på ryktena, hur mycket man än vill.

 

När det gäller Sudan, så har ju SHIRBRIG varit verksamma sedan i november, då de började förbereda och planera för en operation i Sudan. Den svenska personalen, som är knuten till SHIRBRIGs brigadstab, har för några veckor sedan börjat med vaccineringarna. Dessvärre för dem, så p g a strul med fredsavtalet är insatsdatum uppskjutet något. (Källa: Stabspersonal i SHIRBRIG)

 

När det gäller en insats av ett stabskompani, finns ju alltid chansen. Det beror på att det danska stabskompaniet som tillhör SHIRBRIG, just nu är insatt i andra operationer på annat håll. Det nederländska som fanns tillgängligt förr, är inte längre aktuellt för SHIRBRIG.

Däremot finns ett finskt vakt- och stabskompani (som inte ingår i SHIRBRIG) i UNMEE, som egentligen skulle dras bort från Eritrea vid halvårsskiftet. FN har dock nu bett Finland vara kvar året ut.

Och från halvårsskiftet ska ju "vårt" stabskompani stå beredskapsklart för insats...

Link to comment
Share on other sites

Fan om SHIRBRIG's brigadstab får åka till Sudan! Jag sa upp mig från den i samband med att jag blev uttagen till KS10...

Den som är intresserad av att bli Stabsass/UH skulle ju kunna kontakta pers/Opil och se om de söker nån ny. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy

haha...härligt gubbar! Jag slängde ut en rev och ni nappade. Ville bara kontrollera om ni var med och ni är ju mer underättade än vad jag trodde. All heder till yxgubben.

 

Rock on!

Link to comment
Share on other sites

Låter som att du har blivit uttagen till specialforces plutonen i kompaniet =)

Det var du som sa det. Så det får står för dig.

 

Eller så kan man ta det för det skämt det var...

 

Yxgubben:

Din information var intressant läsning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Free Willy

Eller så kan man ta det för det skämt det var...

Men ärligt talat. Tror du att jag tar detta på allvar. ICKE!!

 

Hoppas att Yxgubbe och jag INTE har samma källor...då stiger ju trovärdigheten. :wub:

 

Låter väldigt bra med utbildningen av besättning och GC och stf. Där har SWEDINT lyckats...haha...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...