Runningback Posted January 11, 2004 Report Share Posted January 11, 2004 Sön 11 jan kl 19.00: Kansas City - Indianapolis (D) Sön 11 jan kl 22.45: Philadelphia - Green Bay (D) Mån 12 jan kl 17.00: St Louis - Carolina ® Mån 12 jan kl 20.30: New England - Tennessee ® Tis 13 jan kl 16.30: Kansas City - Indianapolis ® Tis 13 jan kl 20.00: Philadelphia - Green Bay ® (D) = Direkt ® = Repris Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted January 11, 2004 Report Share Posted January 11, 2004 SLUTA! SLUTAAAA!!! JAG HAR JU INTE VIASAT SPORT LÄNGRE!!! *UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil_Dogs Posted January 11, 2004 Report Share Posted January 11, 2004 Chiefs vinner lätt... Kansas City Chiefs all the way!!! ;) Mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 12, 2004 Author Report Share Posted January 12, 2004 Synd att Kansas loosade emot Colts då )) Jag har inget dirket favoritlag, men gillar: Packers, RAMS, Cowboys Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted January 12, 2004 Report Share Posted January 12, 2004 Green Bay all the way! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 14, 2004 Author Report Share Posted January 14, 2004 GreenBay är också ute Panthers, Patriots, Colts, och Eagles är kvar Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 14, 2004 Report Share Posted January 14, 2004 Måste säga att jag inte fattar ett smack av reglera i amerikansk fotboll kanske nån kan berätta lite kortfattat hur spelet går till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter_PB Posted January 14, 2004 Report Share Posted January 14, 2004 Mmm, skall njuta av Superbowl-finalen på O´learys med en kall fin bärs! Vilka vinner då gubbar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 14, 2004 Author Report Share Posted January 14, 2004 11 vs 11 Ett lag består av 3 delar, Offence(anfall), Defence(försvarare) och Specialteams(kickoff och extra poäng). Offence ska försöka forcera bollen ner till endzone, man har 4 försök på sig att komma 10 yards, lyckas man inte går bollen över till defence. Det är så mycket att förklara... kom gärna med lite "inriktade" frågor Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 11 vs 11 Ett lag består av 3 delar, Offence(anfall), Defence(försvarare) och Specialteams(kickoff och extra poäng). Offence ska försöka forcera bollen ner till endzone, man har 4 försök på sig att komma 10 yards, lyckas man inte går bollen över till defence. Det är så mycket att förklara... kom gärna med lite "inriktade" frågor ok tack för svaret. en grej som jag har tänkt på är att när en kille blir tacklad så han faller så blir ibland den tacklade killens medspelare jätteglada. varför? och när får man skjuta bollen genom det där "målet" som ser ut som en stämgaffel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Man skjuter genom målet när man tror att man kan nå dit, samt att man finner det lönlöst att försöka flytta bollen de 10 yardsen. exempelvis om man är på "fjärde försöket" man får dock bara ett poäng för att skjuta bollen genom målet, medan man får tre om man springer/kastar (medspelare måste fånga den där) bollen till endzone http://w1.192.telia.com/~u19219193/Sidor/regler.html hittade denna efter ca ½sekunds sökning på google.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 15, 2004 Author Report Share Posted January 15, 2004 Dem blir glada för att han kanske tar 4 nya försök. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Ok. tack så mycket för svaren. Nu har jag fått ett lite bättre grepp om hur reglerna är. då kanske det blir lite roligare att titta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 16, 2004 Author Report Share Posted January 16, 2004 Japp, kom gärna med mera frågor, älskar sporten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosk Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 På den där länken står att man kan få två poäng på sparken efter en touch down. Jag hade alltid trott att det bara var en poäng.. när kan man få två poäng? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 16, 2004 Author Report Share Posted January 16, 2004 På ett extraförsök så kan man få 1 poäng på spark, och 2 poäng för ett spring/passpel. Men man kan få 3 poäng för ett fieldgoal, (spark) Oklart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosk Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 aha! Nu när du säger det så låter det faktiskt bekant.. inget oklart, tackar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 16, 2004 Author Report Share Posted January 16, 2004 Hehe lungt kan alltid hoppas att blågul fixar en am. fotbolls tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 18, 2004 Author Report Share Posted January 18, 2004 Kan tillägga att den 1:e februari är det superbowl final! 23:00 om jag inte minns fel.. Se till att ta ledigt från jobbet, ställ in date:er med mera! (viasat sport) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 En liten fråga till har jag. Hur är reglerna när det gäller tackligar. Får man tacklas hur som hels eller finns det nån gräns för hur hårda tacklingar får vara? Tex i hockey där man max får ta tre skär innan man tacklar.(har jag för mig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 Bollbäraren får du tackla i princip hur som helst, dock inte slå med knuten hand, sparka eller dra i gallret och liknande. Någon gräns för hur hårt du får tackla finns i princip inte... En hjälm i njuren är enbart karaktärsdanande och man lär sig att springa fortare alternativt att ge fan i bollen! Icke-bollbärare får du tackla/blockera framifrån eller från sidan. Under kick-off och andra så kallade "special teamplays" är det endast bollbäraren som du får tackla under midjan, resten får du ta framifrån/ovanför midjan. Detta för att undvika skador eftersom man ibland har tagit en 20-25 meters sats innan... ;) (Dessutom finns det ingen skriven regel för hur många skär du får ta innan en tackling i hockey. Domaren ska bedöma fall till fall, tre skär är bara en tumregel.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 AJ AJ AJ!! jag som bara trodde att de tacklade varandra så de flyger och gör volter bara var på film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 19, 2004 Author Report Share Posted January 19, 2004 Fu Fippe, lirar du själv eller? du verkar ju ha grepp om det hela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 20, 2004 Author Report Share Posted January 20, 2004 Kan meddela alla här inne att Superbowlfinalen kommer att sändas på TV3!!!! Matchen går av stapel på söndag (2/1) klockan 00:00 börjar matchen, men sändningen börjar vid 23:00!! Carolina Panthers vs New England Patriots Som jag sa innan, glöm jobbet/studier på måndagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted January 28, 2004 Author Report Share Posted January 28, 2004 Vill bara påminna alla MÖP:are om superbowl på söndag (natten till måndag) 00:00 är det kickoff! Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted January 29, 2004 Report Share Posted January 29, 2004 GO PATRIOTS ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Günther Posted February 2, 2004 Report Share Posted February 2, 2004 Grattis Patriots! Mycket värdiga vinnare. Vilken match, att dottern 7 månader förkyld och skitelak skrek halva matchen gjorde inte så mycket. Sällan har det varit så lätt att vara uppe och trösta. Tycker ändå lite synd om Panthers QB, vilka "driver" han hade! Den på 95 yards var ingen lek. Kände inte så lite Joe Montana-vibbar. Nä, nu har frun vaknat och tagit över passandet, dax för mej att sova... (05:50) New England Patriots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted February 3, 2004 Author Report Share Posted February 3, 2004 jo, det var sanneligen en bra match! Mycket underhållande fotboll, och jag själv som runningback rent av älskade Kevin Faulk! (#33, PAT). Det roliga är att hans kusin, Marshall Faulk, lirar i St Louis RAMS och blev årets spelare förra året om jag inte minns fel? Snacka om bra runningback gener Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlT Posted February 3, 2004 Report Share Posted February 3, 2004 Bah! Mera NHL till folket! NFL och Super Bowl är det samma sak eller? Kan ingenting om am.fotboll men din förklaring ovan gjorde det hela en hel del enklare. En fråga: Kan vem som helst få bollen och göra mål eller måste det vara någon särskild? Fråga2: När man tar 10 "yards (meter?)" måste det vara med boll eller kan man göra det utan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted February 3, 2004 Author Report Share Posted February 3, 2004 NFL = Ligan NFL Playoffs = Slutspel SuperBowl = Final I princip kan men som helst få bollen, men linjemän kan inte "få" bollen direkt, antingen att dem plockar upp den vid en "fumble". Bollen måste komma fram 10 yards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.