Jump to content

Windows-tema 90

Raffe

Recommended Posts

Jag har skapat ett windows-tema till Win XP för alla MÖPar (och MIPar) här omkring. Det är fortfarande en betaversion så allt är inte inlaggt som kan läggas in och det kan finnas vissa brister. Om det finns intresse kommer allt detta åtgärdas och om SoldF vill lägga upp det på sidan så får ni gärna göra så.

mini.jpg

Klicka på bilden för att förstora.

Temat går att ladda ner här: http://hem.bredband.net/b239495/m90-tema.zip

• Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Extractar filerna till en mapp på skrivbordet. Högerklickar på skrivbordet och väljer Egenskaper -> Teman, där jag letar upp m90-1024.theme. Väljer öppna och verkställer... Men ingenting händer! Allt är som vanligt. Är det jag som är en total nybörjare eller ska jag göra någonting annat?

Edit: Får som Marzocchi fast blå bakgrund.

• Forumsledning

Jag har en del sköna ljud och så som kan användas. Jag snickarde på en tema 1997-1998 men det blev aldrig klart. Maila mig Ralph så får du dem så lägger vi upp det på SoldF sedan när allt är klart.

-Ralph

När jag fick ut min AK5:a i lumpen fick jag också en rejäl och utförlig utbildning hur vapnet såg ut och hur jag skulle använda och vårda det.

Det borde väl rimligtvis följa med en kortare utbildning även till ett m90-tema till skrivbordet. Hur ska vi ,O annars veta hur vi ska installera det?

;) :D

edit: aha, utbildningsdelen kommer kanske när allt är klart och ligger uppe på SoldF:s sida :):Malaj:

Ser elegant ut, men var läggs filerna?  :baskerPa:

edit: vet inte vad jag gör för fel, men bakgrunden blir svart och inget m90 i sikte

Det är inte temat som det är fel på, det är jag som är dum i huvet :) För att det ska fungera måste man ladda ner ett litet program som heter StyleXP. Programet finns att ladda ner här: http://files.themexp.org/tgtsoft/StyleXPInstall_1_0_1p.zip . Det är en trial-version. Det finns "säkert" crack på Direct Connect och Kazaa m.m. men något sådant får ni hitta själva. Dessutom glömde jag att ta med typsnittet som används, det ligger nu i zip-filen.

Eftersom så många visat intresse ska jag självklart utveckla det. Just nu har jag dock stött på ett enormt problem - programet som används för att skapa temat vill av en outgrundlig anledning inte starta alls. Jag har försökt med systemåterställning men det vill sig inte. Självklart kommer jag dock inte att ge mig.

Under tiden får ni gärna fortsätta med att komma med förslag på förbättringar och testa det för att finna brister (med styleXP igång). Hittills så ska jag:

Skapa en kort utbildning på temat

Skapa ikoner

Förbättra rent allmänt

Lägga till ljud

Jag har även kollat upp om det är så att det endast fungerar med XP, och svaret är tyvärr ja.

Nu gäller det bara att jag får igång programet.

En trevlig(MÖP:ig) skärmsläckare kanske hade varit något?

Har ingen koll på hur svårt de hade varit att göra men den behöver inte vara så advancerad, räcker med ett trevligt bildspel eller liknande...

/JAS ,O

AHHH nu funkat mitt också :wub::clap:

SWEEEET!!!!

J-T Nice måste ja säg...

Tips...

Aktivt prog i aktivitetsbaren, vit text syns lite dåligt mot den ljusgrå färgen.

Skärmsläckare, håller med, skulle va nice

Aktivitetsfältet, lövhögen täcker bara en rad, lite synd för muppar som jag själv, med maaassssaaaa program igång samtidigt, en proppfull quick launch, och därför har två raders aktivitetsfält... (Fältet längs med startknappen för er som inte känner till uttrycket...)

Edit.

En xtra skrivbordsbakgrund, med samma mönster som aktivitetsfältet, fast lite ljusare (som här på forumet jämfört med www.SoldF.com) hade vart helrätt oxå tycker jag...

SWEEEET!!!!

J-T Nice måste ja säg...

Tips...

Aktivt prog i aktivitetsbaren, vit text syns lite dåligt mot den ljusgrå färgen.

Skärmsläckare, håller med, skulle va nice

Aktivitetsfältet, lövhögen täcker bara en rad, lite synd för muppar som jag själv, med maaassssaaaa program igång samtidigt, en proppfull quick launch, och därför har två raders aktivitetsfält... (Fältet längs med startknappen för er som inte känner till uttrycket...)

Edit.

En xtra skrivbordsbakgrund, med samma mönster som aktivitetsfältet, fast lite ljusare (som här på forumet jämfört med www.SoldF.com) hade vart helrätt oxå tycker jag...

Jag sitter nu och åtgärdar. (Lyckades installera om programet efter ett par försök och olika c*ck.) Den gråa texten är åtgärdad, nu något mörkare. Jag vet att aktivitetsfältet endast är en rad, det är för att bilden är något 3d (konvex(?)). Det ser skumt ut om det upprepas. I någon följande version kommer den dock även att finnas i 2d för dem med dubbelt aktivitetsfält.

Måste även lägga till att programet jag jobbar med är j-vligt komplext med en massa funktioner som inte ens programet vet vad de gör (står faktiskt så). Jag behärskar det fortfarande inte till fullo.

Trevligt iaf att en del har lyckats starta det nu.

Om någon vill börja med lite ikoner så vore det glockrent.

Låter bra Ralph, bra jobbat...

Något jag ändrade på egen hand var teckensnitt till ikoner... Fonten Ralph la med, storlek 6, fet, blev väääldigt nice... Önskar bara det var svart oxå (har en ljus bakgrund)... Storleken på fonten kanske ni får pula med, jag har nämligen upplösning 1400x1050 (bärbar dator)...

//jansssson

EDIT.

Under avancerade inställningar till utseendet (Egenskaper för bildskärm -> Utseende -> Avancerat) ändrade jag nu alla fonter som går, till den ovan nämnda (SF Intermosaic), storlek 6, en del fet, andra normala... Blev Väääldigt nice tycker jag...

Nu släpps version 2!

-screenshot

Uppdateringar:

Fixat lite allmänt, främst i aktivitetsfältet

Ny skrivbordsbakgrund "Ralph-style"

Instruktionsfil

+ Supportavdelning http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=14&t=9170

Fortsätt med att komma med förslag på förbättringar.

Om det finns ett intresse för systemövervakaren uppe i högra hörnet på screenshotet som visar CPU-åtgång, CPU-historia, fritt RAM, ledigt utrymme på HD, låt som spelas i winamp och en winampkontroll så kan jag fixa det också.

Nu har även systemövervakningen implementerats.

Den ligger i en egen zip-fil i m90.zip (ladda ner igen för senaste verionen) med egna instruktioner. Använda http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=14&t=9170 för support, det kommer antagligen behövas :huh:

[edit]Har även laggt till en liten toning i skrivbordsbakgrunden. Kolla in screenshot. Nu ska jag äta. Nu e jag nog klar för idag.[/edit]

Nu har även systemövervakningen implementerats.

Den ligger i en egen zip-fil i m90.zip (ladda ner igen för senaste verionen) med egna instruktioner. Använda http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=14&t=9170 för support, det kommer antagligen behövas  :/

[edit]Har även laggt till en liten toning i skrivbordsbakgrunden. Kolla in screenshot. Nu ska jag äta. Nu e jag nog klar för idag.[/edit]

Länken i ditt inlägg är inte riktigt korrekt !

Sedan saknas .theme filen i zippen ??

Detta med ljuden...

Har precis hört låten Cool Candys - Muckartwist

I början hör man ett par marscherande fötter sedan "Avdelning HALT! Givakt! Manöver! Militär Utryckning Civila Kläder! Med andra ord MUCK!"

Om någon har ett klipp-program för mp3or att rekommendera så blir jag glad!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...