Vlad Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Som en del kanske vet så går jag grupp chefs utb i Hv:s regi. Och i helgen hade vi utb på tunga vapen. P-skott, Grg och Ksp 58. Grg:n var det som var helt nytt för mig. mycket roligt vapen. :thumbs: Men att få höra Ksp 58 ryta efter 5 års tystnad. Det var oslagbart. Jag har fortfarande sådant stånd så att man kan utnyttja mig till att bocka plåt och går omkring med ett elakt grin på läpparna. :cool: Ingen idé att försöka förklara för mina vänner, dom fattar ju bara inte, så jag var tvungen att dela med mig av känslan till dom som förstår mig. Mvh Vlad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 DU får skaffa nya vänner!!!!! hehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Då kan jag rekommendera FBU's centrala veckokurser. Är du inte med i FBU är det hög tid att gå med. Vill du gå med i Borås FBU, så kan jag ge dig numret till rätt person där.... Förresten ni sköt väl bara 5skotts skurar??? Barnlek!!!! I somras var det riktigt gott att ligga på Ryssnäset, på Fårö, och panga riktiga eldskurar på Saabmål :P Var i Skillingaryd hela helgen på farbkurs. Det är riktigt kul när man får exprimentera med improviserade rsv-laddningar och annat kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Nifelhel fråga! Var Farb-kursen bara över en helg??? Iofs...kanske räcker.. eller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted November 11, 2002 Author Report Share Posted November 11, 2002 Blir svårt då jag har lovat min kära lilla mor att jag ska hålla kontakt med det civila tjafset eller som man har hört innan det civila mörkret. Hon har kommit och gjort en kontroll visit hos mig precis innan läggdax och upptäckt att jag använder M90 som pyjamas och lade kvistar, kottar och granbarr i sängen för att skapa utomhus feling och då fick jag lova en massa saker för att hon skulle gå hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Låter som att folk haft en trevlig helg. Usch så avundsjuk jag blir när jag hör sånt här.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Nifelhel fråga! Var Farb-kursen bara över en helg??? Iofs...kanske räcker.. eller?? Japp!!! Fredag till söndag, Jönköpings FBU var dem som höll i det. Innehållet var enstaka laddning, trumsprängning, objekt samt eltändmtrl. Kunskapsnivån var blandad och var väl i stort sett bara en aptitretare. Kursen var för 40pers, men det kom bara 14st....Iofs mer deg till oss andra :P För att få bättre duglighet i handhavande så måste man definitivt gå flera kurser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted November 11, 2002 Author Report Share Posted November 11, 2002 Då kan jag rekommendera FBU's centrala veckokurser. Är du inte med i FBU är det hög tid att gå med. Vill du gå med i Borås FBU, så kan jag ge dig numret till rätt person där.... Förresten ni sköt väl bara 5skotts skurar??? Barnlek!!!! I somras var det riktigt gott att ligga på Ryssnäset, på Fårö, och panga riktiga eldskurar på Saabmål :P Var i Skillingaryd hela helgen på farbkurs. Det är riktigt kul när man får exprimentera med improviserade rsv-laddningar och annat kul Jodå 5 skotts serier var det men en 3:e person satt och ryckte banden på andra sidan, så det rätt ok ändå. Tanken är ju att jag ska gå med i FBU. vet bara inte riktigt vart jag la dom där sakerna. Få se vad som händer efter årsskiftet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Låter som att folk haft en trevlig helg. Usch så avundsjuk jag blir när jag hör sånt här.. Det var en regionalkurs, ta och sök den nästa år v45. Lite dålig info om den kanske, men det hade varit kul att se vad Ingenjör'n hade baka ihop för något ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Låter som att folk haft en trevlig helg. Usch så avundsjuk jag blir när jag hör sånt här.. Det var en regionalkurs, ta och sök den nästa år v45. Lite dålig info om den kanske, men det hade varit kul att se vad Ingenjör'n hade baka ihop för något ;) lite dålig info där ja.. fick inget mail. :sneaky2 Vad har hänt med FBU:s hemsida förresten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Jag fick mitt antagningsbesked på tisdagen och jag skulle vara där på fredag... Uselt tycker jag :( Ojoj har ändrat sidan, från pissgult till fisblått ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted November 11, 2002 Author Report Share Posted November 11, 2002 Om tomten verkligen finns, så har han chansen att visa det till Jul. jag vet vad jag vill ha vet ni?? Nifelhel..ska du ändra avatar eller ska du köra vidare med den du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 vlad. E du medveten att på din avatar så ser det ut som två sopkvastar i bakgrunden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts