Jump to content
Sign in to follow this  
Kimster

Diskussion efter röstning

Spelar det någon roll  

177 members have voted

1. 1. Spelar det någon roll

• Ja, jag vill att man ska kunna disskutera röstningen
      95
    • Nja, det spelar ingen roll.
      13
    • Nej, varför det, det räcker med att rösta
      10
    • Låt den som skapar röstningen bestämma (tillägg)
      56

Recommended Posts

Vil du att man ska kunna prata och kanske förtydliga sig efteråt eller känns det som det kvittar för man har ju ändå lagt sin röst ?!

De frågor som kommer upp kommer alltid att vara så tydliga som möjligt, så det ska inte behöva uppstå missförstånd.. *hoppas vi*

:D

Ja, jag vill att man ska kunna disskutera röstningen

Detta valde jag så man kan motivera sin röst om man vill.

Det kan vara bra att få motivera sig. OM frågorna och svaren är bra utformade (vilket dom givetvis kommer att vara :D ) så behövs det kanske inte alltid, men kan vara bra att ha som alternativ.

Röstade ja.

Hur ofta har inte den som inlett röstningen glömt något annat alternativ (dock inte denna gång)?

Sen kan det ju vara intressant att reflektera varför det ibland blir en jordskredsseger för vissa alternativ.....

Man kanske kan ge den som utlyser omröstningen alternativet att välja diskussion eller inte.

Det skulle jag rösta för, om det alternativet funnes. Tur att jag fick utrymme att säga det.

Fixat.. sorry för er som redan röstat.. men ... livet e orättvist :D

Jag tycker att den som fixat omröstningen själv ska få bestämma om det ska diskuteras eller inte. Omröstningen är ju till för att inhämta information och är bara röstalternativen välformulerade behövs det kanske ingen diskuss. Informationsefterfrågaren får alltså själv välja hur mycket information han vill få.

Titta nu kom det till ett till alternativ (efter lite diskusion).

Jag röstade ja innan ändringen, eftersom jag utgick ifrån att det alltid skulle bli någon som startade en ny tråd för att diskutera det han/hon tyckte var fel/rätt/konstigt med omröstningen och jag tycker att det är bättre att hålla ihop de.

Nu hade jag valt det sista alternativet (Låt skaparen bestämma).

Jag kan inte förstå varför det finns mindre röster i denna tråden än den andre ? Vill folk inte rösta i detta ämnet eller hur funkar det ?? :blink:

Är man i den andre går det väll att klicka i denna med eller.. . .. ?!

/ förvirrad blågul

Jag kan inte förstå varför det finns mindre röster i denna tråden än den andre ?  Vill folk  inte rösta i detta ämnet eller hur funkar det ?? :D

Är man i den andre går det väll att klicka i denna med eller.. . .. ?!

/ förvirrad blågul

Tror du inte att det är så att den andra har varit mer framme på Huvudsidan och så går man bara in där och sen trycker man bara <- back ?

Gör man så missar man ju en jevla massa trådar i övriga forum.. så det låter vanskligt.. men jag har som sagt ingen aning... märkligt är det iaf

Klart man måste kunna disskuterta omröstningar. Jag vill kunna motivera min röst och även disskutera med andra varför dom tycker som dom gör.

haha lol!!!

den här diskutionen är ju bara för mkt!

de som diskuterar i den här tråden är ju de som tycker att man ska diskutera

såklart!!! haha!! inte mkt till diskution!!!

Röstade Ja för övrigt eftersom man ju vill förtydliga sig och

försöka övertyga andra.

Har missat denna, men jag röstade på sista alternativet.

Om inte annat är det ju bra om någon, tex blå/gul vill göra någon typ av undersökning och slippa massa inlägg, bara ha ren fakta. Tex hur mycket väger du? så kommer det svar som:

Jag valde 90-95 kg men gick upp förra veckan och tränar nu så jag kanske gå ner igen.. bla bla

Vill man slippa sånt är det ju bra.

Men om det är en omrösting och jag känner att jag vill motivera min röst eller lägga till något så röstar jag inte om jag inte får lägga till, eller på annat sätt förklara mig. Sen är det ju ofta så att vissa skriver inlägg som "jag röstade på bla bla". Sen inget mer i princip. Men är det väl motiverade svar eller tillägg så är det ju helt okej. Tycker jag.

Jag tycker det är intressant att läsa mer exakt vad folk har för åsikter, för ofta kan ett alternativ stämma ganska bra, men inte helt.

Ja, man har väll oftast en förklaring eller ett förtydligande om sin röst.

Ibland även ett tillägg om det finns för få alternativ att rösta på.

Sign in to follow this