Jump to content

Fältartister

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Den här damen har signerat min mage! :-D

Det har du aldrig berättat!

Vad fasen... du var ju med den kvällen! Har nån bild nånstans där jag glatt visar upp konstverket.

Men mycket kan ju förklaras av tolkningen av "inte synbart berusad": det beror på vem som tittar! Och på Bomben var det ju lite halvskumt. :lol:

Tjena

Jag hittade en intressant länk till våra :baskerPa: "kära" fältartister, det fanns ifrån många olika missioner samt osså bilder, värt ett besök. :)

fältartister

Men inte från BA01.....kass eller du var inte där :D

Jo jag var där på BA01 8 komp, visst lite dåligt att det saknas en länk till BA01, bilder finns det om de inte har. Det borde de ju fixa ASAP !!!!

???? Kollade i mina fotoalbum ifrån BA01, hittade inga bilder ifrån några fältartister ??? Vet någon om det var några och i så fall när (så jag kan se vad jag gjorde då, har datumar på fotona)? kanske jag var på Leave ??? Skumt ! Någon klok soldat som kan upplysa en förvirrad soldat :baskerPa:

???? Kollade i mina fotoalbum ifrån BA01, hittade inga bilder ifrån några fältartister ??? Vet någon om det var några och i så fall när (så jag kan se vad jag gjorde då, har datumar på fotona)? kanske jag var på Leave ??? Skumt ! Någon klok soldat som kan upplysa en förvirrad soldat  :unsure:

Mina anteckningar säger att fältartisterna var hos oss runt vecka 6 -94. Den 10/2 på 10:e och 12/2 på VL. Övriga kompanier har jag ingen koll på... B)

Dagboken säger också att dragplåstret hette Zia Lindberg och jag har ett foto på John Houdi med ett knippe cigg i käften. :lol: (ungefär så...)

För övrigt lirade bandet på återträffen i somras (dock utan Zia)

/Ace (klok soldat? :lol: )

Edited by Ace

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
jo.. lite tidigt är det..  helst komma i slutet av missionen, tidigast efter halva missionen är min personliga åsikt.

Fältartisterna ska komma när vi har leave-stopp i mitten på missionen så att alla kan närvara.Vi kommer även att ha medaljcermoni under den tiden,Sverige har sökt dispens för att få dela ut medaljen innan 90 dagar.(så att alla kan närvara)

• Forumsledning

De svenska fältartisterna i all ära i sina M90-uniformer, men bäst på KS06 var nog finska fältartisten Linda Lampenius.

Wellfare trodde inte så många skulle komma så det blev Muddy Mess och man tog inte ens ut soffor eller biljardbordet.

Behöver väl knappast tillägga att man behövde inte vara Sherlock Holmes för att räkna ut att det var PACKAT och att digitalkamerorna blixtrade konstant. :baskerPa:

Har också en bild därifrån... :sniper:

Kan intyga att det verkligen var trångt, det gick helt enkelt inte att ta sig fram genom mässen. Sillar i en konservburk har gott om plats i jämförelse...

Bästa bilden jag tog på hela missionen tror jag... :baskerPa: :P

3s.jpg