Vildmannen Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 "They swept across Iraq and conquered it in 21 days. They stand guard on streets pot-holed with skepticism and rancor. They caught Saddam Hussein. They are the face of America, its might and good will, in a region unused to democracy. The U.S. G.I. is TIME's Person of the Year " http://www.time.com/time/personoftheyear/2003/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Man börjar inte på snudd undra att araberna har lite rätt när de säger "imperialiststaten USA" Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlT Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Ingen som tänkte på att övriga världen faktiskt också har deltagit i krigen? UK borde väl också få cred? Jädra Times! Nu blev det bojkott! B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 glöm inte danmarks ubåt ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted January 3, 2004 BlåGul -1 Report Share Posted January 3, 2004 Jädra Times! Nu blev det bojkott! B) Kom ihåg att The Times och Time Magazine är två helt skilda saker. @honken Istället för att irritera sig över att det är "the US GI" bör man väl vara glad att utmärkelsen för omväxlingens skull har gått dit, till skillnad från att som vanligt hamna hos någon diktator, företagsledare eller president (som rätt ofta fått sin utmärkelse med hjälp av just soldater). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Det blir inte mindre irriterande för det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil_Dogs Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Bara och gratulera.... Och ge UK cred också... Irriterande eller inte, BRA att soldaterna får cred och inte President Bush, soldaterna förtjänar all cred dom kan få, det var trots allt inte dom som bestämde att det skulle bli krig och att oskyldiga människor ska dö. Visst det är en risk med att gå med i militären, men att bli sänd till ett främmande land för att störta en regim är nog inte det enklaste kan jag tänka mig, speciellt inte när det inte är ditt eget beslut. Men som sagt, ALLA soldater som deltagit är värda det. Jag blev GLAD när jag såg det, och att det inte blev President Bush. Jag tycker dom är värda allt dom kan få! Men nej det är klart, Saddam kan få det... Har aldrig sätt någon innan med sån otrolig uppfinningsrikedom att man ligger i en håla med lite vapen, nån mille och en fläkt med ett rör och andas igenom... Jag är mäkta imponerad av den före detta Irakiska diktatorns påhitt. Han visste iallafall vart han hör hemma, i ett litet ruttet hål! Inte för jag hade gjort det bättre själv, men jag hade aldrig satt mig o hans situation heller... Men som sagt, ALLA soldater som deltagit är värda det. Mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Niox: klankade inte ner på soldaterna, det är ju de som riskerar liv och lem för sitt land. Mina tankar gick mer åt just politikerna som riskerar sina soldaters liv för oklara orsaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Jag är personligen mycket splittrad i frågan, men det är kul att soldaterna får uppskattning... Men personligen tycker jag att det börjar bli lite förmycket vapenskramlandeonani i Usas media.... Andra komentarer är typ "slow year" mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
undass Posted January 3, 2004 Report Share Posted January 3, 2004 Jag ser utnämningen som ett tecken på att opinionen i USA har svängt något, tidigare upplevde jag det som om den började bli mer kritisk mot USAs militära operationer, men i och med Saddams gripande så har det som sagt svängt. Detta finner jag beklagansvärt då det antagligen blir svårare för en demokratisk presidenkandidat att vinna i ett sådant klimat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted January 4, 2004 Report Share Posted January 4, 2004 Tycker det ar bra att soldaterna far lite ara, men ar MYCKET sur att det bara blev jankarna. Utan britterna hade USA fatt dra sig ur mycket tidigare, tror jag nog, och stackars Australien o s v blir alltid bortglomda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froddan Posted January 4, 2004 Report Share Posted January 4, 2004 OT: angående bilderna i Times. Påminner inte det estetiska upplägget om något jag sett tidigare... hmm... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.