Guest Nils Holgersson Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Jag ska snart rycka in på I5, som jag skrev i ett inlägg längre ner. Är det någon som legat på I5 och som kan berätta lite allmänt om hur det är där? jag är förtjust i styrketräning med vikter, finns det nån möjlighet till det på själva förläggningen? Finns det tillgång till internet? mvh Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkyboy Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Vad jag har fått höra finns det alltid tillgång till gym på de olika regementena runt om i landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoXray Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Kan inte säga så mycket om regementet, eftersom jag inte har gjort lumpen där. Men jag har vart där inne ett par gånger eftersom jag är med i HV här uppe. Så vad jag kan säga är att Östersund är en trevlig stad! Kanske lite dåligt med uteställen, men en del finns det allt. Och damerna som jobbar inne på förrådet är riktigt trevliga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StfC Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Har dålig erfarenhet av vissa befäl, som led av ett stort jägarkomplex (ingen basker men kallas ändå jägare). Gjorde Kadettskola där uppe för en del år sedan. Men troligen så är det bättre nu. Vet inte hur det är nu för tiden, men på min tid var det gott om värnpliktiga överallt på stan. I5, A4, ATS (Armens Tekniska skola) samt F4. hoppas att du kommer att trivas !. Surjämtar är trevliga människor när man lär känna dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nils Holgersson Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Finns det nån basker för spaningssoldater? Jag skulle så hemskt gärna vilja ha basker för den där skärmmössan är inte så glassig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Karlén/KJ Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Tja...duger inte pansargossarnas mörkblåa/svarta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nils Holgersson Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Ok, visste bara inte om jag skulle få nån överhuvudtaget. Det finns väl befattningar som inte ger nån basker? Jag ville bara försäkra mig. jag får alltså en svart eller mörkblå, eller en både och? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Alla arméförband kommer att få basker nästa år. Har för mig att det är en mörkblå som gäller för de förband som ej haft basker tidigare. The Swede BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Predator Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Stämmer. Hur kommer det sig att amf soldater har grön basker men inte span soldater? Spanutbildningen är ju tuffare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 Att span skulle vara hårdare än amf är en diskussion som hör hemma på slagfältet och inte på ett trevligt forum. Span är ju span, de spanar. På amf finns flera olika befattningar. Dra inte alla över en luskam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts