Jump to content

"Jag ångrar ingenting"

Vildmannen

Recommended Posts

Sulan Skapat: Dec 26 2003, 10:09

Man blir ju en aning fundersam när sådana går lösa.

Vad menar du med det? Kan du vara lite mer specifik.

22 åringen.

"Jag bangar inte för något"

Den 22-årige Södertäljebon sprang till sin bil, som stod parkerad i närheten.

- Jag bangar inte för någonting, särskilt inte när jag druckit. Hade jag varit nykter hade jag nog slagits i stället.

Vilken dj*vla nolla... Han kommer INTE tycka likadant efter några år på ett fängelse...

Killen är inte normal, han behöver seriöst hjälp...

Jaja..

Ha de brau

Enver

Vad menar du med det? Kan du vara lite mer specifik.

Ja vad tror/tycker du själv?? Jag blir uppriktigt sagt ganska uppriven då vissa människor verkar totalt sakna respekt för andras liv och hälsa. Att köra rakt in i en krogkö är inte en så upphetsande tanke. Vem vet när en sådan sak händer nästa gång eller var? :banana

@ BunkerBuster: Nu vet jag inte om du är seriös eller inte... Men är det ngn som "förtjänar" att dödas så är det pedofiler & det en långsam död :P

Den här killen verkar bara vara lite vilse! Han är 22 trots allt... Han behöver hjälp och inte ett skott i nacken... och inte professionelt i heller för den delen :baskerPa:

Han är ett avskum.

Han skall dömas till ett långt fängelsestraff tillsammans med grova män som tycker om små söta 22-åriga värstingnippor och gärna duschar länge och ofta med dom.

1. Pedofiler är människor som behöver hjälp. Det är en "sjukdom" som är otroligt svår att kontrollera och de behöver stöd för att kontrollera den. Men nackskott? nej.

2. Oseriöst artikel?

3. Ingen kan säga att någon förtjänar att dö. Nu tänker jag ta ett citat från en rolig bok/film, som den nörd man är:

"Many who live deserve death, and some who die deserve life. But can you give it to them? Do not be to eager to deal out death and judgement."

- Vår gråe vän Gandalf från Sagan om Ringen

Ganska klyftigt sagt får ni ta och hålla med om. :blink:

Alldeles förmånga trådar som denhär har spårat ur i frågan om det är rätt eller fel med dödsstraff.

Denna tråd är på god väg den med...

Så: Håll er er till ämnet!

*Yman delar ut gult kort till tråden*

//Yman, blågul

• Forumsledning

Man kan inte ens skylla på nyhetstorka längre utan jag tror antingen redaktionerna har blivit så totalt hungriga efter skvallerpengar eller att vi konsumenter köper vad skit som helst. Gissar de vad "vi vill ha" eller har de så pass bra underlag att man verkligen kan skylla på konsumenterna?

Bara kolla på gårdagens löpsedlar.

Jan Malmsjö på framsidan för att han sjungit för kungen och tydligen blivit hånad medan 15 000 - 40 000 har dött i jordskalv i Iran. Det är ju skandalöst.

"Shit Kungen har hånat Janne, jaja 15,20 tusen pers, skit i dem det är så långt borta." medan vi själva vill utlysa världssorg och alla att länder skall stanna upp för/bry sig om "oss" då det brann på ett disco i Göteborg och när en politiker blev mördad.

Sen är det ju poppis att vräka ur sig " Ja amerikaner, de skiter totalt i vad som händer utan för delstaten och sen vet de inte ens vart europa är någonstans på kartan. Men vi svenskar vi har koll. Vi gillar att läsa om VÄRLDEN fast...dokusåpasidorna, Tinas recept och sporten blir det väl för det mesta...kanske den staliga televisionens tablå oxå." :wub:

Vad kan man begära av en tidning som har en "Robinssonreporter"? :wub:

Drogade efter örådet

"Tv-personalen gav oss sömntabletter och kontrollerade att vi svalde dem."

Vincent jagade fridlysta jättesköldpaddor

Bröstoperation nära stoppa Camilla

Martin Melin: Vad är det med kvinnorna i årets tävling?

Saxat från Expressen.se, säger lite om nivån på den tidningen!

]"Many who live deserve death, and some who die deserve life. But can you give it to them? Do not be to eager to deal out death and judgement."[/i]

Tänkvärt, mycket tänkvärt.......

"Many who live deserve death, and some who die deserve life. But can you give it to them? Do not be to eager to deal out death and judgement."

Jo, men är det någon som vet om det var Tolkien som utryckte denna fras i boken eller om det är Peter Jacksons påhitt?

Edit: Inte Tolken va...

ok då får väl vi ge 22-åringen ett straff helt i expressens anda:

SPÄRRA IN HONOM PÅ VATTEN, BRÖD, OCH SAMTALSTERAPI MED ZÛBB-EYDE(oh förlåt jag kan visst inte stava)

efter detta straff bör vi inte oroa oss mer än att han förorenar ett vatten drag eller att hans rep skaver bort bark från grenen han hänger i

Är lite fascinerad över det ibland så stora motståndet/ogillandet av kvällspressen bland många individer som man ändå ser stå läsandes ett exemplar av någon kvällsblaska eller sittandes läsandes någon nätutgåva.

Jag själv har pga av mitt ogillande beslutat att inte stödja kvällspressen genom att inte köpa någon tidning eller att inte surfa in på deras hemsida.

Det sista har dock visat sig ganska svårt när man hänger på detta forumet men snart så får jag självdisciplin nog att även lägga av med det.

Man kan inte kritisera dem och sedan i nästa sekund stödja deras verksamhet.

För mig är det lite konstigt i alla fall.....

Är det nyheter man är intresserad av finns de flesta morgontidningarna som alternativ t ex GöteborgsPosten ( www.gp.se ) för oss som bor på rätt sida av Sverige :wub:

Jo, men är det någon som vet om det var Tolkien som utryckte denna fras i boken eller om det är Peter Jacksons påhitt?

Edit: Inte Tolken va...

Tolkien, såklart!

Killen "lyckades" inte döda någon! Det finns värre saker som händer...Som tur är är han tillfångatagen till skillnad från min kusins mördare, han blev skjuten med 9 skott igår (hemlandet) igår.

Han ingick inte i kriminella kretsar eller något sådant, han hade inte gjort någon nånting ont. (ja, jag är säker) har pratat med dem därnere. Han var bodybildare , kom 1a i en tävling i grekland och skulle så småningom tävla runt i europa.

Motives anses vara avundsjuka, hoppas dem får tag i djäveln som gjorde det!

Just när han började komma nånvart med sin sport (han har tränat i mer än 10) styrke träning och det började äntligen gå bra för honom tills nån idiot försörde allt. lider så mycket med hans barn :(

Fan va ledsen jag är :baskerPa:

SKulle man inte kunne ge honom rejält med stryk istället?

Jag tror tyvärr inte att det biter på sånadära!! de har nog åkt på spö för sitt beteende tidigare! Verkar inte bli bättre för det!! :=o

Du får nog fylla i din profil för det skulle vara roligt och se vad för erfarenhet av kriminalvården eller psykiatrisk vård som du har i och med att du har sån koll.

Sedan att killen äger 2 företag och ett antal bilar vid 22 års ålder..... det göder mina fördomar mot människor som föds in i "rikedom"

sorligt men sant från min sida

Sedan så är det som Henke skriver så skrämmande sant.

Min pappa har helt lagt ner att läsa kvällspress och har tvingat sig själv till att lära sig engelska bara för att kunna hänga med på utländska nyhetessändningar.

Jag tror hela samhället är på väg mot någon sorts mcdonalds filosofi, "snabbt enkelt billigt lätttuggat och snabb mättnad."

men vad ska man göra....

en grej är kanske att köpa "radikala" tidningar (altså tidningar som inte ägs av storföretag)

något annat är att kanske göra en så enkel grej som att skaffa ett fadderbarn...

jag vet inte för jag är verkligen inte den som inte läser löpsedlarna och ibland köper en kvällstidning.

Det finns ju faktiskt en möjlighet att han har arbetat som en dåre och med lite tur när han investerade sin sparpeng i ett par aktier så blev han miljonär och köpte ett företag som han arbetade så hårt med att han fick råd med ett till företag som gjorde honom stenrik, så då köpte han två bilar. En jobb bil och en "köra över folk" bil.

Liten chans, men den finns ändå där.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...