Pang Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,409883,00.html Var det jäkligaste, att det finns indikationer på att den var anlagd. Vem tusan vill göra något sådant? Får väl se vad som händer längre fram. Ingen som vet något direkt från platsen? (inte dra förhastade slutsatser nu pojkar små.) :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 När jag hörde om branden på radion så förstod jag först inte vad reporten menade. "En brand har utbrutit på A-M-F- Regementet (uttalas som i AMF Pension)i göteborg. Sen förstod jag, tykte det var lite roligt. Först tänkte jag AMF Pension har väl inga regementen. Alla dessa okunniga civilister Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Basker av! Synd å skam att den gamla fina vårdhallen har brunnit ner. Minns tillbaka ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=148581 "En kraftigt drogpåverkad man mellan 25-35 år greps inne på området i närheten av det brinnande förrådet. - En bil hade körts in i staketet och skadat det. Vi tror att mannen sedan hoppade uppifrån bilen in på området. Vi antar att branden är anlagd" Vakthavande befäl -------> <------- Pundare Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Grrrr..... Jävla slyngel. Ge honom en kvart tillsammans med valfri skyttepluton där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 e ju inte förvånad över att folk lyckas ta sig in där.. va väl inte länge sen nån hoppade över staketet å lurade till sig en bössa oxo? regementsområdet är STORT därborta.. (kanske för stort?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 En gammal båthangar brann ner. Fanns nog rätt mycket plast eller olja där inne, för röken var rätt svart. Även huset bakom har nu fattat eld och brinner som bäst upp trots tidigare försök att kyla ner fasaden med vatten. Kan tillägga att branden såg ut att börja inuti huset. /Mojo, granne och ögonvittne till branden i fråga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkerL Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Hörde på S-80 radion att personal inne på AMF 4 hade gripit och paketerat den misstänkte. Bara för polisen att komma och hämta för vidare transport till polishuset. Undrar vad han tänkte när det kom fram beväpnade män i gröna uniformar... "oh nej, inte DEN nojjan en gång till". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Hörde av vänner som sitter i beredskap just nu att det är tält tork lokalen som brunnit ner, den används av amf pionjärer tror jag. Dem berättade också att dem redan varit ute och letat efter en försvunnen människa i någon skog. Själv ska jag ligga inne som berto mellan 26- 2 januari. Hoppas det inte händer någon olycka då Link to comment Share on other sites More sharing options...
xteam Posted December 25, 2003 Report Share Posted December 25, 2003 Hittade ett par bilder tagna från Älvsborgsbron där man ser hur kraftig rökutveckling det var. Länk till GP xteam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.