Elvira Posted January 21, 2006 Report Share Posted January 21, 2006 Hej Camilla, Vill börja med att säga att jag förstår din oro helt och hållet. Den är befogad. Jag kände exakt likadant när min sambo åkte ner till Afghanistan i oktober. När den tragiska incidenten i november hände så var min första tanke: ”Nu j-lar ska han hem, han får inte stanna en dag till i det där landet!” Men samtidigt så vet jag varför han är där och vad syftet med missionen är. Killarna och tjejerna som åker på missioner gör en hedersvärd insats. Jag har gråtit mängder och varit arg men det har inte minskat oron. Oron har snarare eskalerat. Nu menar jag inte att du ska förtränga dina känslor. Ut med gråten. Ventilera din oro. Här finns det massor med förstående killar och tjejer. Vi som anhöriga gör också uppoffringar, vilket du redan märkt av. Men jag tycker inte att du ska låta oron ta överhand. Då blir det en lång och jobbig mission för er. De första dagarna brukar vara jobbigast. Förbered dig på fler tårar. Även fast man är inställd på att de åker iväg så kommer det som en mindre chock när dagen D väl kommer. Det är då polletten verkligen trillar ner (eller så är det bara jag som är duktig på att förtränga ). Det är då jag inser : ”han kommer inte hem nästa helg och inte nästa heller…” Då är det tungt och krokodiltårarna rullar nerför kinderna. Efter någon vecka börjar jag nedräkningen till den första leaven. Jag har odlat konstiga rutiner och tankesätt genom åren för att härda ut… Av erfarenhet har jag lärt mig att det är enormt viktigt att prata med varandra (och även att prata med sina vänner, familj osv.). Om något är oklart, ställ frågor. Din kille är väl förberedd på vad hans uppgift är och han kan säkerligen ge dig många svar. Om han inte har svaren just nu, så kommer de efterhand. Sen tror jag att du fått ett litet häfte med en kortfattad beskrivning av FS10 och dess uppdrag i Afghanistan. Läs och spara. Efter incidenten i november så har de ändrat på vissa rutiner där nere. Säkerheten var hög innan och nu är den ännu högre. OM det händer något där nere så kommer media garanterat att rapportera om det. Tro inte på allt du läser i tidningarna eller ser på TV. Låt din kille berätta. Han vet mer än media. Han kanske blir belagd med munkavle om det är riktigt tragiska incidenter. Tro på honom om han säger att det är lugnt. Tänk också på allt roligt ni har framför er. Din killes första leave, ni kanske har planerat en resa eller något annat kul… Alla mejl ni kommer att skicka varandra med varierande innehåll - vår ”tråkiga”/normala vardag här hemma är inte så tråkig för de som är på utlandstjänst. Vanliga brev – jodå, postgången funkar men det kan ta lite tid. Alla foton som man (tack och lov) nu får omedelbums in i datorn – annat var det förr när det bara fanns snailmail... Och alla telefonsamtal - brukar vara dagens höjdpunkt. Bara att få höra rösten brukar göra smärre underverk... Det finns mycket att se framemot. Nu tycker jag att Ni ska passa på att ha det STORA ”puss-å-kram-kalaset” innan han flaxar ner till Afghanistan. Njut av tiden även om tårarna bränner innanför ögonlocken. / Elvira (…om jag uttryckt mig konstigt så beror det på att jag druckit några vinglas i afton...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 22, 2006 Report Share Posted January 22, 2006 @Elvira. Du är min hjältinna. Det var ett oerhört bra, nyanserat och känslofullt inlägg. Ni anhöriga gör den största uppoffringen och utan er och ert tålamod så skulle vi som har skaffat oss en bättre hälft aldrig kunna åka och det hade dragit ner kvaliteten på Utlandsstyrkan. HEJA ER! @Blå-Gul: Nåla Elviras inlägg. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 22, 2006 Forumsledning Report Share Posted January 22, 2006 heh.. lite svårt att nåla inlägg då.. men visst bra inlägg. Själv tycker jag annars tråden i sig är en av de bättre, i sitt syfte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 22, 2006 Report Share Posted January 22, 2006 heh.. lite svårt att nåla inlägg då.. men visst bra inlägg. Själv tycker jag annars tråden i sig är en av de bättre, i sitt syfte. Ja, jag kanske blev lite väl exalterad. Men Elviras inlägg är min kandidat till Årets bästa. Forum-året har börjat bra. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizzcat Posted January 22, 2006 Report Share Posted January 22, 2006 Håller med, verkligen ett bra och tänkvärt inlägg. Konstiga rutiner och tankesätt, haha ja det går att räkna dagar i allting. Mjölkpaket till exempel, det är alltid lika kul att se datumet han kommer hem på mjölken, då vet man att det är nära! Man kommer snabbt in i rollen att vara ensam faktiskt tycker jag, det är ju som du skriver Elvira att det alltid är värst i början. Det ska vara en anhörigträff här uppe och det känns ju bra, som det är nu har man ju ingen att prata med. Känns inte som att ens vänner och familj förstår eftersom att dom inte är inne i det på samma sätt. Nåja, man får försöka att inte gräva ner sig totalt för då blir det bara värre, bara försöka hålla huvudet ovanför ytan och kämpa på. 49 dagar har vi kvar till första leaven nu...När kommer din kille hem Elvira? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 23, 2006 Report Share Posted January 23, 2006 Hej Elvira! Tack för ditt fina inlägg! Usch, det var hemskt att lämna honom i Kungsängen idag. Det har varit mycket hattande fram och tillbaka sista veckan, eftersom de aldrig kom iväg som beräknat. Givetvis blev jag överlycklig när han kom hem i torsdags kväll, men vaf-n jag hade ju redan sagt hejdå och gråtit floder osv. Nåväl, vi fick några härliga extra dagar tillsammans och det var värt ett andra avsked. Jag känner mig helt tom just nu. Jag försöker tänka positivt, men det är så himla svårt. Jag kommer nog slappna av lite när jag vet att han kommit fram till campen helskinnad och fått lite mer lägesrapportering. Just nu är det ingen som vet så mycket och det är väl en del hysch hysch också, vad vet jag?! Nedräkningen har i alla fall börjat. Om 8 veckor kommer han hem igen. Hoppas jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 23, 2006 Report Share Posted January 23, 2006 Krook Niger och tackar. Ja, du blev kanske lite väl exalterad, men du ville väl och det är det som räknas. Blev lite generad när jag läste vad du skrivit.(undertecknad har svårt att ta komplimanger) Vi gör en deal – ALLA kvinnor och män som är hemmavid och stöttar sin partner, son, dotter osv. – de är hjältinnor och hjältar. Okej? Hej Mizzcat, Du har så rätt i det där med datumet på mjölkpaketet. Det är bra, håll huvudet ovanför ytan – Snart har du din kille hemma. Tycker du ska gå på träffen, du kanske träffar någon annan lulebo som är i samma sits som du. Sen finns vi här om du behöver fler som förstår hur du känner samt vet vad du går igenom. Min gubbe kommer hem (andra leaven) på Alla Hjärtans Dag. Sen är det inte länge kvar, då börjar den sista countdownen för denna mission. Hej Camilla. Vad härligt att ni fick några extra dagar tillsammans. Förstår att det är svårt att ”skina som solen” samma dag som han åkt. Det är okej att gråta. Det sägs att om man gråter mycket så får man vackra ögon. Ögonen kanske inte är så vackra när man gråter, men efteråt då… Förstår att du känner dig tom och ensam nu. Det är lite av en maktlös känsla som kommer över en när man har sagt hej då. Men, jag kan nästan lova dig att du kommer att känna dig oerhört lättad när han ringer hem. Han kanske inte kan prata så jättelänge när han ringer hem första gången - allt beror ju på hur många snubbar som står bakom honom och också vill meddela sina nära och kära om att de kommit fram. Det första samtalet, det är ”gulle värt”. Jag hoppas och tror också att din kille kommer hem på leave om 8 veckor. När han kommer hem så kommer det nog att pirra ganska mycket . Han kanske har med sig en present… / Elvira Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Då var han på plats! Han ringde från Mazar e Sharif idag och sa att allt var lugnt osv. Känns skönt att veta att han är där nu, så att detta kan bli klart någon gång! Det var helkonstigt att han satt i ett tält i bergen i Afghanistan och ringde hem till Sverige. Jag fattar det inte riktigt ännu. Japp, då är det bara till att bita ihop och start counting the days! Hmm, man kanske skulle passa på att gå ner de kilon man gått upp sedan vi flyttade ihop. Kanske ska passa på att utnyttja mitt gymkort lite flitigare också. Kan ju få en del fördelar också det här om jag tänker positivt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizzcat Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 (edited) Skönt att allting gick bra Camilla! Hrm, jag har faktiskt börjat göra mig av med alla "trivselkilon". Det går ju bara inte när dom är hemma och äter god mat när man själv ska försöka hålla igen Så vi får passa på att träna inför beach 2006 nu så vi är snygga när grabbarna kommer hem igen Edited January 24, 2006 by mizzcat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Skönt att allting gick bra Camilla! Hrm, jag har faktiskt börjat göra mig av med alla "trivselkilon". Det går ju bara inte när dom är hemma och äter god mat när man själv ska försöka hålla igen Så vi får passa på att träna inför beach 2006 nu så vi är snygga när grabbarna kommer hem igen Ja, det får vi göra! Jag tycker bara att det är skönt att göra en massa, så att tiden går. Jag har tillbringat igår kväll och ikväll i stallet och ridit och borstat och haft mig. Allt inklusive hästen är skinande rent. Hästägaren är mycket nöjd med att min pojkvän har åkt iväg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizzcat Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Haha, jag kan tänka mig att hästägaren är nöjd! Jag är också hästtjej, har dock haft ett uppehåll på tre månader nu, är så sugen på att börja igen! Man kan ju spendera hur många timmar som helst nästan i stallet, och koppla bort allt tråkigt för tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Usch, idag har jag inte hört något alls. Han har inte ringt. Jag blir så orolig. Senast igår sa han att det nog inte skulle vara nåt problem med att ringa varje dag. :( Tänk om det hänt något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Lugn camilla. Ibland händer det att man inte kommer åt någon telefon, eller så kan förbindelsen ligga nere. var inte orolig. Om något händer står det på mil.se/int. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Usch, idag har jag inte hört något alls. Han har inte ringt. Jag blir så orolig. Senast igår sa han att det nog inte skulle vara nåt problem med att ringa varje dag. :( Tänk om det hänt något? Camilla, du kan vara lugn. Ofta så beror uteblivna samtal på just det som Born skriver i sitt inlägg. Fick ett mejl av sambon, tidigt i morse, och då var allt lugnt. Om något skulle hända just våra killar/gubbar så får vi anhöriga reda på det före det når allmänheten. Förstår att du blir orolig och kanske besviken när han inte ringer hem – har varit med om det några gånger så jag förstår din oro. Vet att det även brukar vara frustrerande för dom också att inte kunna ringa hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Lugn camilla. Ibland händer det att man inte kommer åt någon telefon, eller så kan förbindelsen ligga nere. var inte orolig. Om något händer står det på mil.se/int. Jo, så är det väl! Jag får ta och lugna ner mig och mina hemska fantasier! Camilla, du kan vara lugn. Ofta så beror uteblivna samtal på just det som Born skriver i sitt inlägg. Fick ett mejl av sambon, tidigt i morse, och då var allt lugnt. Om något skulle hända just våra killar/gubbar så får vi anhöriga reda på det före det når allmänheten. Förstår att du blir orolig och kanske besviken när han inte ringer hem – har varit med om det några gånger så jag förstår din oro. Vet att det även brukar vara frustrerande för dom också att inte kunna ringa hem. Elvira, dina inlägg är guld värda! (Och ni andras också såklart) Jag är så tacksam för att detta forum finns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linda25 Posted January 27, 2006 Author Report Share Posted January 27, 2006 Hej, Vill bara skriva att jag tänker på er som har era killar utomlands. Lycka till och håll ut! //Linda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 28, 2006 Report Share Posted January 28, 2006 Lugn camilla. Ibland händer det att man inte kommer åt någon telefon, eller så kan förbindelsen ligga nere. var inte orolig. Om något händer står det på mil.se/int. Jo, så är det väl! Jag får ta och lugna ner mig och mina hemska fantasier! Camilla, du kan vara lugn. Ofta så beror uteblivna samtal på just det som Born skriver i sitt inlägg. Fick ett mejl av sambon, tidigt i morse, och då var allt lugnt. Om något skulle hända just våra killar/gubbar så får vi anhöriga reda på det före det når allmänheten. Förstår att du blir orolig och kanske besviken när han inte ringer hem – har varit med om det några gånger så jag förstår din oro. Vet att det även brukar vara frustrerande för dom också att inte kunna ringa hem. Elvira, dina inlägg är guld värda! (Och ni andras också såklart) Jag är så tacksam för att detta forum finns! Tack Camilla, håller med dig om att det positivt att det HÄR forumet finns. Här får man hjälp dygnet runt - vilket är helt suveränt. Hoppas du har fått prata med din kille! Vinkar till Linda25, som skapade den här anhörigtråden. Otroligt bra initiativ av dig– den behövs verkligen, STORT tack! Niger å tackar även för din omtanke för oss som sitter hemma och väntar å längtar. Hoppas allt är bra med Er också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 28, 2006 Report Share Posted January 28, 2006 Lördag natt. Jag har vänt på dygnet – kan bero på en massa faktorer, pekar dock inte ut någon särskild. När man är ensam så hinner man tänka ganska mycket och det har jag gjort mången kväll/natt genom åren. Snart får jag börja ”tant färga håret” B) för att dölja de små grå som av någon förbaskad anledning börjat poppa upp. Ja, ja – jag kan alltid skylla på åldern – men SÅ gammal är jag inte. Skyller de små grå på arvet efter päronen. Okej, nu till ”tänket” som ibland kan bli väldigt negativ när gubben är på mission. I allt elände – som det kan kännas, så tvingade jag mig själv till att ta fram det bästa med att han åker på mission. Positiv effekt av att sambon varit (är) på mission. Det bästa tycker jag, det är deras kamratskap. En del kommer från platser där orterna är så små att det knappt finns utmärkta på kartan och andra kommer från gyttriga storstäder där man går vilse i stadsdjungeln bara genom att kolla in kartan. En skön mix av snubbar från vårt avlåååånga land som förenas genom FM. Man lär även känna trevliga snubbar från andra länder – kanon när sådana vänskapsband också knyts – man har alltid en sovplats någonstans ute i världen. Och givetvis så har de sovplats även här hos oss. Mi casa, Su casa. Man kan ju tycka att de borde vara less på att vara upp i varandra efter att ha tillbringat dryga halvåret tillsammans, 24-7. Men så är det oftast inte. Min gubbe brukar ge ganska målande beskrivningar om hur hans kollegor är. Typ, ”Y är en rolig j-el från dalarna, H är en fixare som kan det mesta om det mesta utan att vara en besserwisser osv. osv.” Efter ett tag så är det nästan som att man känner personerna i fråga. Utan att ha träffats irl. Sen när man träffar snubbarna så går det som på räls. Man vet saker om varandra – tack vare (på gott och ibland ont) en babblande gubbe. När man träffas för första gången så kanske inte bilden alltid stämmer - för min del beror det oftast på att jag bara sett de på foton; iklädda gröna kläder. Man blir lite snopen när man ser de i civilkläder… ”Jasså, han är hip-hopare…, okej” Men efter det första yttre intrycket så brukar sambons beskrivningar stämma till 95 %. (Y är verkligen en rolig snubbe som kan få alla på solskenshumör trots ösregn och hård motvind.) Jag förstår sambon, efter att ha träffat många av snubbarna, att han saknar de efter missionen. Sen är det ju inte bara hans kollegor som är trevliga, deras tjejer är också trevliga. När gubben är på mission så har jag kontakt med hans tidigare kollegor och även tjejerna. Det är en lite av en trygghet för mig. De vet vad man går igenom och de kommer med peppande ord under missionens gång. Och sist men inte minst, det är kanonbra att detta forum finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linda25 Posted January 29, 2006 Author Report Share Posted January 29, 2006 Tack Camilla,håller med dig om att det positivt att det HÄR forumet finns. Här får man hjälp dygnet runt - vilket är helt suveränt. Hoppas du har fått prata med din kille! Vinkar till Linda25, som skapade den här anhörigtråden. Otroligt bra initiativ av dig– den behövs verkligen, STORT tack! Niger å tackar även för din omtanke för oss som sitter hemma och väntar å längtar. Hoppas allt är bra med Er också! Tack Elvira! När min kille var i Liberia kände jag också att denna sida var kanon. Kul att tråden håller sig vid liv än, den är ju ändå från 2003.. Jag och min sambo har det bra. Bor i ett hus och snart åker vi på semester till Thailand. Men han har även sagt att han är sugen på en till mission. Vi får se hur det blir. Ha det gott och försök i alla fall och tänk positivt! //Linda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Linda25, Jo, jag såg att den startades 2003. Det är bra att den fortfarande är aktuell. Min gubbe var i Liberia samtidigt som din. Var in här några gånger då, men kom mig aldrig för att skriva. Åååh Thailand - mitt favorit resmål. Du kommer att älska det landet. De ständigt leende människorna. Njut av semestern! Det blir ju lätt en dragning till fler missioner, det är svårt för de att sluta. Antar att jag får invänta tills min gubbe blir för gammal - men det är måååånga år kvar tills han faller på ålderssnöret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 I dag har jag varit en dålig sambo. Har missat 4 samtal från sambon. Det är inte första gången det händer. Var på stan och hörde inte när det ringde på mobben. Skyller det på polyfona ringsignaler – jag tror nämligen att det är affärernas bakgrundsmusik alternativt att det är nån annans mobbe som ringer. När jag väl fattar att det är min mobbe som ringer så är det försent. Nåja, det är tur att det finns mejl – har beemat iväg ett och inväntar nu svar. Hur går det för er,Mizzcat & Camilla, har era killar hört av sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Senast hörde jag från honom igår. :( Ja, jag vet att det ibland kan vara svårt och blablabla, men jag blir så olycklig när han inte ringer. Snart kommer svärmor och svärfar (soon to be) på fika. Jag får babbla av mig med dem. De brukar kunna lugna ner mig och min fantastiskt påhittiga hjärna.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Senast hörde jag från honom igår. :( Ja, jag vet att det ibland kan vara svårt och blablabla, men jag blir så olycklig när han inte ringer. Snart kommer svärmor och svärfar (soon to be) på fika. Jag får babbla av mig med dem. De brukar kunna lugna ner mig och min fantastiskt påhittiga hjärna.. Jag lider med dig Camilla. Det är bra, babbla med svärpäronen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Hörde just att det är ett riktigt snöoväder i MeS - tydligen har 5 tält rasat. Killarna och tjejerna har nog haft fullt upp med att åtgärda det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Usch då! Jo, då har de nog en hel del att göra!! Stackarna! Hoppas att de får upp tälten så att de kan få sova inatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizzcat Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Man blir alltid lika besviken när man missat ett samtal eller när han varit in på msn! Men man kan ju inte vakta mobilen och datorn dygnet runt, då blir man ju knäpp! Jag har det nog ganska bra, har hört antingen på telefon eller msn varje dag. Känns alltid lika skönt att veta att allt är ok. 42 dagar kvar för oss nu, till första leave. Det går framåt! Hoppas ni andra har det bra också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Posted January 31, 2006 Report Share Posted January 31, 2006 Usch, inatt hade jag hemska mardrömmar om att min älskling aldrig mera kom hem. Jag sov inte en blund efter det. Idag känns allting jättejobbigt och jag är på vippen att börja böla hela tiden. F-n vad jag hatar det här. Det finns ingenting som är kul med det. Bara längtan längtan längtan. Hälsningar från en deprimerad. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 31, 2006 Report Share Posted January 31, 2006 (edited) Usch, inatt hade jag hemska mardrömmar om att min älskling aldrig mera kom hem. Jag sov inte en blund efter det. Idag känns allting jättejobbigt och jag är på vippen att börja böla hela tiden.F-n vad jag hatar det här. Det finns ingenting som är kul med det. Bara längtan längtan längtan. Hälsningar från en deprimerad. :( Fy för sådana drömmar :( , de tycker vi inte om. Dessutom är de skitsvåra att skaka av sig. Min mamma (klok gammal tant) brukar säga att om man drömmer om någon som står en nära, så kommer den personen att finnas kvar länge i ens liv –brukar tänka på det när de hemska och tyvärr mycket realistiska drömmarna poppar upp. Camilla, släpp ut tårarna – håll inte inne. Gör som kroppen vill. Det är okej att gråta. Har du berättat för din kille hur du känner det? Man får göra det. När man vet att han vet, så brukar det kännas lättare. Då är man två om det – vilket man är hela tiden under en mission. Jag kanske inte har så tröstande ord, men jag förstår hur du känner dig. Tröstkramar i massor till dig. Edit: Hoppas att din älskling hör av sig. Edit igen: har klumpiga fingrar i dag - ändrar fel i texten... Edited January 31, 2006 by Elvira Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mizzcat Posted January 31, 2006 Report Share Posted January 31, 2006 Elvira dina inlägg får en alltid att må bättre, det du skriver är så sant. Camilla hoppas du hört från killen nu så du känner dig lite lugnare. Känns ju otroligt skönt att denna tråd finns så vi kan skriva när det känns som tyngst. Jag har varit och kollat på en ny lägenhet åt oss idag, som vi bestämde oss för att ta. Så nu är det massa saker (känns som det är hur mkt som helst) som ska fixas inför flytten, ganska jobbigt att ordna allting själv men det får funka. Man har ju nånting att fördriva tiden med iaf! Hoppas ni har det bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted January 31, 2006 Report Share Posted January 31, 2006 Man blir alltid lika besviken när man missat ett samtal eller när han varit in på msn! Men man kan ju inte vakta mobilen och datorn dygnet runt, då blir man ju knäpp! Jag har det nog ganska bra, har hört antingen på telefon eller msn varje dag. Känns alltid lika skönt att veta att allt är ok. 42 dagar kvar för oss nu, till första leave. Det går framåt! Hoppas ni andra har det bra också! Härligt att höra Mizzcat. Jodå, här går det hyfsat bra. Det jag tycker är jobbigast just nu, det är att laga och äta middag ensam. Det är så urbota trist. Nu är det bara 2 veckor kvar till leave (känns hemskt att skriva det när ni längtar efter era killar, f’låt) . Snart ser jag datumet på mjölkpaketen. Har ni planerat nåt på leaven? Det har inte vi gjort. Det känns lite konstigt att inte dra iväg på någon resa. Vet bara att vi kommer att mysa de första dagarna och sen invaderas huset av andra möpar (militäriskt överintresserad person/er). De resterande 9 dagarna vet vi inget om - får ta dagarna som de kommer. Elvira dina inlägg får en alltid att må bättre, det du skriver är så sant. Camilla hoppas du hört från killen nu så du känner dig lite lugnare. Känns ju otroligt skönt att denna tråd finns så vi kan skriva när det känns som tyngst. Jag har varit och kollat på en ny lägenhet åt oss idag, som vi bestämde oss för att ta. Så nu är det massa saker (känns som det är hur mkt som helst) som ska fixas inför flytten, ganska jobbigt att ordna allting själv men det får funka. Man har ju nånting att fördriva tiden med iaf! Hoppas ni har det bra! Tack Mizzcat, Men åh vad kul med ny lägenhet! Du ska se att du klarar av att flytta själv - be bara en himla massa kompisar om hjälp - då går det som en dans. Jag fick flytta själv när gubben var i Liberia. Bävade mig för det som bara den...men det gick. Tiden går fort när man har roliga projekt att sysselsätta sig med. Sen var det extra spännande för gubben att komma hem till nytt hus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts