Jump to content

Amf4 Plutonbefäl

Recommended Posts

Fick det som mitt första val(dock inte komfirmerat än), har lite frågor till folk som har varit där. Är det ett bra ställe? Är det en hård utbildning? Och det här med vatten och sånt... är det mycket att man ska frisimma ner till botten och sånt? Har inga problem med att simma men hatar att simma till botten :P är det också mycket att man ska simma vissa sträckor under vattnet? Ge era sunpunkter i övrigt på vad ni tycker om stället och utbildningen.

Ett tips är att kolla www.amfbat.com. Dyka ja under vattenfys och livräddning. Utöver det kommer du bara se vatten när du åker på det eller går i det. (om du inte blir a-dyk eller pi-dyk.) Om du inte hittar det du söker så pm mig så skall jag försöka reda ut oklarheterna. :-(

Mvh Pb-min PBamf 01-02

• 4 weeks later...
har bassäk mer vatten fys än amfibe soldaterna, eller KJ?

Det är olika hur mkt vattenfys olika vpl. kullar får tom. det beror på flera saker

- Befälens intresse av att leda vattenfys

- lediga tider i vattenhallen

- sjukdomar

- kommande verksamhet

Att dessutom säga om bassäk har mer eller mindre vattenfys än KJ/amf är svårt om man inte genomfört vpl. på båda tjänsterna alt jobbat på båda kompanierna.

Hoppas att du fått svar på det du undrade.

//C

Det är en bra tjänst du funderar på. Låt inte vatten-delen avskräcka dig. Det är en väldigt liten del av tjänsten. Vid UBK* genomförs diverse vattenprov samt vattenfys vid ett antal tillfällen. Men det är inget en vanlig dödlig inte klarar av.

* UBK=Utbildningskontroll=Baskerprov motsv.

Måste säga att du valt helt rätt. Gå vidare mot Båtchef också så är du verkligen en av gräddan..

Snick snack...välj Robot, skytte eller min så får du panga och Kötta istället. :P

okej då GRK med...

:banana

Edit: Flottiga fingrar

Edited by Pbmin