Jump to content

Förändringar i Forumsledningen


henke

Recommended Posts

  • Forumsledning

Förändringar i forumsledningen

Vi i ledningen har under en tid diskuterat en rad förändringar för forumet och det är nu dags agera.

 

bg.gifVi har två nya Blågul!

GRATTIS till Yman och Fu_Dahlberg till fullvärdiga Blågul!

De har på ett utmärkt sett skött sina tilldelade uppgifter som underbefäl i sina forum och bägge mycket lämpade att kliva upp som Blågul.

Det är första gången Blågul har kommit till på det viset. Tidigare Blågul-utnämningar har skett utan vare sig prövotid eller som lokal moderator.

Än en gång Grattis och lycka till som Blågul!

 

Två nya medlemsgrupper

 

opfl.gifOPFL - Operativa Forumsledningen

Denna nya grupp kommer ha till huvuduppgift att sköta medlemshanteringen.

Dvs det är till dem ni vänder er om ni vill avsluta medlemskap, ändra användarnamn, problem med inloggning. De kommer även att sköta varnande och banning av medlemmar. Utöver medlemshanteringen kommer de att kolla på framtiden för forumet såsom nya lösningar, nya underforum, utveckling av utseende, mm. Givetvis kommer de ha ett mycket tätt samarbete med övriga Blågul och även i framtiden gå runt och kolla inlägg. OPFL nås via mailen [email protected] .

GRATTIS till Kimster, 9x19 och Ing som de första OPFL!

 

 

veteran.gifVeteraner

Veteraner är den andra nya gruppen. Hit förflyttas de Blågul som har valt att trappa ner av den ena eller andra anledningen. De kommer inte att sköta någon moderering eller medlemshantering. De kommer dock fortfarande få komma till tals i ämnen som rör forumsledningen. Det är också ett sätt att visa tacksamhet och aktning för deras prestation. Det är mycket möjligt att någon veteran kommer göra come-back som Blågul.

Tack till HvPrsk och LRRP för era prestationer och gedigna insats. Ni har gjort ett mycket bra jobb och haft en stor inverkan på hur forumet kommit att utvecklas!

 

-----------------------------

Varför dessa förändringar?

Jag har en länge tid haft en känsla av att Blågularbetet var illa uppdelat och mycket löst på mer eller mindre ordnade sätt. Det kan ibland varit svår att veta vem som gjort vad och mail från medlemmar fallit i glömska.

 

Medlemsantalet har hela tiden stigit och antalet inlägg att kontrollera har ökat drastiskt. Speciellt inlägg som på något sätt bryter mot de regler vi har på forumet. Detta har medfört mer jobb för Blågul och en hel del medlemmar har mailat/anmält inlägg. Inläggen måste sedan kontrolleras av Blågul samt då ev vidtaga åtgärder; uppmana medlemmen om förbättring, PM:a anmälaren, diskutera med andra Blågul,etc.

För att dela upp ansvaret har vi varit tvungna att se över rutinerna. Alla Blågul kanske inte skall göra allt utan dela upp medlemshanteringen och modereringen. På så sätt blir det klarare med vem som gör vad. Samt att det så småningom blir en tydligare bild för medlemmarna hur vi arbetar. Det har fungerat bra hittills så det är på inget sätt negativ kritik mot nuvarande Blågul. Detta är bara ett sätt att försöka agera proaktivt och förutse ev. problem innan vi sitter mitt i dem. Med nuvarande system har vi en rutin för att ta in ytterliggare förstärkning med nya underbefäl, Blågul och OPFL.

Jag tror detta i längden kommer att vara en bra lösning även om det kan kännas konstigt och ovant nu i början. Kanske mest för de befintliga Blågul som alltjämt gör ett enormt arbete utan någon som helst ersättning.

 

Min förhoppning är att SOLDFORUM skall förbli den trevliga informationsfyllda mötesplats det är även i framtiden och kanske då med ännu fler medlemmar. För att lyckas bibehålla och förbättra den nivå vi idag har krävs en enorm insats. Inte minst med att hjälpa nya och gamla medlemmar förstå hur vi kommunicerar och hjälps åt på bästa sätt.

Till denna utmaning behöver jag Er allas hjälp oavsett vilken grupp Du tillhör.

 

Henrik Svensk :)

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Japps grattis ÿmanen och Fu Dahlmanen

 

Dåså har vi förutom uppgraderat ledningsorganisationen oxå till er andra goa medlemmar nya Grad-Ikoner. yeeiii :) Tanken var att de skulle bli lite lite större och tydligare.

De är så att säga lite på prov kan jag väll säga, hoppas ni gillar dom. Jag är medveten om vissa detaljer ser konstiga ut men det fixas till efterhand.

 

Kan tillägga att FAQ kommer att uppdateras med alla berörda nyheter och det kommer stå mycket tydligt hur allt kommer att fungera... i teorin iaf :)

 

 

/ Kimster med flera..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Forumsledning

Förändringar i forumsledningen

 

Då har vi idag fått förstärkning i forumssstaben, av Andrew och ErikG

De har fått ansvarsområden och kommer hädanefter bli en del av ledningen på forumet. Vi hälsar er välkomna och säger grattis till befodran.

 

Ska fixa till deras gruppbild sen ser den bra ut också

 

:navy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...