Jump to content

Var är detta?

Ragulin

Recommended Posts

Jag har motvilligt följt en djävligt flummig serie i TV som hette De Drabbade. En del av serien utspelar sig i vad som förefaller vara en jättelik underjordisk anläggning av uppenbart militär typ och nu är jag nyfiken på vilken anläggning det är? Finns det någon på Forumet som sett serien och identifierat stället?

jag skall göra efterforskningar i branschen, har ju viss insikt....

ty jag vill oxå ha reda på var det är.

jag vet att den finns någonstans på västkusten, antagligen i närheten av göteborg eller strömstad.

campingen som "de onda" bor på ligger i strömstad, visserligen kallade den för källviken i serien.

men jag kunde inte se om det faktiskt var fbu's kursgård de var på.

om man jobbar med lite logisk logistik så ligger militäranl. ung tre timmar från den plats som är huvudkontor för produktionen.

man har inte råd och tid att förflytta sig längre inom svensk film industri.

orkar inte gå in på arbetstider, löner och fackliga regler, men om man skall kunna filma 8 timmar effektiv tid så är tre timmar ett mått på resväg.

alltså om vi utgår från göteborg har vi en gräns i söder vid kungsbacka, och i norr stenungsund.

den bör även ligga på relativt fastland, eller plats man kan nå med bro eller färja.

att köra ett par lastbilar, generatorer och husvagnar med landstigningsbåt till ett kustfort på en ö, i ytterst havsbandet är inte realistiskt.

om vi inte pratar buget i stil med hollywood produktioner.

nu snackar vi produktion gjord för licenspengar, utan intäckter via produktplacering och sponsring = runt 15 - 25 miljoner för hela serien.

så nu kustartelirister vet vi var vi skall leta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...