Jump to content

Stora avhopp från F4

Recommended Posts

Läste om stora avhopp från F4 i ÖP går. Läste då detta:

Men trivseln måste också bli bättre för de värnpliktiga när de inte är i tjänst. Markan stänger exempelvis klockan 13.00 på vardagarna. Och de soldater som stannat på förbandet under helgerna har fått äta under närmast bisarra förhållanden.

Maten har skickats i taxi från I 5. Men matsalen på F 4 har varit stängd och livsmedelslagen har förbjudit soldaterna att gå in och äta på logementen. De har således fått stå ute och ätit ur folieformar.

Kan någon bekräfta?

Läs hela artikeln här.

Beasten:

F 4 har många värnpliktiga just nu inom ramen för det nya utbildningssystemet där vi lämnat modellen med fyra omgångar per år till förmån för en mer armélik modell med förstegsutbildning. Modellen upplevs som riktig och effektiv men tyvärr tvingas vi konstatera att F 4 har alltför stora avgångar för tillfället. Analys har visat att det beror på flera orsaker, t ex uttagningskrav, hörselnedsättning före inryckning men även attityder och fritidsutbudet. Åtgärdsförslag på kort och lång sikt har tagits fram i ett gemensamt arbete, "AG Önskelista" där de förtroendevalda värnpliktiga och befäl deltar.

Från C F 4 månadsbrev december 2003....

Läs hela på: http://www.f4.mil.se/article.php?dontaddco...ount=1&id=10341

Edited by pock

På min tid åt de som var kvar över helgen (bortsett från vakt-, räddnings-, väder- och fälthållningspersonal) i marketenteriets lokaliteter. Verkar lite konstigt att de gör på något annat sätt nuförtiden... Frågan är dock om någon överhuvudtaget vill äta I5s helgmat ;) Den var iaf ingen höjdare på min tid. Förhoppningsvis är den bättre nu.

EDIT: Det är förresten en fortsättning i dagens ÖP.

Edited by TePe

Jag blir så trött... Jag sökte i ända sedan muck, om att få göra om vpl... så läser man sånt här, folk som hoppar av till höger och vänster.

Jag vill göra vpl för att öka min chanser samt att min tid inte va rätt vis eller speciellt bra. Jag skulle göra det med halva förmånerna.

Fattar inte vad folk tror?