Jump to content

Recommended Posts

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag mailade lite fram och tillbaka med en officer på FBJ. Ansvaring för rekrytering eller hur det nu var.

I vilket fall så ser det väl ut som följer:

GMU, kommer kanske medverka i GMU så småningom, men inget planerat.

Anställning, du kan söka från övriga försvaret till FBJ om man gått en viss kurs. Kan inte namnet/numret på kursen i huvudet men kan ta fram den om någon är intresserad. Den ger dig i alla fall behörighet.

För de som gjorde värnplikt som FBJ så antar jag att de redan har behörighet, och kan då söka när plats finns ledig. Detta diskuterade vi dock inte.

Jag mailade lite fram och tillbaka med en officer på FBJ. Ansvaring för rekrytering eller hur det nu var.

I vilket fall så ser det väl ut som följer:

GMU, kommer kanske medverka i GMU så småningom, men inget planerat.

Anställning, du kan söka från övriga försvaret till FBJ om man gått en viss kurs. Kan inte namnet/numret på kursen i huvudet men kan ta fram den om någon är intresserad. Den ger dig i alla fall behörighet.

För de som gjorde värnplikt som FBJ så antar jag att de redan har behörighet, och kan då söka när plats finns ledig. Detta diskuterade vi dock inte.

Så i princip är den enda möjligheten till att söka, om man gjort värnplikten inom en annan befattning, att bli YO/SO och gå den där kursen?