Jump to content

BOCKEN BRINNER???


Radarjägare

Recommended Posts

så var det dags igen....

en dag tidigare än vanligt, brukar juh sättas i brand på Lucia....

 

http://www.gavle.se/kamera_bocken/index.asp

http://www.gavle.se/kamera_bocken/index2.asp

 

men fy satan vad fort brandmännen släckte, man skulle kunna säga att de kastade vatten påden *S*

 

nu luktar det duktigt med brandrök här på jobbet.... :worthy:

Link to comment
Share on other sites

De hade avvecklat bevakningen eftersom man trodde att man skulle ringa och tala om att man skulle komma om 10 dagar och bränna ner den och då skulle Securitas ha tid att bygga upp bevakningen.

Någon som känner igen? :clap:

Link to comment
Share on other sites

Jag fattar inte att de orkar hålla på varje år. Skaffa fram något material som liknar halm, syntetisk halm kanske :clap: och fixa ihop en ny bock som inte brinner. I alla fall inte lika lättantändlig.

Link to comment
Share on other sites

När skall myndigheterna lära sig....likadant varje år..

 

Antingen ger man fan i att ha nån julbock eller så försåtsminerar man så in i helv.. :lol:

 

Jag menar, Är det inte dax att få tag på slödret? man kan ju inte göra en omelett utan att knäcka några ägg.

 

Fram med försvarladdning 21, jag ställer på lite frivilligt fältarbete i gävle nästa år. WORD!

 

Ligister --> :clap: <----JBP

Link to comment
Share on other sites

När skall myndigheterna lära sig....likadant varje år..

 

Antingen ger man fan i att ha nån julbock eller så försåtsminerar man så in i helv.. :camo:

 

Jag menar, Är det inte dax att få tag på slödret? man kan ju inte göra en omelett utan att knäcka några ägg.

 

Fram med försvarladdning 21, jag ställer på lite frivilligt fältarbete i gävle nästa år. WORD!

 

Ligister --> :uuh:  <----JBP

de försökte med vpl bevakning på bocken ett år på 90-talet.

slutade med att den brann i allafall.

 

det är viktigt med tradisioner.....

Link to comment
Share on other sites

Traditionen är inte själva bocken. Traditionen är bocken som brinner!

Så sant så, men räddningstjänsten är beredda på det, dom bemannade tankbilen och var där på fem minuter och påbörjade släckning. Men bara fånga ligisterna

 

 

Edit: kan inte stava! :((

Link to comment
Share on other sites

Någon gång på 90-talet så greps en man som försökte spränga bocken med en rörbomb. Ibland är en halmbrand att föredra!  :unsure:

Var det inte någon tysk som hade blivit lurad till att göra det? Har för mig att någon hade fått honom att tro att det var legitimt att elda upp bocken... Eller spränga i detta fall... :)

Link to comment
Share on other sites

Någon gång på 90-talet så greps en man som försökte spränga bocken med en rörbomb. Ibland är en halmbrand att föredra!  :blink:

Var det inte någon tysk som hade blivit lurad till att göra det? Har för mig att någon hade fått honom att tro att det var legitimt att elda upp bocken... Eller spränga i detta fall... :lol:

det var en amerikan, han lurades tom att det var pengar inblandat i det hela.

det är det ju iofs men inte till honom.

han fick däremot känna på svensk gästfrihet, i form av ett väldigt dåligt utr. hotellrum.

Link to comment
Share on other sites

Någon gång på 90-talet så greps en man som försökte spränga bocken med en rörbomb. Ibland är en halmbrand att föredra!  :baskerKav:

Var det inte någon tysk som hade blivit lurad till att göra det? Har för mig att någon hade fått honom att tro att det var legitimt att elda upp bocken... Eller spränga i detta fall... :navy:

det var en amerikan, han lurades tom att det var pengar inblandat i det hela.

det är det ju iofs men inte till honom.

han fick däremot känna på svensk gästfrihet, i form av ett väldigt dåligt utr. hotellrum.

Ja, just ja.. He he..

 

En oväntad överraskning väntade hon sådär till jul... :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
är det fullt normalt att det står "burn bockjaevel" på kamera två?

tycker det verkar lite suspekt......

Haha, såg det nu också..skumt...e det kanske ett enda stort reklamjippo bara? Ett sätt att locka folk till Gävle? :banghead: Mystiken tätnar...

Link to comment
Share on other sites

klart bocken ska brinna fast det skall ske efter nyår och då med lite "bomber o granater". Detta har ju gjorts två (tror det är två) gånger tidigare med stor publik.

 

B)

 

tror själv att den brinner innan lucia i år!

 

 

 

Inte alla bockar brinner utan de kan drabbas av annat kul också

 

"1976 körde en raggarbil sönder bocken" :banghead:

 

 

Bockens öde!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...