Sgt. Larsson Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Har sökt lite på forumet men inte hittat svaret på min fråga. Har sett att den mörkblå armé baskern har börjat visa sig på allas våra armésoldater, iallafall i Östersund. Har försvarsmakten för avsikt att även införskaffa en standard basker till Flygvapnet? Eller representerar vi inte Sveriges försvarsmakt också? Detta var väl en av huvudanledningarna till varför basker införskaffades till alla arméförband? Rätta mig om jag har fel. Är bara lite sugen på att veta om saken diskuteras på HKV? Vill alltså inte veta vad ni tycker om fri basker eller inte, den saken har redan tagits upp ett flertal gånger och vill inte höra samma argumentet igen. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 Med risken av att den här tråden ballar ur som dom andra med samma ämne så postar jag här ändå. Jo ÖB vill ju ha samtlig personal inom FM i Basker, Så svaret på din fråga är att det kommer nog komma till Flygvapnet inom kort. Vet dock att det har varit ett jäkla trassel med att bestämma färger och märken och dyligt.... men dom börjar ju poppa upp på dom olika förbanden nu. /JBP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 /me vågar inte ens tänka mig den dagen då båtmössan faller till föga för filthjälmen. Låt oss slippa baskrar i Flottan åtminstone. Vart plagg har sin plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 /me vågar inte ens tänka mig den dagen då båtmössan faller till föga för filthjälmen. Låt oss slippa baskrar i Flottan åtminstone. Vart plagg har sin plats. nu tillhör väl inte de flottan i någon allvarligare mening, men har jag inte sett kustbevakningen kuta runt i svarta baskrar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 (edited) Blanda inte in KBV i det här ... Kustbevakningen är en civil myndighet som övervakar, räddar och hjälper till sjöss. http://www.kustbevakningen.se/ Edited December 11, 2003 by Vargas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts