Jump to content

Operation lutfisk

Vildmannen

Recommended Posts

"Historien om lutfisken till de pensionärer i Gnesta som äter på dagcentralen Träffpunkten rullar vidare. Nu har försvaret erbjudit sig att hjälpa den krögare från Västmanland som vill bjuda de äldre i Gnesta på lutfisk. Kommunen har vägrat släppa in krögaren i köket eftersom de inte kan ta ansvar för okända i lokalen, enligt SR Sörmland. Men med en kokvagn från försvaret så överväger krögaren att ändå åka till Gnesta på lördag."

Bäst att försvaret tar med sig rejält med närskydd för att säkra kokplatsen. Operationen riskerar möta hårt motstånd från lokala tjänstemän & politiker.

http://expressen.se/index.jsp?a=87562

Pansarfordon och taggtråd är nog ett måste :D

Fy faan vad kasst sköt av komunen, men sedan vet man inte historien runt omkring, men jag ställer upp som närskydd anytime...

Räkna in mej också.... glöm inte att montera bajonet (stava), då politiker inte är att lita på så räkna med handgemäng....

jag--> ,O <--Politiker

Lutfisk åt pensionärerna!!!! :)

Om skuggan ger mig kordinaterna så kan jag nog ordna några 155:or på dåligt humör.

Snåla på lyutfisk går bra men att plocka bort traktamentet för förtroendevalda går inte. De skulle ju inte ha råd då.....

Nästan så att man blir kommunist på kuppen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...