Hotel Charlie One Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 http://www.swedint.mil.se/images/local/ks06_brandt.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 1) Han har snörat kängorna fel 2) Hans namnbricka stämmer inte överrens med hans befattning 3) Han tittar åt fel håll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 31, 2002 Author Report Share Posted July 31, 2002 1) Fel 2) Fel 3) Fel En ledtråd: Utrustnings obefintlighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Kan det ha med en viss avsaknad av skydd??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 31, 2002 Author Report Share Posted July 31, 2002 JA!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Saknar: 1) Hjälm 2) Skyddväst 3) Stridsväst?? F*n där var sen igen....inte bra det här :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _G_ Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 1. vad e det vit-röda högst upp. 2. byxorna utanför kängorna. hmmm det var ju inget om utrustning... men jag undrar var hans ak, är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Befäl..behöver ingen AK, han "Glockar" istället ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Avsaknaden av två ovanstående personliga skydd kan vara det som gör att man åker hem med njure, lever och tarmar i en doggybag. Men det är mellan honom och hans kirurg.... :baaa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 31, 2002 Author Report Share Posted July 31, 2002 Man kan ju fråga sej ifall det verkligen behövs svenska soldater där nere då läget tydligen medger att man traskar runt i terränglådan utan väst, hjälm och vapen. Lillpuffran (Glocken) är inte att betrakta som ett vapen enligt mej. Ring Falck och be dem lägga in Kosovo i ronderingen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Man kan ju fråga sej ifall det verkligen behövs svenska soldater där nere då läget tydligen medger att man traskar runt i terränglådan utan väst, hjälm och vapen. Hur lyder "historien" bakom fotot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Historien= http://www.swedint.mil.se/index.php?lang=sve&c=news&id=9241 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Det skulle ju tex kunna ligga en hel del OXA i naturen och det plus en del överlevnadsinstinkt?? Bättre att bära än att bli buren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRG_SKYTT Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 När jag var nere förra sommaren då var det väst, stridväst på hela tiden. Det som behövs är poliser inte soldater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRG_SKYTT Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 Oxa finns det på många ställen mest vid bombade amförråd och liknade plus där de släppt av misstag Minor finns det inte mycke av bara på ett par få ställen i svenskarnas AOR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted July 31, 2002 Report Share Posted July 31, 2002 2. byxorna utanför kängorna. Ska dom inte vara utanför kängorna då eller??.... sist jag kollade så skulle dom vara det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Jaha, Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel. Så jag kan inte hitta 3 fel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted August 1, 2002 Author Report Share Posted August 1, 2002 att 2Sharp: Killen på bilden håller ju inte precis på och baccisar va? Givetvis traskar man inte ALLTID runt i väst och hjälm men jag kan för egen del säga att om jag höll på att inspektera ett övergivet värnsystem i yx-land så skulle nog f-n både västen och hjälmen vara på, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 "you got a point" Men då man inte vet omständigheterna när bilden togs så tycker jag det är fel att säga att det är fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Jaha, Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel. Så jag kan inte hitta 3 fel... Jaja, blöjbataljon i Kosovo. Annat var det på min tid. Då var det skyddsväst och hjälm som gällde HELA tiden. :P The Swede *Inget efter BA03 räknas* :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted August 1, 2002 Author Report Share Posted August 1, 2002 att Swede: Att det var så dramatiskt på Ba03 att ni behövde gå med väst och hjälm ALLTID??? När vi avlöste er räckte det med väst och hjälm utanför camp och som post... Skämt åsido: tycker det känns lite märkligt att läget i Kosovo kräver att vi har en mekbataljon där samtidigt som det tydligen är så lugnt att man kan vimsa runt utan kroppsskydd och hjälm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Jaha, där föll man på eget grepp Naturligtvis menar jag utanför campen. Dock hände det vid ett antal tillfällen, både på BA01 och 03 att man fick sova i skyddsväst och hjälm. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 hursomhaver. Jag tyckte mig läsa i bildtexten orden "värn,x-jugoslavien" detta i sig själv räcker tycker jag för att ekipera sig i kalsonger av stål. Med tanke på att en viss militärakivitet sålunda har ägt rum just där. Eller??? :thumbs: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 ähh, det är väl bara dom som blir träffade som behöver skydd?? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 1, 2002 Report Share Posted August 1, 2002 Ja just det så var det ÅÅH, att jag glömde det.. Sorry :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted August 2, 2002 Report Share Posted August 2, 2002 Jaha, Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel. Så jag kan inte hitta 3 fel... Jaja, blöjbataljon i Kosovo. Annat var det på min tid. Då var det skyddsväst och hjälm som gällde HELA tiden. :P The Swede *Inget efter BA03 räknas* :P Hehe, håller med, som någon nämnde, skicka ner Falck i stället... Att inget efter Ba03 räknas har man ju hört förr.. det är bara gamla gubbar som varit nere innan Ba05... ;) Ursäkta att jag låter så sur i mina tidigare mess, nyvaken eller nå't.. jag är en oftast glad kille.. Btw, när jag var nere på Ks05 så var det OTROLIGT lungt, när vi hade en komp. breiefing rapporterades från NATO HQ (motsv.) "allt lungt" detta var första gången sedan KFOR anlände Kosovo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts