Jump to content

Recommended Posts

Avsaknaden av två ovanstående personliga

skydd kan vara det som gör att man åker

hem med njure, lever och tarmar i en doggybag.

 

Men det är mellan honom och hans kirurg....

 

:baaa

Link to comment
Share on other sites

Man kan ju fråga sej ifall det verkligen behövs svenska soldater där nere då läget tydligen medger att man traskar runt i terränglådan utan väst, hjälm och vapen. Lillpuffran (Glocken) är inte att betrakta som ett vapen enligt mej.

Ring Falck och be dem lägga in Kosovo i ronderingen...

Link to comment
Share on other sites

Guest GRG_SKYTT

Oxa finns det på många ställen mest vid bombade amförråd och liknade plus där de släppt av misstag

Minor finns det inte mycke av bara på ett par få ställen i svenskarnas AOR

Link to comment
Share on other sites

Jaha,

 

Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel.

 

Så jag kan inte hitta 3 fel...

Link to comment
Share on other sites

att 2Sharp:

Killen på bilden håller ju inte precis på och baccisar va?

Givetvis traskar man inte ALLTID runt i väst och hjälm men jag kan för egen del säga att om jag höll på att inspektera ett övergivet värnsystem i yx-land så skulle nog f-n både västen och hjälmen vara på, eller?

Link to comment
Share on other sites

Jaha,

 

Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel.

 

Så jag kan inte hitta 3 fel...

Jaja, blöjbataljon i Kosovo.

Annat var det på min tid. Då var det skyddsväst och hjälm som gällde HELA tiden. :P

 

The Swede

*Inget efter BA03 räknas* :P

Link to comment
Share on other sites

att Swede:

Att det var så dramatiskt på Ba03 att ni behövde gå med väst och hjälm ALLTID??? När vi avlöste er räckte det med väst och hjälm utanför camp och som post...

Skämt åsido: tycker det känns lite märkligt att läget i Kosovo kräver att vi har en mekbataljon där samtidigt som det tydligen är så lugnt att man kan vimsa runt utan kroppsskydd och hjälm.

Link to comment
Share on other sites

hursomhaver.

Jag tyckte mig läsa i bildtexten orden "värn,x-jugoslavien"

detta i sig själv räcker tycker jag för att ekipera sig i kalsonger

av stål. Med tanke på att en viss militärakivitet sålunda har ägt rum just där. Eller???

 

:thumbs:

Link to comment
Share on other sites

Jaha,

 

Om det är någon som tror att man har skyddsväst/hjälm på sig så fort man är ute i terränglådan under utlandstjänst så är det enligt min uppfattning helt fel.

 

Så jag kan inte hitta 3 fel...

Jaja, blöjbataljon i Kosovo.

Annat var det på min tid. Då var det skyddsväst och hjälm som gällde HELA tiden. :P

 

The Swede

*Inget efter BA03 räknas* :P

Hehe, håller med, som någon nämnde, skicka ner Falck i stället...

 

Att inget efter Ba03 räknas har man ju hört förr.. det är bara gamla gubbar som varit nere innan Ba05... ;)

 

Ursäkta att jag låter så sur i mina tidigare mess, nyvaken eller nå't.. jag är en oftast glad kille.. :rolleyes:

 

Btw, när jag var nere på Ks05 så var det OTROLIGT lungt, när vi hade en komp. breiefing rapporterades från NATO HQ (motsv.) "allt lungt" detta var första gången sedan KFOR anlände Kosovo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...