Jump to content

Norskar danskar och vi svenskar

Bravo One

Recommended Posts

"Danmark! Uppslammat ur leran!....... Sverige! Hugget i granit!! Barsebäck, stolta vakttorn.... Med plutonium tvingar vi dansken på knä!!" :D

Ja det er godt nok du lille draeng! :)

Hæder og ære til Bravo One :)

Är inte särskilt aktiv på forummet nu för tiden då min fru och jag håller på att bygga om vor lägenhet, men sådanna sakor som detta talar om för mig att jag har hamnat på rätt ställe!!

Har skrivit det förut, men måsta repetera...:

F-n va gott att ha broderfolk :D

Jag var i Danmark och övade mot nån "Spejderskvadron" och personal från 3000-manna styrkan ganska nyligen. Hamnade i en ganska hätsk situation med en dansk soldat som sa "bare rolig". Vadå rolig! ja é fan ingen clown tänkte jag. Vi gick nästan till handgemäng och jag kände mig som en clown när jag fatta att rolig betyder lugn på danska. he! Men ack vilka snubbar de där danskarna är. Och jag är förälskad i "smörebrö", fan så mycket bättre än torra mackor hemma i sverige.

Hej!

Mycket bra ide med en allbroderlig leksikon :lol: Har inte haft de store problem da jag hade en svensk flickvän i en del år i början av 1990-talet. På grund av diverse upgifter har jag också haft mycket at göre med svenska militären (senast i helgen i Stockholm).

Har varit med från starten ock tycker at dette är standarden för en militär forum.

Vänligen,

Holger Danske

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...