Jump to content

Lystring, amf:are ?

Gator

Recommended Posts

Heheheee...stackars djävlar...tur i oturen iaf att leran inte nådde HÖGRE upp för de som rasade rätt ned i eländet..

Lite ont i hjärtat får jag nog, marininfanterister emellan..

Undrar om deras ÖB var där och kikade...undrar också om de ens hade rekat landstigningsplatsen innan..?

GATOR TACK TACK TACK!!!! :lol::lol::clap:

JAg har haft en tung vecka bakom mig, och tyvär så är inte de närmsta dagarna bättre. Massa tentor och annat skit, trött och sur e man.. Men då postar du GATOR en tråd, och jag insåg direkt att det finns andra som sitter fast i ännu värre skit än jag.... :P

Tack, fyyy faan vad jag garvade... :lol:

By the way... Tur grabbarna kunde hjälpa varandra ut ur skiten, kunde ju gått illa det där...

Den var riktigt bra.

Nej något sådant har aldrig hänt mig. Bara hårda stenar att hoppa iland på men ibland lite väl hala. :banana

Hela den svenska amfibiska styrkan skulle under SR 02 landstiga på en strand i Polen á la Normandiestyle. Eftersom det är långgrunt så hade det betytt att man hade fått gå med Berghaus och allt med vatten upp till hakan.

Oturligt nog hitta man minor från 2VK precis där vi skulle landstiga och tykte då att det var för farligt och avbröt det hela. Istället fick vi under mycket odramatiska förhållanden "landstiga" i en hamn.

:=o:D:banana

Väldigt väldigt roligt klipp...

Då det även roade undertecknads flickvän (som av nån anledning är ganska anti militär/MÖP), tänkte jag fråga om ni har fler liknande "tabbar och misstag", dvs andra filmklipp oavsett kategori som belyser hur "roligt" man kan ha... Kanske inte passar i denna tråd, valde dock att posta inlägget här för uppmärksamhet och credit till Gators klipp...

Med andra ord, nån med roooliga klipp som bidrar till startande av militär "tabbar och misstag"-tråd??

//jansssson

Jeevulen! :camo:

Nog har man gjort ett par kassa landstigningar där smockan från truppen har hängt i luften, men det där är oslagbart!!!!!!

Pheta flytvästar hade de i alla fall. Våra är inte mycket att ha i jämförelse.

Lite ont i hjärtat får jag nog, marininfanterister emellan..

Instämmer. Dock så verkade de även själva ta det hela på rätt sätt, d.v.s. skratta åt situationen. :clap:

Lyckades själv en gång under en orienteringsövning göra en mindre rolig sak. Såg kontrollen jag skulle till och stirrade blint på den medan jag sprang som en galning. Detta ledde till att jag inte såg det delvis grästäcka, en meter breda och en meter djupa dike fyllt med slam, koskit och kourin som låg någon meter framför kontrollen. Dök tvärt ned i diket med resultatet att min redan vedervärdiga smurffysdräkt nu var helt genomdränkt av det smaskiga innehållet i diket, iskall, ett rejält antal kg tyngre och stank något helt vedervärdigt. Givetvis skedde detta vid kontroll 2 av 13. Fick en del intressanta blickar när jag kom i mål och vid nästa klädbyte. :D Nog det närmaste jag kommit ett besök i er beryktade "mysgrop". ;)

det delvis grästäcka, en meter breda och en meter djupa dike fyllt med slam, koskit och kourin som låg någon meter framför kontrollen. Dök tvärt ned i diket med resultatet att min redan vedervärdiga smurffysdräkt nu var helt genomdränkt av det smaskiga innehållet i diket, iskall, ett rejält antal kg tyngre och stank något helt vedervärdigt.

Har du också varit på Södra Fältet på Rindö och orienterat..?? :P

"Marinsoldater - förenen eder", inte klokt...samma skit vart man än kommer i världen...jag träffade några koreanska marines och de blev lika paffa som jag över fenomenet "kinesisk båge" och utbildningsmetoder... :clap:

det delvis grästäcka, en meter breda och en meter djupa dike fyllt med slam, koskit och kourin som låg någon meter framför kontrollen. Dök tvärt ned i diket med resultatet att min redan vedervärdiga smurffysdräkt nu var helt genomdränkt av det smaskiga innehållet i diket, iskall, ett rejält antal kg tyngre och stank något helt vedervärdigt.

Har du också varit på Södra Fältet på Rindö och orienterat..?? :P

Våra befäl verkar ha samma smak för natursköna områden. :clap: Området i fråga kallades, åtminstone på min tid, i beväringsmun för "Lilla Vietnam" på grund av dess sump-, träsk- och snåraktiga natur. Jätteroligt ställe att orientera på, och detta speciellt när man har försvarets missfostersmurffysdräkt gjord av frottématerial på sig. Av någon "konstig" anledning så "råkade" alla våra orienteringsbanor, samt majoriteten av våra marschpass, vara lagda så man var tvungen att ta sig genom området. Det har muttrats mer än ett okristligt ord i de trakterna om man uttrycker det lite försiktigt. :D

Edit: Stavfel.

• 1 month later...

Ett gymnasium där sena läxnätter kombinerats med fem fyspass i veckan.

En massiv psykisk ansträngning för att försöka kombinera en stenhård fokusering med en avslappnad mogenhet hos psykolog och mönstringsförrättare.

Ett förtest med hundratals likasinnade.

Ångestladdad träning inför inryck.

En GSU hämtad från helvetet.

13 ytterligare månader med uppbyggande av pannben och utvecklande av alla elitsoldatens färdigheter.

Den bästa utrustning Sveriges krigsmakt kan uppbringa.

En treuddsprydd basker stirrande på en från bokhyllan i flera år.

Vid krigsutbrottet en bedövande känsla av plikt.

I stridsbåten en strids...hmm...vilja större än genomslagen hos de 12,7-kulor som borrar sig in i fiendens stridsställningar.

Vid landstigningen...

...gyttja...

Ni kustjägare är mina idoler.

EDIT: Ett riktigt schysst soundtrack.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...