Jump to content

M90-byxor

Knighthawk

Vilket tycker du är bäst, krok eller rem i dina M90-byxor???  

449 members have voted

1. 1. Vilket tycker du är bäst, krok eller rem i dina M90-byxor???

• KROK ???
      244
    • REM ???
      173
    • NYTTJAR VARKEN ELLER !!!
      19

Recommended Posts

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Fågel Fenix

Får nog bli krok. Remmen är ett tålamodstest utan like!

Får ta till Gerbern varje gång man skall ta på sig. I alla fall om jag använder m/90 kängorna. Med Meindl sakerna funkar det bättre. Dom behöver man inte snöra åt lika hårt och därför får man in remmen bra mycket lättare! :camo:

Hade byxor med remmen hela GU och trivdes bra, det var lite krångligt och jag fick använda tång varenda gång men man slapp ju borttappade krokar iaf.

Nu fick jag ut byxor med krokar och inser den stora fördelen med dessa.

Så min röst faller på: KROKAR!

Jag hade byxor med remmar under hela GSU:n och knappfan gick upp så fort man sprang upp från liggande eller knästående ställning. Värdelöst så efter GSUn bytte jag till byxor med krokar och upplevde aldrig några problem efter det så därför faller min röst på krokarna. Och krokar använder jag än idag.

KROKAR :blink:

Krokar för min del, helt klart!

Jag har aldrig haft "problem" med att de har gått upp under min vpl, däremot har jag fått ut med rem i Hv - dessa har dessutom en tendens till att försvinna, dvs i den mån knappen inte går upp eller trillar av.

Just nu har jag ingetdera på mina byxor...ska dock hämta ett par krokar på SFD vid tillfälle :blink:

Edit: stavfel

Edited by Gotcha

Rem all the way. Krokjäklarna trillar bort med jämna mellanrum. Får ha halva trossen fylld med extrakrokar. Visst kan remmarna vara lite bökigare att få på plats, men när de väl sitter, så sitter de med besked.

Guest Lt. Payne

Har ingen erfarenhet av remmen, kan därför inte ge en bedömning.

Mina krokar sitter med spetsen utåt, gör att kroken sitter bättre än om spetsen är vänd inåt.

KROK!! Snabbt & snärtigt!

Sliter på skosnören? Har inte jag märkt, finns nya skosnören på SFD i så fall! B)

Nyp till de med en tång så lossnar de inte.

De går att använda till annat, t.ex. som substitut för lossade byxknappar.

Enda nackdelen är att de fastnar förbannat bra i de vita sockarna.

Fu.Dahlberg: Knarkar du?? :camo: Krokarna tar ju ungefär 0,1 sekund att kroka i men remmarna kan ta en jävla stund att feppla under snörena och man knutit hårt!

Jag har sedan länge gjort som Skånske Fyhr, monterat en fjäderring i det "dubbla" skonsnöret, för att minska slitaget.

+ att vi har stopp på uttag av skosnöre på förrådet!!!

men om man trugar och ber snällt så kan man få..........

de hänvisade till att kvm skulle hämta ut pga av de de var så dyra!!!!!

De där jävla remmar går ju sönder och går inte att laga om man inte är begåvad med symaskin el dylik kompetens.. och åka till förrådet för att byta ett par byxor pga remmen känns ju inte ekonomiskt försvarbart.. Krokarna rockar!!

• 1 year later...

I lumpen hade jag ganska hårt snörade kängor, å då va det totalt jäkla omöjligt(nästan iallfall..)att fippla in remmen under skosnöret, så jag lägger min röst på krokarna..

Under baskerprovet tappade jag iofs en krok, men det e ju bara att klämma ihop kroken extra mycket vid byxorna så sitter dom som berget! :)

EDIT: Oj, jäklar va den här tråden va gammal..

Edited by ThornBjorn