Jump to content

Behöver hjälp? Akut? Vad söka?

Recommended Posts

Mönstrar imorrn, andra dagen.

Fick 8 på styrkan, 8 på intelligens testet, och frisk som en nötkärna. Imorrn ska jag bara göra konditionstestet, kommer lätt kamma hem en 7 i alla fall.

Till saken. Jag har ett allvarligt Rambo-komplex och vill bli jägare. Var ska man söka?

Finns det mer prioriterade förband? Hörde att Luftburen bataljon på K3 var prioriterad med många övningar och så i det nya "insatsförsvaret" - är det sant?

Vilka fördelar och nackdelar finns med de olika jägarförbanden?

Behöver svar omgående! Lite sent ute... :surprise:

Tack på förhand!

Antar att du ska vara jäkligt motiverad för att söka jägartjänst, men det låter jag de som genomfört dem uttala sig som.Förklara hur det ligger till hos i-förrättaren, ge ett seriöst intryck och sök KJ/FJS, beroende på vad du får söka.

lycka till!

//DG

Gör det i följande steg:

1. Gå in till mönstringsförättaren och dra för fönster och stäng dörren noga.

2. Titta han djupt i ögonen

3. Säg att du inte kommer gå ut förrän han har skrivit in dig som Ninja/Pirat.

4. Var tålamodig, det kan ta en stund medan han ringer vidare.

5. När polisen sliter ut dig så är det bara för att de andra som mönstrar skall tro att du är psykiskt sjuk. Egentligen är det för att du skall försvinna ur systemet och börja Ninja/Pirat skolan.

6. På ninja/pirat skolan är det väldigt viktigt att du kan mer än alla andra och rättar alla befäl osv

Även om vägen är lång så tänk på vilka berättelser du kan berätta på krogen efter, dvs när du är den enda ninja/piraten i rikets tjänst.

Kul skämt där Froddan! :worthy:  eller? :D

Först nu fattar jag vad du menade. :)

Formulerade mig klumpigt:

"Jaja, nu bär det av, kommer nog söka till KJ och be om att bli placerad på K4"

Jag menade givetvis att söka till extramönstringen till KJ men som förstahandsval bli placerad som norrlandsjägare på K4.

Edited by Froddan

Guest strvkomp
Har hört att man med stridsvagn får skjuta lite i och med besparingar? Är det sant? 

Detta budgetår så kommer det att skjutas lika mycket som föregående år, dvs mycket. Nästa år, då du rycker in är osäkert. Det beror på hur mycket kapital som ditt kompani, motsvarande blir tilldelat. För min del blir det mycket skjuta!!

:wub::wub::wub::banana

//strvkomp :worthy:

Edited by strvkomp