Guest kbnj Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Jag bara undrar om ni har koll på vilka perioder på året det äl "bäst" att mönstra. Med bäst menar jag då när utbudet av tjänster är som störst... I mitt fall så fyller jag år i mitten på februari nästa år så jag kan räkna med en mönstring runt slutet på mars? Tilläggas bör kanske att jag kommer att mönstra i Stockholmskontoret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan ES Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Vet inte om du känner till att samtliga tjänster nu är uppdelade i 4 lika stora delar med lika många platser i varje. T ex om det totalt finns 100 platser som jägare på K4 så är de fördelade i 4 grupper med 25 platser i varje. Det spelar därför ingen större roll när du mönstrar. Ev. skulle det kunna vara en liten fördel att mönstra tidigt i en av de 4 perioderna med det är nog försumbart. /Johan ES Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 (edited) Dessutom blir inte tjänsterna tillsatta förrän i slutet av perioden. Så det är konkurens om platserna. Alltså ska det vara nästan lika lätt/svårt att få tjänsten oavsett när man mönstrar. Sen har jag ändå hört om fall där förrättaren säger att platserna är fulla, där kan jag inte svara på vad som hänt. Förmodligen är det kanske en liten lögn för att få folk att söka andra tjänster. Man har ju hört om värre saker. Edit: Stavfel Edited December 8, 2003 by Sillen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LimpFish Posted December 11, 2003 Report Share Posted December 11, 2003 det här har jag nog svarat på i 35 olika trådar innan (minst)... kan inte begripa varför inte sådana här trådar får vara kvar när i princip varenda jag skapar borttages/låses Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts