Jump to content

Nu är det snart jul igen.....


JohnDoe

Recommended Posts

Hallå på eder alla!

 

 

Det lackar ju mot Jul nu igen och man jagar julklappar till höger och vänster.

 

 

Har ni hunnit att shoppa alla klappar ännu?

 

Själv kommer jag att handla klapparna på måndag. Har ni några bra julklappstips förresten? Jag tycker det är jävligt svårt med julklappar :(

 

John

 

 

p.s 1

Har ni sett Tomtar på loftet som går på Kanal 5 om kvällarna? är så jävla kul :angry:

Link to comment
Share on other sites

Självklart har man glott på Tomtarna på Loftet. Såg serien förra julen o ser den glatt igen :) Assbjörn äf för övrigt Norges nästa kung...

 

I alla fall, julklappar har inhandlats, flera stücken.

 

Guldfynd har alltid bra erbjudanden kring jul. Hittar alltid nåt snüggt åt kärringen där :D

Link to comment
Share on other sites

Ge bort ett äventyrspaket istället för en pryl. Det här kostar tydligen 60.000:- men vilken upplevelse... :)

 

Nu blir det möjligt för vem som helst att flyga i tyngdlöshet. Zero Group etablerar Kiruna som första europeiska destination för tyngdlöshetsflygningar.

 

"Flygningarna har hittills varit förbehållen astronauter och forskare och genomförs med ett av tre specialutrustade flygplan i världen, av typ IL-76 MDK.

Genom s.k. parabol-flygning får 12 deltagare åt gången under en 2 timmars flygning uppleva den unika känslan av tyngdlöshet."

 

 

http://www.xero.se/

Link to comment
Share on other sites

Problemen med julklappsinkö slipper man när man har 4 systrar. De kommer fram till dig och snor din plånbok, sedan på julafton så kommer du få en lika stor överraskning som mottagaren av presenten som du "lade" pengar till. ;)

 

 

Annars så blir det impulsköp.

Link to comment
Share on other sites

I år blir det lätt! Frugan får (fanfar!) tre pallar pellets! Och så säger folk att man inte är romantisk...?

 

Det är tokslut på pellets i källaren så det blir till att skippa julklappar till varandra och köpa pellets i stället. Småflickorna får ju förstås sina julklappar som vanligt. Vi löste hela julklappsfrågan till barnen genom att låta farmor och farfar ta barnen en eftermiddag och så drog vi till ett köpcentrum. På två timmar var alla julens presentinköp avklarade - nytt rekord! :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Det är tokslut på pellets i källaren så det blir till att skippa julklappar till varandra och köpa pellets i stället.

 

Jag antar att det är sådana man eldar med och inte sådana man matar fyrbenta varelser med......... :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

själv har man allting avklarat, hmmm nästan i alla fall. Har en kvar att införskaffa....Nämligen till min mor....men va fan skall man köpa till en tant som redan har allt typ? :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

själv har man allting avklarat, hmmm nästan i alla fall. Har en kvar att införskaffa....Nämligen till min mor....men va fan skall man köpa till en tant som redan har allt typ?  :baskerKav:

Snälla barn?

 

Varför inte en mindre summa pengar i form av ett presentkort på en resebyrå?

Link to comment
Share on other sites

Har inte handlat några klappar än, tänkte åka in till stan nån vardagförmiddag så man slipper allt j*vla folk och köande, men jag får nog samåka med nån på eftermiddagen den 23:e...

 

Fick nämligen några månader ledigt i julklapp av en snäll polis eftersom han inte tyckte att jag behövde mitt körkort :rocketl: följdaktligen kan jag inte jobba och får ingen inkomst och får flytta och låna pengar för att betala räkningar...

 

Men jag slipper ju jobba på julafton nu iaf... ;)

Link to comment
Share on other sites

själv har man allting avklarat, hmmm nästan i alla fall. Har en kvar att införskaffa....Nämligen till min mor....men va fan skall man köpa till en tant som redan har allt typ?  :)

Svår fråga - enkelt svar: en hylla att förvara ALLT i :)

Själv ligger jag lågt än så länge och jag misstänker att det för min del blir en fråga om att langa över plånboken till chefen och hoppas att det ligger en femma kvar i myntfacket när allt är klart.

Link to comment
Share on other sites

Jag gör följande

 

 

Köp en DVD film till brorsan som både han och du vill se

 

gör samma sak med farsan.

 

 

Morsan köper man en DVD man kan tänka sig se.

 

 

till brorsonen köper jag nån valfri militärleksak så han kommer in i svängen i ett tidigt stadium. (köpte en MP5:a förra året)

 

resten av släkten får det bli vin, de kommer ändå inte ihåg nått.

Link to comment
Share on other sites

Nu behöver jag verkligen hjälp....

 

Jag måste hitta en julklapp till min farsgubbe som är 52 år, vad skall man köpa tycker ni?

 

Gubbjäkeln har ju allt också prisidén ligger på ~500kr.....

 

Vad har ni köpt till era farsor? Kan man få låna någon idé?

 

 

 

:)

John

Link to comment
Share on other sites

Fan vad jag avskyr denna hysteri kring julen... Man kan ju inte ens röra sig på stan utan att tvingas frotteras med kreti och pleti som är ute och planlöst irrar i jakt på julklappar. Inte nog med att alla stockholmare går man ur huse, till detta kommer ju fan halva sveriges befolkning som av någon anledning måste invadera kungliga huvudstaden i juletider.

Är man sinnessjukt på riktigt när man i vissa stunder önskar sig en KSP m/58 och obegränsad ammo när man vill gå på stan i lugn och ro, men störs av hålögda medborgare i jakt på julklappar???

Nej, det blir att låsa in sig i lägenheten f.o.m nu tills hysterin är över!

 

Annars blir det fan: Åhlens City-besökare>> :D:baskerHV: <<<Mårten

Link to comment
Share on other sites

Julklappsinhandlande avklarat. Allt ifrån specialbeställd kamera från Tyskland till DVD-spelare m. tillhörande Kellys Hjältar på DVD till farsan. Allt för övrigt införskaffat via Internet i lugn och ro så man slipper alla köer m.m

 

:baskerPa: xteam

Link to comment
Share on other sites

Få se nu

 

Julklappar skall införskaffas till följande:

Mamma

Pappa

Syster

Bror

Mormor & Morfar

Farmor & Farfar

 

Julklappar kan vid inpulsköp införskaffas till följande:

Kompis 1

Kompis 2

Kompis 3

Runqvist

 

Julkappar får inte införskaffas till följande:

Kanin 1

Kanin 2

Ödla

Fisk 1

Fisk 2

 

Checklista klar, bara börja jakten på klapparna. :wub:

Link to comment
Share on other sites

I år blir det lätt! Frugan får (fanfar!) tre pallar pellets! Och så säger folk att man inte är romantisk...?

 

Det är tokslut på pellets i källaren så det blir till att skippa julklappar till varandra och köpa pellets i stället. Småflickorna får ju förstås sina julklappar som vanligt. Vi löste hela julklappsfrågan till barnen genom att låta farmor och farfar ta barnen en eftermiddag och så drog vi till ett köpcentrum. På två timmar var alla julens presentinköp avklarade - nytt rekord! :D

Antingen eldingsdax, eller så har du en grymt fet kanin :lol:

 

Är det bara jag som tycker julen är depprimerande?

 

Jag älskade julen fram tills vi fick läsa "flickan med svavelstickorna" i 3an i grundskolan. Efter det ogillar jag jul 8-/

Tar emot att sätta tänderna i den saftiga skinkan då.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt. sabla ner julklappslistan å det grövsta.

 

på mors sida av familjen köps det till en familjemedlem för max 200 kr, vem det är lottas fram vid tillfälle. och det köps till yngsta syrran.

 

hon får ett spel. vad den tildelade familjemedlemmen får har jag ingen aning om, det uppdraget delegerades till mor!

 

på fars sida av familjen har vi lagt ner julklappar helt.

kanske att vi ger bort någon liten sak, men helst inget alls.

 

resterande löst folk köps det e.v. till på känslomässig basis, men då jag inte har ngn flicka den här julen heller så...

 

min julklapp till migsjälv blir ett helrör Tullamore Dew, eller om man skulle slå på stort och beställa en Glendronach :D ... isf får jag iaf lite roligt...

 

//5526

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...