Jump to content

Pyroteknikkurser

Torak

Recommended Posts

Jag har ombetts skota pyron till ett evenemang i min gamla skola, men vill garna se till sa jag ar "officiellt" kvalificerad; vet nagon var det finns nagon slags certifierad kurs i UK, Sverige eller Belgien?

Skulle tro att Smålands Krutbruk har kurser (Håller till i Braås/Småland). Kan även testa hos min gamle arbetsgivare Göteborgs FyrverkeriFabrik, kommer ihåg att vi hade ett gäng kurser hösten 1999. Telefon till GFF : 031-487400. Telefon till Smålands Krutbruk har jag tyvärr inte.

I England (UK) Skulle jag försöka ta kontakt med ett företag som heter Le Maitre, dom kanske har möjligheter. (För jag har för mig att Torak sitter å myser i just UK eller??)

:unsure: xteam

Jag har ombetts skota pyron till ett evenemang i min gamla skola, men vill garna se till sa jag ar "officiellt" kvalificerad; vet nagon var det finns nagon slags certifierad kurs i UK, Sverige eller Belgien?

beror väl lite på vilken form av pyro du skall utföra!

eftersom du själv bedömmer att du har för lite erfarenhet så gissar jag att det är av större kaliber.

som xteam skrev håller smålands krutbruk kurser men har för mig att de är mer inriktade på scen och film effektter men kolla hem sidan:

smålands krutbruk

är det större utomhuspyro så kan det finns som i sverige folk på högskolor och universitet som gillar pyro.

tyvärr är det väl så att de fllesta pyrotekniker är måna om sina jobb och inte vill lära ut till andra som kan ta jobbet ifrån dem.

men b´det måste ju finnas bra firmor i UK som håller kurser de också.

Skulle tro att Smålands Krutbruk har kurser (Håller till i Braås/Småland). Kan även testa hos min gamle arbetsgivare Göteborgs FyrverkeriFabrik, kommer ihåg att vi hade ett gäng kurser hösten 1999. Telefon till GFF : 031-487400. Telefon till Smålands Krutbruk har jag tyvärr inte.

I England (UK) Skulle jag försöka ta kontakt med ett företag som heter Le Maitre, dom kanske har möjligheter. (För jag har för mig att Torak sitter å myser i just UK eller??)

:ph34r:  xteam

Ja, LeMaitre har jag pa listan - de verkar stora?

Sitter just nu i Bryssel, kommer att vara i Sverige over julen.

beror väl lite på vilken form av pyro du skall utföra!

eftersom du själv bedömmer att du har för lite erfarenhet så gissar jag att det är av större kaliber.

Nja, det ar egentligen for att jag an sa lange hallit pa med hemgjorda prylar och nagra eltanda smallare, plus det vi gjorde i lumpen. Det ar framst for att jag vill kunna visa certifikatet och saga "Kolla, jag vet vad jag gor, lat mig panga i stallet for nagon amator ur lararkaren." Plus, forstas, for att jag vill ha det lattare att skaffa forsakring for't.

som xteam skrev håller smålands krutbruk kurser men har för mig att de är mer inriktade på scen och film effektter men kolla hem sidan:

Det ar pa scen; skolan har en "fashion show" varje ar. Funderar pa nagot liknande "Behind Enemy Lines" - kutar langs scenen, med en massa flash pots precis bakom, i stil med den dar scenen med truppminorna....

tyvärr är det väl så att de fllesta pyrotekniker är måna om sina jobb och inte vill lära ut till andra som kan ta jobbet ifrån dem.

Jo. Men det borde val inte bli nagot storre problem for nagon som pluggar till jurist. Hoppas jag. ;)

men b´det måste ju finnas bra firmor i UK som håller kurser de också.

Jo, far se.

TORAK skrev:

"tyvärr är det väl så att de fllesta pyrotekniker är måna om sina jobb och inte vill lära ut till andra som kan ta jobbet ifrån dem.

Jo. Men det borde val inte bli nagot storre problem for nagon som pluggar till jurist. Hoppas jag.

LOL :baskerKav: dig kommer de att gilla, en jurist med pyro intresse och dessutom med militär bakgrund.

så när de sätter eld på någon konsertlokal med hjälp av eldpelare, under ett gigg med liberty x motsv, så ringer de till dig!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...