Jump to content

Benstöd

Fu Kallenberg

Recommended Posts

Jag behöver hjälp. Jag håller på att bygga benstöd till min studsare och har allt material som behövs men behöver en lösning på basen som ska fästas i stocken.

Jag har sneglat på Harris Bi Pods men vet riktigt hur dessa ser ut på basplattan. Finns det ngn som har ett par och kan lägga upp lite närbilder på ett modell S (vickbart) av Harris. Eller skicka till mig via e-post --> [email protected]

Även andra typer är önskvärt.

Slutresultatet kommer naturligtvis att visas här självklart!! :clap:

Någon?? ;)

/ JK

Edited by Fu Kallenberg

Jag behöver hjälp. Jag håller på att bygga benstöd till min studsare och har allt material som behövs men behöver en lösning på basen som ska fästas i stocken.

Jag har sneglat på Harris Bi Pods men vet riktigt hur dessa ser ut på basplattan. Finns det ngn som har ett par och kan lägga upp lite närbilder på ett modell S (vickbart) av Harris. Eller skicka till mig via e-post -->  [email protected]

Även andra typer är önskvärt.

Slutresultatet kommer naturligtvis att visas här självklart!!  :worthy:

Någon??  ;)

/ JK

Är det inte lika bra att bara köpa ett Harris? I vilket fall skulle jag råda installation av ett främre (eller alternativt bakre) remfäste i främre delen av stocken. Kan förklara det finfint på engelska, tyvärr är svenskan så jävla dålig nuförtiden.

Meningen med detta är att du har benstödet monterat i det främre fästet och vapenremmen i det bakre. Harris har ett integrerat remfäste i based, men det är direkt ofunkis. Dubbla remfästen är det som gäller.

Nj, köpa o köpa. Numera har det blivit en principsak att få detta benstöd färdigt och då ska jag göra det. (Ska lyckas)

Dubbla rembygel fästen...det har jag inte tänkt på, hmmm. En bra idé!! Får nog inhandla det.

Hur f*n ska jag lösa basen?? :wub:

Aja, tack för svaret.

Nj, köpa o köpa. Numera har det blivit en principsak att få detta benstöd färdigt och då ska jag göra det. (Ska lyckas)

Dubbla rembygel fästen...det har jag inte tänkt på, hmmm. En bra idé!! Får nog inhandla det.

Hur f*n ska jag lösa basen??  :wub:

Aja, tack för svaret.

#basen# klämmer kring ett rembygelfäste med hjälp an en skruv från andra sidan, när skruven skruvas ner så förs fästet in i rembygelfestet och klämmer åt...(Öhumm, vart någon klokare av det där?).

Det enda jag kan bidra med är bilder på min Harris som sätts på en skena. Men det kanske du inte blir hjälpt av? Likaså kanjag fota fästet till mina VersaPod så får du se hur det funkar, kan det vara till hjälp?

Här kommer bilderna. Lägger dom som länkar dom det sabbar tråden så trågigt annars. Dom är rätt stora, säg till om det behövs andra/fler...

Versa-Pod

Versa-Pod 1.jpg

Versa-Pod 2.jpg

Versa-Pod 3.jpg

Versa-Pod 4.jpg

Versa-Pod 5.jpg

Versa-Pod 6.jpg

Harris

Harris 1.jpg

Harris 2.jpg

Harris 3.jpg

Harris 4.jpg