Jump to content

Spela spel under videokonferensen??

Guest J-Star

Recommended Posts

Letade efter information om "Hyperthreading"... och hittade följande:

Q: What types of multitasking activities benefit from the Intel® Pentium® 4 Processor with [Hyperthreading] Technology?

A: In general, when you are multitasking, there is a benefit. Watch a full screen DVD while converting music to MP3 format in the background. Play 3D games while videoconferencing. Edit photos while running a virus scan. Encode video & audio files at the same time. In other words, most concurrently run applications see a benefit with Hyper-Threading Technology. Also, multithreaded applications developed specifically to exploit Hyper-Threading Technology will benefit, whether you're multitasking or not.

http://www.intel.com/personal/do_more/faq.htm

Ok... och hur ofta sitter jag i videokonferens samtidigt som jag spelar 3D spel? :baskerHV:

Oh well.. reklam-makare är väl människor de också :unsure:

/J

Fast det låter ju ganska ballt om man kör över nätet. Då kan du se motståndarens min när du vinner.

Förövrigt så är 3d spel och videokonferenser bland det jobbigaste för datorn så det är ju ett ganska bra sätt att beskriva styrkan i processorn i ett språk som alla kan förstå.

På vårt jobb är processorhastigheten direkt avgörande för hur lång tid våra kompileringar tar. Och med tanke på att en ny-kompilering av hela koden (görs inte så ofta, tackgodegudfördet) tar ca 1 timma kan det vara ide för oss att ha bra datorer.

Bild-redigering/bild-rendering tar mycket processorkraft också.

/J

Ja ja... prästerna i frikyrkorna må knorra bäst de vill. Som en äkta Technoslut bryr jag mig inte om vilket. Jag använder mig av det som ger mig mest tillfredställelse. :clap:

/J

P.S. "Technoslut" hörde jag på mitt första fasta jobb. När en besökande Microsoft-representant fick veta att vi inte bara implementerade Microsofts standard (i detta fall UPnP) i våra prylar utan även värste konkurrentens standard (Sun's Jini) utbrast han att vi minsann var ena djävla "Technosluts!".

Ja alla kan ju inte skriva befattningsbeskrivningar åt Pliktverket...  :baskerHV:

Ja det var lite OT, men befattningsbeskrivningar har ju en tendens att få tjänsten att låta häftigare än den är tack vare flitigt användande av förskönande omskrivningar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...