Jump to content

Krogsnusk

Delta Golf

Recommended Posts

Jodå, farbror Gotcha har en och annan synpunkt, men det visste du ju redan.

För den som undrar: kika på www.aos.se och sök efter libanesiska krogen på Södermalm "al-Divan".

Jag var där samma kväll som de tvärstängdes.

Och enligt mig var köket inte det enda de hade problem med.. :D

fast har ni någonsin tänkt på varför man på "finare" restauranger får potatis och sallad i separata skålar?

inte för att det skall vara exklusivit utan för att det som inte gästen äter upp går tillbaks i salladsskålen igen.

samma sallad som oftast görs i stor mängd på måndagen, står framme varje lunch under veckan och kanske slängs på fredagen, om den ser ofräsch ut, annars går den ut på helgen också.

potatisen ligger inte lika länge, men kommer oftas tillbaks under veckan som stekt.

kan hälsa att jag efter ha gått restaurangskola vägrar äta julbord, framförallt i år när vinterkräksjukan drar fram i juletid.

en större bakterihärd än jul och smörgåsbord är svårt att finna, men jag äter inte gärna på på suspekta ställen som låser in köket längst ner i källaren.

hellre ett öppet kök där jag kan se maten tillagas modell pizzeria, än den lilla exklusiva franska krogen,

som serverar granskapets kattor och duvor som kanin och vaktel.

Kan inte någon öppna en MÖP-restaurang som bara serverar guldburkar. Som tillbehör serveras: hårt bröd, mjölk i 3 dl-förpackningar, ev ett äpple eller en tomat. Kaffe serveras ur kantin och som efterrätt får man en chokladkaka.

Men vad ska en sån restaurang heta? :sniper:

"Den gyldene MÖP:en" kanske..

Kan inte någon öppna en MÖP-restaurang som bara serverar guldburkar. Som tillbehör serveras: hårt bröd, mjölk i 3 dl-förpackningar, ev ett äpple eller en tomat. Kaffe serveras ur kantin och som efterrätt får man en chokladkaka.

Men vad ska en sån restaurang heta?  :sniper:

LOL!! Yeah!!

Fan, undrar om inte det skulle funka rätt bra..! I vissa tider iaf..

En viss garanterad kund-krets är ju garanterad!

"SoldF-medlemmar får 15% rabatt!"

;)

Men vad ska en sån restaurang heta?  :)

Den kan i alla fall inte heta "restaurang Vildmannen"... :P

Det stället är ett hån mot allt som har med matlagning att göra. Blev tvingad att äta där under min BV206utbildning, fy f-n.

Då man i torsdagens middag kunde känna igen lunchen från måndag och tisdag samt onsdagens middag gick jag till MAX. :angry:

För den som undrar: kika på www.aos.se och sök efter libanesiska krogen på Södermalm "al-Divan".

He he... kul läsning på AOS, verkar som vissa sedan försökt att hjälpa upp kritiken lite (hmm 3 inlägg med fem stjärnor 12 okt, 2 st lika den 21 okt).

Al Divan är nog den enda krog att lyckas få 1 stjärna av 10 i DN På Stan, de brukar ge 3 när de inte är nöjda.

// WM

Jag träffade en tjej på krogen och vi åkte hem till henne.

När vi kom till huset ( lägenheter ) så ville hon att vi skulle

"hänga" i tvättstugan i stället för lägenheten, inte första gången

jag använt vikbordet så jag ställde :blink: upp.

När "tvättiden" var slut så frågade jag om jag kunde låna

hennes toalett. Då sa hon:

Det går inte, MINA FÖRÄLDRAR ÄR HEMMA.

Började känna en ANING oro men mot bättre vetande frågade

jag henne hur gammal hon var. :unsure:

Hon svarade.........

-: JAG ÄR 15 ÅR.

Min respons beskrivs bäst så här, :baskerHV:

Vill understryka att det var en nattklubb jag var på och

ingen fritidsgård!

( VADDÅ?! Tråden heter ju krogsnusk! ) :lala:

krogsnusk, ja fy fan. Jag har ett "test" som jag alltid utför om jag skall äta ute. Det första jag gör när jag går in i resturangen är att gå på toaletten. Är den fräsh och ren stannar jag. Är den sunkig går jag. :baskerHV:

Iallafall du Gotcha :P

Fan Lynx, hur gammal var du vid tillfället?Och så kan man ju fråga sig var den rigorösa legkontrollen som vi killar ibland (möttes) av tog vägen där! Men hehe respekt! :unsure:

//DG

:baskerHV: fetisch

Men vad ska en sån restaurang heta?  :baskerHV:

Saknar Saigon Bar...

Iallafall du Gotcha  :P

Fan Lynx, hur gammal var du vid tillfället?Och så kan man ju fråga sig var den rigorösa legkontrollen som vi killar ibland (möttes) av tog vägen där! Men hehe respekt! ,O

//DG

:=o  fetisch

Skulle tro att jag var 30 år, men i det läget kände jag mig som 130. :D

I samma stund som bomben/åldern släpptes såg jag framför mig hur någon

kommer ner i tvättstugan för att kolla upp de konstiga ljuden

( Hon hade en bra pipa för sin ålder ) de hört. :clap:

I MIN hjärna var jag då övertygad om att tjejen skulle skrika våldtäkt,

det för att slippa skäll av mamma och pappa. Jag lämnade "brottsplatsen"

JÄÄVLIGT fort, uppskattningsvis mellan 20-30 sek. Nu i efterhand är jag

fascinerad över hur många skräckscenarier som psyket hann måla upp under

tiden ( sekunderna ) det tog för mig att stänga gylfen och "flyga" ut ur huset.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...