Jump to content

Schysst kundservice..

2Sharp

Recommended Posts

Hade lyckats att paja min dragkedja på ytterfacket på min Camelbak HAWG, mailade dem och efter lite mailande fram och tillbaks så fick jag en NY HAWG!

Trevligt, vad som var ännu trevligare var att de har uppdaterat modellen så nu är dem mycket bättre :D

Knäckte gångjärnen på min Otterbox, de skickade också nytt, trots att de är billiga.

Trevligt med ett vänligt bemötande och att man faktiskt står bakom sina produkter oich sina konsumenter.

Min erfarenhet är att företag eller fvöretags avdelningar i USA generevllt är mycket bättre på att bemöta mig som kund om jag har problem med deras produkter.

Här i Sverige har jag fått so-so bemötande, vilket jag tycker är dåligt/slött.

En av anledningarna varfvövr jag försöker att köpa bra kvalité, det lönar sig i längden.

:lol:

Kan ta dina gamla trasiga prylar, om du inte har något emot det.  :D

Some guys gett it all :D , de har säkert kollat att du hänger på forumet hela dagarna.  :/  :D

De är redan gone :)

Inte skulle väl jag hänga på div. forum dagarna i ända?

Nooooo... :huh:

Elfgren, personligen ser jag inte just "kruxet"?

@2Sharp: Köpte du din HAWG direkt från Camelback ursprungligen också eller?

Bodin, det har du helt rätt i.. :)

Akktu, nej, jag köpte den på AAFES på Camp Bondsteel/Kosovo.

Ralph, jag köper i princip endast från TADgear! mycket bra att ha att göra med samt ett fett sortiment för en kniv/pryldåre som jag...

@2Sharp: När du handlar från USA, läggs alltid svenska skatter på eller är det bara om tullen råkar se just ditt paket?

Du skall ju betala tull/moms, ibland slipper man, ibland inte..

Precis!

Beroende på ifall firman som skickat prylarna skriver på vad det är för innehåll och att det ska deklareras.

Själv fick jag betala 190:- i tullavgift/moms när jag beställde min CamelBak MULE från Northern Mountain Supply.

Vad som ursprungligen kostade 450:- hamnade till sist på 950:-, när frakt, moms och tullavgift var betalad.

Visst, billigare än 1300:- som den kostar här i Sverige på Military Shop, men frågan är om det verkligen är värt mödan för ett par ynka hundralappar...

(Såvida man inte, som i mitt fall, ville ha just en helgrön)

Ett tips är ju då att gå ihop ett gäng och beställa tillsammans för att på så vi få ner kostnaderna (frakten då främst). Men det hade ni ju säkert redan funderat ut själva :P

• 4 years later...

Bumpar den här tråden:

I början av året så införskaffade jag mig ett par ALTA knäskydd, dock efter ett några helgers användning så började sömmar spricka och man kunde börja se fodret på ena skyddet. Detta hade inte varit något problem om dom hade blivit införskaffade i Sverige, dock så var dom köpta i borta i staterna och således inte lätta att byta.

Nåväl så mailade jag ALTA och efter ett par mail fram och tillbaka över Atlanten så skickade dom ett par helt nya knäskydd, enda kruxet var det att dom tyvärr bara skickade inom staterna detta eftersom dom sa att frakten skulle bli dyrare än skydden men efter att ha skickat ett snabbt PM till Coolhand så fick han agera mellanhand och skicka vidare till mig.

Och det bästa av allt:

-Jag fick behålla dom gamla skydden så man kan säga att jag har två par ALTA skydd för samma pris (tom billigare!) än ett par i Sverige.

Dock skulle det aldrig ha skett utan att Coolhand hjälpte till, all heder till dig! :)

@2Sharp: När du handlar från USA, läggs alltid svenska skatter på eller är det bara om tullen råkar se just ditt paket?

Du skall ju betala tull/moms, ibland slipper man, ibland inte..

Precis!

Beroende på ifall firman som skickat prylarna skriver på vad det är för innehåll och att det ska deklareras.

Själv fick jag betala 190:- i tullavgift/moms när jag beställde min CamelBak MULE från Northern Mountain Supply.

Vad som ursprungligen kostade 450:- hamnade till sist på 950:-, när frakt, moms och tullavgift var betalad.

Visst, billigare än 1300:- som den kostar här i Sverige på Military Shop, men frågan är om det verkligen är värt mödan för ett par ynka hundralappar...

(Såvida man inte, som i mitt fall, ville ha just en helgrön)

Ett tips är ju då att gå ihop ett gäng och beställa tillsammans för att på så vi få ner kostnaderna (frakten då främst). Men det hade ni ju säkert redan funderat ut själva :P

Jag fick inte köpa en camelbak på milisshoppen för några år sedan. De var helt ointresserade att öht hjälpa mig med modeller och färgval så det fick bli en source istället...

*SNIP*

Jag fick inte köpa en camelbak på milisshoppen för några år sedan. De var helt ointresserade att öht hjälpa mig med modeller och färgval så det fick bli en source istället...

Det låter lite märkligt i mina öron. Dom brukar vara ytterst kundvänliga, och det är tråkigt att du upplevt ditt besök så. Jag har varit kund där(Göteborg) i drygt 15år nu och aldrig stött på det du säger.

Vilken affär var du i?

Jag var i Stockholm så det är ju helt rimligt att de beter sig olika.

Jag blev så jäkla paff bara.

Hej Rickard N. Jag jobbar på Terräng i Stockholm (f.d. Military Shop). Det känns väldigt tråkigt att du inte är nöjd med den service du fått hos oss. Vad jag förstår så var detta flera år sedan, och vi är nu en helt ny personalstyrka i butiken. Vi jobbar hårt med att ge våra kunder bra service, och det du berättar ska aldrig hända. Skulle det vara något får du gärna höra av dig till mig på [email protected] så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till.

PS

Vad gäller Camelbak och färger kan jag meddela att den modell som för närvarande görs i olivgrönt är Thermobak 3 liter. De flesta övriga modeller finns i det ljusare foilage, men alltså inte i OD. Passar på att nämna det eftersom det är en mycket vanlig fråga vad gäller färger. Och militär personal brukar ju uppskatta olivgrönt.

DS

Mvh

Markus

Edited by Markus_G