Jump to content

The Meatrix...

Tjalle

Recommended Posts

Men vi får inte glömma att sådana problem faktiskt existerar i Amerika och antagligen i flera länder.

Såg nånting på "60 Minutes" om grisfarmar (heter det så?)

Att man ska ge djuren ett bra liv innan man slaktar dem tycker jag bara är skitsnack.

Ge dem ett dåligt liv så har de inget emot att dö.

Jävlar vad jag är cynisk... :baskerKav:

Men förereningarna som blir till bara för att företagen snålar är helt onödiga. Köttet ska vara friskt.

Sen om sidan vill få oss till vegetarianer eller få oss till att bojkotta vissa fläskmärken vet jag inte.

Det ar faktiskt val vart att ge dem ett bra liv - da blir det mindre stresshormoner i kottet, det blir bade nyttigare och godare. (Bor bredvid en bondgard)

Det finns en grisfarmare i omradet som faktiskt ger sina grisar ett glas whisky innan slag, det funkar tydligen otroligt bra.

EDIT: Jag har aldrig varit nagon van av de dar ultra-veganerna, men den dar lilla videon har faktiskt alldeles ratt. Forr en gangs skull har de tagit upp riktiga problem snarare an "Det ar synd om dem".

Det där var en av de bättre propagandafilmer jag sett angående köttproduktion.

Jag såg samma program som CarlT och i USA finns det stora problem angående föroreningar och resistenta bakterier. Då betalar iaf jag hellre lite mer för min biff och vet att köttet är friskt.

Jag tyckte den var ganska bra. Bra mycket bättre än bara hävda att 'kött är mord' iaf. Och visst har de rätt, stordriften ger inte bra produkter till konsumenterna (argument att lyssna på om man nu har svårt att sympatisera med en gris). Tack och lov har vi i sverige en låg användning av antibiotika, jag vill inte få resistenta bakterier.

Jag gillade den! Fyndig och inte irrelevant. Betydligt bätre än de gamla slagdängorna "Kött är mord"/"Kött är likdelar". Den får 4 biffar av 5 möjliga. :sniper:

/J

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...