Jump to content

Ge tebax vad du tagit?

Fk Bodin

Recommended Posts

Läste senaste FNA där de tippsar om en sida - http://www.sendthemback.org/.

RIAA har ju hävdat att MP3 är lika med stöld, lämna tillbaka dina MP3:or så är det ju inte stöld. RIAA:s mailbox blir säkert jättetacksam.  ,O

// Bodin (som lånar och delar med sig)

Man kanske skulle titta i den mailboxen??

:)

Det skulle nog bli RIAA --> :/ <-- Kallenberg då.

Hmm, så om jag har förstått det här rätt... Jag skickar ett mail med 2 GB mp3's attached till dom. Dom blir glada, jag behöver inte ta bort dom, och jag kan känna mig stolt och glad...

Hmm låter som en jätte bra ide! Verkligen! Tror inte att min ISP skulle bli så där jätte glada men vem bryr sig!

OBS. Faktan i det här medelandet är bara påhittad. Jag har absolut inga program/filer på min dator som bryter mot copyright lagarna...säkert! :lol:

Edit: Föresten så är väl inte innehav av Mp3 och liknande utan licens olagligt? Inte än så länge iaf. Det är väl bara när man delar med sig/säljer dom som det blir ett lagbrott...

Att skicka alla sina låtar blir ju jobbigt... Då förlorar man ju själv bandbredd som man behöver för att tnaka ner nya mp...ehhhh...militärpolisbilder... ;)

Bättre att bränna ner dom på ett tiotal skivor och posta dom istället....

Edit: Föresten så är väl inte innehav av Mp3 och liknande utan licens olagligt? Inte än så länge iaf. Det är väl bara när man delar med sig/säljer dom som det blir ett lagbrott...

Från och med 20040101 så blir det olagligt att tanka ner filerna med.

Jo, men blir det olagligt att inneha dom??? Man kan ju "hitta" en skiva mp3:or på gatan typ :)

:uuh: xteam

Jo, men blir det olagligt att inneha dom??? Man kan ju "hitta" en skiva mp3:or på gatan typ  0:)

:D  xteam

OT Vågar inte svara på det.....än. Ska se om jag hittar mer info. /OT

Håller med om att skicka dem via nätet är inte kul. Skivorna låter bättre. Då kan dom ju "kopiera" över filerna till sina hårddiskar. :P :/

Att inneha Mp3:or är än inte olagligt ifall man inte skulle få besök utav nätpolisen men som tidigare nämt från 20040101 så kommer säkerheten tydligen att skärpas.

Samt att övervakningen av surfandet kommer att öka och kommer främsta att drabba folk som använder sig utav prog som DC++ och Kazaa mm.

Plus att det vid EU parlamentet har det antagits en lag som säger att priser på skivor, hårdiskar och all lagringsbar yta så kommer priserna att höjas med 800% (i variefall för privatpersoner, för företag saknas fakta)

Men det är upp till var medlemsland att följa upp till lagen.

Plus att det vid EU parlamentet har det antagits en lag som säger att priser på skivor, hårdiskar och all lagringsbar yta så kommer priserna att höjas med 800% (i variefall för privatpersoner, för företag saknas fakta) 

Men det är upp till var medlemsland att följa upp till lagen.

Hehe, nu vet jag vad jag vill ha i julklapp... Dags att börja bunkra upp med CD-R skivor och hårddiskar... Bra kandidat till årets julklapp kanske?

Och vad jag menar är, vad är hela tanken med den där sidan? Skall jag lägga ut 30 spänn + frakt för att skicka en KOPIA av mina låtar till dom för att...??? Dom kunde åtminstone erbjuda immunitet för redan nerladdad musik eller något :P.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...