Panzerfaust Posted November 26, 2003 Report Share Posted November 26, 2003 Satt just och tänkte på det, diskuteras vilt om polisens utrustning på forumet. Allt från fordon till pistoler, känns nästan som polisen är en del av "vårat" intresse... Jag tycker det skulle passa sig bra som en "flik" på SoldF.com. vilka vapen polisen har osv... Pga alla diskussioner om poliser och deras utr så känns det nästan som dom hör till oss Cga 5 (eller vad den nu heter) är ju ett polis vapen, som finns med så varför inte ta allt som polisen har?(som det finns info om) Finns ju några poliser här, eller blivande... why not? om ni förstår hur jag menar... [ ]Dumt? [X]Bra? [ ]Släng dig i väggen ditt miffo! Mitt val, vad tycker du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted November 26, 2003 Report Share Posted November 26, 2003 Nja, det är ju SoldFforum. Och polisen får ju en hel del utrymme här redan. Men varför inte slänga ihop en sida om det som säkert kan länkas härifrån, om du har intresse av det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted November 26, 2003 Report Share Posted November 26, 2003 [ ]Dumt? [ ]Bra? [ ]Släng dig i väggen ditt miffo! [X]I så fall på en ny hemsida, typ PolU (Polis Utrustning) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted November 26, 2003 Report Share Posted November 26, 2003 [ ]Dumt? [x]Bra? [ ]Släng dig i väggen ditt miffo! Det är ett bra förslag men då på enanan sida, om det kommer upp en sådan sida så kan jag bära mitt strå till stacken. som billder mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 26, 2003 Author Report Share Posted November 26, 2003 Hadde jag haft kunnskapen hadde en sån sida redan funnits... Vill ju att sidan skall se bra ut också... vilket jag inte besitter några kunnskaper i, snygga sidor alltså... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted November 27, 2003 Report Share Posted November 27, 2003 Kanske en systersite till soldf med samma design/layout men med polisinriktning? Finns inte lika mycket olika utrustning och enheter inom polisen som militären men en lika seriös sida som soldf om polisen kan nog vara intressant. Har sett många militärsidor men dom är ofta föga förtroendeingivande men den här är riktigt bra, kan behövas en med lika info om polisen. Kanske nåt för våra gossar i blått att snickra på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 27, 2003 Author Report Share Posted November 27, 2003 Kanske en systersite till soldf med samma design/layout men med polisinriktning? Finns inte lika mycket olika utrustning och enheter inom polisen som militären men en lika seriös sida som soldf om polisen kan nog vara intressant. Har sett många militärsidor men dom är ofta föga förtroendeingivande men den här är riktigt bra, kan behövas en med lika info om polisen.Kanske nåt för våra gossar i blått att snickra på? Visste jag hur man bär sig åt osv så... kunde man ju med hjälp av poliser snickra... men jag får överlåta det till någon annan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fbj972 Posted November 27, 2003 Report Share Posted November 27, 2003 Tack för att du tänker på oss, Panzerfaust! Inom ramen för SoldF.com tror jag inte att en sådan sida skulle platsa, eller ens få speciellt stor uppmärksamhet. Men visst, skulle någon upprätta en sådan sida, skulle man väl kasta ett getöga där då och då... Jag kommer dock inte ifråga för att snickra ihop något dylikt, då mina kunskaper kring hemsidebygge är mer än usla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted November 27, 2003 Report Share Posted November 27, 2003 http://www.polisman.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted November 27, 2003 Forumsledning Report Share Posted November 27, 2003 [ ]Dumt? [ ]Bra? [ ]Släng dig i väggen ditt miffo! [X] Kommer inte att ske, iaf inte under SoldF´s regi. Vi har nog med att göra för att fylla upp med SoldF redan. Vi tar fortfarande emot egenkonstruerade sidor med fakta och info om MTRL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 Det finns väl en hel bunt med poliser, aspiranter och SBP:are här som kan snickra ihop en SnutF.com? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 28, 2003 Author Report Share Posted November 28, 2003 http://www.polisman.com/ Polisman.com innhåller en del bilder... 0,1 fakta... Syftade mer på en sida där vilka vapen dom har finns listade på samma sätt som här, samt att man kunde visa lite bilar, västar, uniformer osv... Inte vet jag... va bara en idé Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 http://www.polisman.com/ Polisman.com innhåller en del bilder... 0,1 fakta... Syftade mer på en sida där vilka vapen dom har finns listade på samma sätt som här, samt att man kunde visa lite bilar, västar, uniformer osv... Inte vet jag... va bara en idé Glömda att skriva att det var det enda jag hittade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted November 29, 2003 Forumsledning Report Share Posted November 29, 2003 Det är en fin idé, men jag tycker det är klart utanför SoldF.coms begränsningar. I syfte att vara en så bra site som möjligt har jag valt att begränsa vårt område ganska strikt till det som jag anser vara möjligt att klara av på ett bra sätt. Endast svenska försvarsmaktens materiel tas upp, hur frestande det än må vara att gotta sig i andra länder i bland betydligt mer påkostade materiel där ett enormt utbud av materiel finns och tillmötesgående leverantörer vilket inte är vanligt bland de svenska företagen. Polisman.com var en mycket snygg site med otroligt pyttiga thumbnails och lämnar ett informationsbehov. Intresset väcks men bristen på information gör att man tröttnar snabbt. Kunde de inte ens skiva ut vart bilmodellerna synts eller vad det är för modell, mm? Hur som helst är jag givetvis för att en motsvarande SoldF.com upprätts även för poliser. Polisen har ju länge legat efter Försvarsmakten i fråga om information på webben och gör det än i dag, trots att antagligen allmänhetens intresse och vardagsservice av polisen är större än för försvarsmakten. Polisen har om möjligt ännu sämre förtroende hos gemene man och kvällstidningarnas ofta vinklade och överdrivna artiklar är för många lika med verkligheten. En enorm förtroendeklyfta finns och ett intresse av Polisen borde finnas att överbygga denna. Ett billigt sätt är webben. Är det några som vill starta en polissite (med lämpligt namn efter kanske något polisreglemente/bok tex ) så är jag givetvis positiv till detta och ställer gärna upp på de vis och i den mån jag har möjlighet till. Dock kommer jag själv inte göra det i form av ansvarig, etc. Men jag kan gärna vara behjälplig som bollplank, hjälpa till att utforma struktur eller så. Varför inte stötta polisman.com ni som sitter på kunskap, det finns ju bevisligen en snygg site med reggat och bra domännamn att bygga på. Lycka till! /Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 29, 2003 Author Report Share Posted November 29, 2003 @Henke Håller på dig! helt klart... Själv sitter jag inte med nån kunskap... Men jag antar att det finns flera som sittar på kunskap här, helst lite poliser också, så siten får egna bilder som man inte sett 80 gånger förut... Det är också bra med just SoldF.com att dom flesta bilderna är egna... Om nån nappar så ställer jag självklart upp med det lilla jag faktiskt kan göra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted December 1, 2003 Author Report Share Posted December 1, 2003 (edited) Har fått svar från killen som har Polisman.com Han hadde tydligen planer på liknande, men det va typ framtidsplaner. men han tyckte absolut att det skulle vara kul och efterlängtat med en till Polis sida. Finns ju som sagt många militär sidor men ytterst få Polis sidor.. Det har han ju rätt i... Skulle hemsk gärna snickra ihop något själv... Men jag vete f-n hur man gör asså Henke@ Vad använde du dig exakt av för program för att forma SoldF.com ? Och vad är ditt tips till program om man är relativt ny inom hemside bygge? Ska ju vara: Enkelt, Funkis, Snyggt. Vilket är svårt att kombinera i mina ögon Enkelt och Snyggt går, men ej funkis. Funkis och Snyggt, men ej enkelt Har en bild i huvudet hur det skulle kunna se ut iaf... men att få ner den bilden till datan är nog näst intill omöjligt för mig i dagsläget EDIT: Sa*an! sorry... tänkte inte på att jag dubbel posta! va inte meningen. Så lite stavfel... Edited December 1, 2003 by Panzerfaust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts