Jump to content

Snö

AndersL

Recommended Posts

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply
Östra Södermanland (Nyköping), ingen snö, dock snöblandat regn för någon dag sedan.

Usch ja.... faen att det int kan bli kallt å snö. Hatar att gå i en halvtimme i regn (nästan) varje morgon/kväll för att komma till jobbet/hem på andra sidan Nyköping :(

Här i Vargön, där vi för närvarande är, är det tyvärr lite snö på backen. Iallafall på Hunneberg (japp, alla FBJ och FBS vet vad jag snackar om :sniper: ) vilket är Jävligt OBRA med tanke på att det i vårt manus står att det skall vara höst och att det hittills när vårt main-unit har filmat har varit barmark och regn!! :dribble:

Här på Gotland e det ennu 35grada varmt o tösarna springa runt i bikini

Ingen snö så långt ögat kan nå.

och du sände detta inlägget i augusti, som sedan har dröjt i telias system sedan dess.

nu sitter det bara ett par försöpna kenospelare vid entren till lummelunda-grottorna och fryser i ös-regnet.

kan tänka mig hur fruktansvärt det borde vara att få sitta i någon fra hytt uppe på fårö, och lyssna efter ryssen i mitten av januari.

fö så kommer västsverige-vintern i år vara på en onsdag, då snökaos inträder och alla komnikationsmedel står still.

detta kallas i norrland för vardag.

I Borlänge är det ca 1 dm snö. Det damp ned runt 2 dm på en gång i söndags men nu har det blivit väderomslag så det har blivit blötsnö av allt och med lite otur så försvinner allt och så får kung Bore göra om från början...

Här i Alfta, Hälsingland är det ca 2 dm snö, så nu får man plocka in cammonätet och hämta ut maskeringspapper =)

SKÅNE - Snö?? Vad är det? Kan man smörja kedjan med det??

@Xit

Det bådar gott med snö i Hälsingland då jag ska upp där och jaga toppfågel i Januari. Skicka gärna en väder rapport ett par dagar innan 15-18 Januari. Vad brukar ni ha i snödjup i Jan?? (Skåning med dålig skidvana ska röja snön!) ,O:D

Det kommer att bli en rolig weekend! Med mycket garv och lite skjutande. :((

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...