Jump to content

Ny XM8-sida


Knekt

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hemlig4.JPG

 

Har både pillat och pangat. Jag vill hävda att detta är det bästa vapen jag någonsin har provat. AK-47s pålitlighet plus M-16s lätthet och precition är vad kontentan av detta vapnet blir. En Automatkarbinernas BMW. Det enda som jag skulle vilja se är ett fungrande backup-sikte i metall om det skulle vara så att båda de ordinaire siktena pajade.

Link to comment
Share on other sites

Har både pillat och pangat. Jag vill hävda att detta är det bästa vapen jag någonsin har provat. AK-47s pålitlighet plus M-16s lätthet och precition är vad kontentan av detta vapnet blir. En Automatkarbinernas BMW. Det enda som jag skulle vilja se är ett fungrande backup-sikte i metall om det skulle vara så att båda de ordinaire siktena pajade.

offtopic.gif

 

Då kanske du skulle kunna hjälpa till med att verifiera eller skjuta ner en del rykten om G36'an:

- Handskyddet påstås bli lite halvtaskigt varmt vid ihållande skytte?

- Är Hensholdt-siktet så kasst som det sägs?

- Kan G36'an avfyras med infälld kolv (rykten går om att man vid skytte med infälld kolv så har bakkappan lossnat och mekanismen farit ut i kulans diametralt motsatta riktning) :D

Link to comment
Share on other sites

- Handskyddet påstås bli lite halvtaskigt varmt vid ihållande skytte?

- Är Hensholdt-siktet så kasst som det sägs?

- Kan G36'an avfyras med infälld kolv (rykten går om att man vid skytte med infälld kolv så har bakkappan lossnat och mekanismen farit ut i kulans diametralt motsatta riktning)

 

- Nej, inte mer änn AK5

- Jag tyckte det var helt ok

- vet ej, provade inte det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...