Jump to content

För er med bredband

Lasse.J

Recommended Posts

Här är 2 st filmklipp, den första hur USA bestraffar Irakier som har stulit brädbitar.

Bestraffningen, om det är sant är väl lite väl hårt.

http://www.derkosmischetodesstrahl.de/pict...tank_vs_car.avi

Nästa klipp är kanske på gränsen till terrorism, Det tycker nog Ryssarna i varje fall.

Länken är hämtad från ett annat forum där många tycker att det är en feg krigsföring

men skall man inte slåss efter den förmågan som man har?

http://video.kavkazcenter.com/fight_in_che...a/podryvy18.wmv

Film 1:

Undrar om en felparkerad bil eller en brädtjuv i New York får samma "behandling" av NYPD. Om det nu var brädtjuvar dvs.... Inte undra på att "stämmingen" bland Irakierna är lite "uppskruvad" :}

Jänkarna kanske kallar det för "situationsanpassad problemlösning", definitivt inte professionellt iaf.

Edit: Lite tillägg

Det finns egenligen en annan tråd för film 1 men jag tycker fan att film 1 också är på gränsen till terrorism... Behov och proportionalitet fick jag lära mig när jag blev MP, ja tjena! :}

Film två är under nedladdningen men det går inte så snabbt just nu...

Nästa klipp är kanske på gränsen till terrorism, Det tycker nog Ryssarna i varje fall.

Länken är hämtad från ett annat forum där många tycker att det är en feg krigsföring

http://video.kavkazcenter.com/fight_in_che...a/podryvy18.wmv

Om man kollar in på den här sidan så finns det fler klipp....

//Sgt Fjellman

Efter att ha sett film 2 utvecklar jag mitt tidigare inlägg.

Det där är inte terrorism. Det är jägarkrigföring. Precis så utbildas våra svenska jägarförband att störa och slå fienden. Om man sen tillämpar dessa kunskaper på att spränga en SL-buss i Rotebro är det terrorism men använt på en BTR-80 i Tjetjenien är det väl snarare gerillaverksamhet/jägarstrid...

Har jag fel?

Verkar som tjetjenerna har lite problem med att få bomberna att smälla vid rätt tillfälle, allt som oftast detonerar de strax bakom målet, eller finns det nån tanke med det?

De verkar inte bry sig nämnvärt om civila förluster men det blir väl så efter att man krigat i ca 10 år.

Verkar som tjetjenerna har lite problem med att få bomberna att smälla vid rätt tillfälle, allt som oftast detonerar de strax bakom målet, eller finns det nån tanke med det?

Jag gissar att detta eventuellt kan bero på att människor har en tendens att trycka på fjärrutlösningsknappen när målet är i sikte, utan att tänka på att målet hinner röra sig en bit från det att ens öga registrerar målet i sikte tills man faktiskt tryckt på knappen. Har du en lastbil som åker i 60 km/h som mål, så hinner den flytta sig över 8 m på en halv sekund. Det krävs kanske en del övning för att man i stridens hetta ska trycka på utlösaren ett kort ögonblick innan ens hjärna "egentligen vill det". Mina hypoteser kring detta baserar sig på mina studier i kognitionsvetenskap samt mina egna praktiska erfarenheter av skytte med olika granatvapen mot rörliga pansarvärnsmål.

Ehhmm... Wmv'an har arabisk sång, men ingen bild

O avi'an är ett snygt stillbild av en strv, inget annat...

Har provit att nerladda båda flera gångar, va f-n händer??

Fel codecs antagligen, testa ladda hem WM9 (Windows Media player 9) från microsoft.

:bash: xteam

@ xteam

Tack. Verkställar ögonblickligt! :):camo:

Edit: Fixade det, Tack igen xteam :)

Var mest nyficken på Tjetjenien-filmen. Verkar vara någon typ reklam/rekryterings-film.

Finns det några här som pratar arabiska och som kan översätta sången? Skulle gärna veta om det var en patriotisk/politisk sång eller bara en vanlig sång –kärlek, etc.

Jag gissar att detta eventuellt kan bero på att människor har en tendens att trycka på fjärrutlösningsknappen när målet är i sikte, utan att tänka på att målet hinner röra sig en bit från det att ens öga registrerar målet i sikte tills man faktiskt tryckt på knappen. Har du en lastbil som åker i 60 km/h som mål, så hinner den flytta sig över 8 m på en halv sekund. Det krävs kanske en del övning för att man i stridens hetta ska trycka på utlösaren ett kort ögonblick innan ens hjärna "egentligen vill det". Mina hypoteser kring detta baserar sig på mina studier i kognitionsvetenskap samt mina egna praktiska erfarenheter av skytte med olika granatvapen mot rörliga pansarvärnsmål.

Är troligen något dylikt. Men jag tycker det är lite konstigt att de inte har bättre utbildningsorganisation med tanke på hur länge kriget har pågått och de fortfarande begår det misstaget. De filmar t.o.m. det utan att åtgärda...

United States strikes again!  :camo:

Varför, o varför kan jag inte låta bli att svara?

Välkommen in i debatten, då gärna med nåt som verkligen tillför densamma nåt nytt, tills dess: ha det så bra hemma i paradiset Sverige där allt är perfekt. Såg du inte Gorgs inlägg med länken där man till döddagar diskuterat det här redan?

Ok, jag kanske är överkänslig, men kunde ni inte förvarnat om att det var video-snuttar där människor dödas? :( Tänk på det till nästa gång och skriv en liten varning när ni postar länkarna.

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...