Jump to content

Star Wars Episod2

Nestor

Recommended Posts

vad är det jag hör, äger ni inte filmen redan??? :D

Att inte äga varje Star Wars film i alla versioner som släppts är ju tecken på att det är nått fel på en :Malaj:

Sen att jag aldrig köpte Episod 1 hör inte hit :lala:

Episode 1?

Är ingen riktig Star Wars - film!!! Dålig Disneyvariant, bör hos alla genast förträngas bort och totalt förnekas!! :Malaj:

Att inte äga varje Star Wars film i alla versioner som släppts är ju tecken på att det är nått fel på en 

Ungefär som att tycka att Star Trek är bättre än Star Wars, är ju ett solklart tecken på snedvriden världsbild. Eller vad säger du ABP? :D

Guest OmniMower

Jag måste bara säga att.... Episode II är en av dom sämsta filmer jag sett. Jag är en trogen SW fan... finns inga bättre, men dessa senaste försök har inte SW själen.

Det är helt enkelt för mycket dataanimeringar nu..... Jag blev riktigt, riktigt, RIKTIGT besviken.

Så.. mina förhoppningar på Episode III är väl inte värst höga.

/Omni

HAHA!! vilken söt liten praoknapp jag har :P :D

Jag måste bara säga att.... Episode II är en av dom sämsta filmer jag sett. Jag är en trogen SW fan... finns inga bättre, men dessa senaste försök har inte SW själen.

Det är helt enkelt för mycket dataanimeringar nu..... Jag blev riktigt, riktigt, RIKTIGT besviken.

Så.. mina förhoppningar på Episode III är väl inte värst höga.

/Omni

HAHA!! vilken söt liten praoknapp jag har :P :ak:

Tyvärr är det precis så jag tycker också även om dom nya filmerna har sina (få) höjdpunkter.... Dom nya filmerna har varken känslan eller skådespelar kvaliten som dom gamla filmerna hade. Detta kan dock vara en effekt av att nästan hela filme(n,erna) har spelats in på Lukas ranch med blue screen (eller vad det nu heter). Dator animeringar SKALL undvikas så mycket som möjligt.

Guest OmniMower

Skådespelar insattsen som den kära Anakin gör är ju inte ens knappt värd att nämna.... den är SÅ USEL!

Men det som fick mig att flippa ur fullständigt var Yodas lilla akrobatiska balettdans med en coolt glimmrande ljussabel, som får självaste Jacki Chan att blekna. *SUCK!*

Och varför... VARFÖR måste dom blanda in en kärlekshistoria mitt i all smet? Det lilla som fanns mellan Han Solo och Leia var alldeles tillräckligt.

/thats my two stormtroopers, Omni

Nja kärlekshistorian var väl ganska nödvändig för att *spoiler* Vader skall vara Lukes Farsa *spoiler end*

Dock lider filmen pga att kärlekshistorien inte är så välgjord, den är ju inte som den i "The Terminator" iallfall. När jag tänker efter så har t.o.m. Sunset beach bättre kärlekshistoria. Inte för att jag tittade på den :)

Men här är en del av misstagen i den nya Star wars serien.

1. Lucas är ju numera väldigt inne i sin papparoll. Han gör därför filmerna mer barnvänliga.

2. Han är väldigt mycket affärsman. Ser filmerna lite som att marknadsföra en del av hans bolag. ILM, lucasarts (dataspel), THX, skywalker sound etc. Det är berättelsen som är det viktiga inte att ha 90% specialeffektscener.

3. Att ha småbarn med i filmer där de är lite för mycket hjältar blir bara löjligt.

4. Podracer scenen kändes som den hörde hemma i en Di$ney produktion.

5. Jar jar binks kunde också hört hemma i en en produktion av tidigare nämda företag. Ewokerna kunde jag köpa för de var inte kompletta jubelidioter.

6. Han har alldeles för lite musik från orginalfilmerna med. Man har hört dem så mycket att de har etsat sig fast på nått ställe inne i huvudet så hade han bara haft med dem mer så hade star wars känslan smygit sig in i en mycket bättre. Fick ju inte höra Imperial marsch förren i slutet av tvåan även om den inte är med tidigare av förståeliga skäl.

7. Gubbar i gummimasker (välgjorda) känns mycket bättre än datoranimerade figurer. När man ser en datorfigur tänker man på (iallfall jag) att det bara är film, har mycket svårare att ryckas in i filmen när jag ser datorgubbar. (Samma fel gäller Sagan om ringen filmerna med)

Men allt är inte dåligt.

Tvåan blev mycket bättre än ettan.

De gör filmerna överhuvudtaget.

Gillar faktiskt skådespeleriet av många av skådespelarna (McGregor, Neeson, McDiarmid)

Natalie Portman :wub:

Han driver på utvecklingen inom filmen vilket skapar bättre möjligheter för andra filmer :lala:

Darth Maul, enda felet *spoiler* var att han dog *spoiler end*

Lasersvärdscenerna är ju helt klart välgjorda. :D

P.S.

Bamse, Star trek har iallfall inte Jar Jar Binks :huh::blink:

D.S.

Guest Lt. Payne

Såg nånstans på nätet att Jar Jar Binks skulle prostitueras för att få ihop pengar till en ny Hyperdrive i Mos Eisley.. B)

Tyvärr kom de på idén med en löjlig podracer tävling..

Kunde varit kul att se Jar Jar och några heta ewoker in action..

Men dessbättre så har ju Gerge Lucar sagt att episod3 skall bli mycket mörkare.Yeeeeeesss :clap:

PS: Någon annan än jag som tycket att laservapen verkar vara ren skit:DS

Liten spoiler..

KAN det ha att göra med att Anakin blir :unsure: Darth Vader och utrotar (nästan) alla Jedi'sar??

ABP..du har rätt ang Darth Maul...

tror nog att jag skulle lägga min röst på Darth Vader...han har en lite ondare..ehmm utstrålning än Darth Maul..

Bär ju emot något fruktansvärt men ABP har slagit huvudet på spiken när det gäller Mr Lucas senast alster.

De gamla filmerna när allt var modeller motsv kändes mycket mer äkta, t ex den gamla Jabba The Hut som var gjord av x ton lera och styrdes av ett gäng riktiga människor inuti denna bjässe inte av en överbetald datanörd.

Håller dock inte med om Sagan om ringen, tycker att de har utnyttjat datoranimationerna bättre där. Lagom mängd till rätt saker!

Darth Vader är ju kung när det gäller filmskurkar!

Rösten, rustningen och hela uppenbarelsen är ju OND!

Helt oöverträffbar! (Tja Goldfinger och Oddjob är inte helt fel heller men långt ifrån Mästaren).

ABP..... Star Trek behöver inte karaktärer som Jar Jar Binks för att vara dåliga, löser det ändå.......

Det enda som Star Trek är bättre på är att de när saker inte går bra slänger in en vacker kvinna i tajt uniform.... Seven of Nine :unsure: t ex. :clap:

Kan ju vara så Bamse att Seven dessutom är en riktigt bra karaktär och samspelet med henne och doktarn är fantastiskt bra. Star trek bygger inte saker och ting på effekter utan även på handling. :clap:

Sen det om Sagon om ringen så tycker jag de blir som sämst även de när de har datortjaffs med.

Jämnför bara striden mot datorfigurer i Moria och Striden i slutet på filmen när de körde med män i gummimasker. Den på slutet är ju redan en klassiker.

Men visst så är Darth tidernas skurk. Så komplex och ond att bara vargen i bamse kan konkurrera.

Saknar dramatiken i de nya som fanns i de tre första. T.ex. Vader har luke ute på "plankan" i ESB och hugger av hans hand. Dessutom berättar han att han är hans farsa :unsure: Lukes alla vänner har redan stuckit och det ser verkligen illa ut. Och det enda man hör är vinden som blåser/vinner

Det är filmagi på hög nivå det är sånt jag vill se i Episod 3

Jag tycker då att 4-6 är dem bästa av alla Star Wars filmer.......de blir på nått sätt fel att dem första episoderna är gjorda efter dem sista,men de är ändå ganska så coolt

Men man kan inte jämnföra Star Wars filmerna med Star Trek.....eller Star Trek Voyager......

Hoppas bara på att episod 3 blir bättre än dem två senaste!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...