Jump to content

Blir vi en FOLKRÖRELSE?

Ragulin

Recommended Posts

... att vi idag är 2135 medlemmar. Det är inte illa pinkat. Ingen marknadsföring, inga pop-ups, inga utskick. Bara word to mouth mellan en massa kompisar. Soldf växer varje dag... Häftigt! :D

Edited by Ragulin

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Snart så kanske man på ett mer organiserat sätt kan börja sätta lite krav på ledingen i lite olika organisationer.

Och kanske påverka sortimentet i diverse affärer (läs militaryshop m.m) :D

Visst... Tänk att dunka en fet lista i skrivbordet och väsa fram: Såhär tycker VI! Kanske rent av bilda ett parti, komma in i Riksdagen och rent av bli vågmästare... eller varför inte bli Regeringen... Idag nätet, i morgon VÄRLDEN! HAHAHAHAHA!...(leds bort iförd märkligt knäppt skjorta av två bastanta män i vita rockar...) :D

Hemvärnet får av någon mystisk anledning ett S istället för H på kragspeglarna?

Och kopplingarna mellan SSG och vissa individer på SoldF.com har ju kommit fram och tystats ner tidigare... 8-/

Edited by Vakten_F4

Tänk om vi skulle organisera oss och lyckas skaffa politiska mandat! Vi kanske skulle kunna bli invalda som missnöjesparti och sen breda ut oss.

Vilken önskedröm!!

I brist på annat, började jag filosofera om hur långt vi skulle kunna gå i nån form av gerilla-krigsföring.

Det verkar ju som om forumet besitter stor kunskap om militärisk verksamhet och vapen.

:P :lol:

Va fan, det är väl bara att satsa högt: Försvarsministerposten är min!!

Ragulin: börja jobba med en plan för hur vi ska kunna öppna alla regimenten som har stängts de senaste åren!

Tid till förfogande: 14 dagar - FRAMÅT :lol:

Vargas: den där var klockren, tar du illa upp om jag "lånar" den? ;)

Låter som om en moderniserad version av sparta vore bra att inför i Sverige då :D Pax för utbildningsdepartementet som sen snarast möjligast bör slås ihop med försvars departementet så att vi kan träna barn och ungdomar från tidig ålder i krigandets konst. :lol::)

Minister hit, och minister dit. Jag vill vara skuggan bakom gardinen, den onsynliga rösten i ledarens öra, den grå eminensen... Men jag antar att allt det där kommer vara vikt för BlåGul... men om inte... jag sa det först.

GMY

[Gotcha                        C KJ]

"Kind'a has a ring to it.."  B)

Hmm någonting säger mig att ön aldrig skulle bli sig lik, eller så kanske den skulle bli lik det den en gång var...

[Rokare C Amf1]

"Hörru C Kj, var är kaffet... framåt!"

dags att trycka upp T-tröjor?

på bröstet

"Reclaim The Regiments"

och regementsbeteckningar på regementen som blivit avskaffade de senaste 10 åren

Ja. Och datum! Överst står det Soldf swedish tour 2004 eller nåt.

Så åker vi runt och "demonstrerar" :baskerPa:

(Kanske världens flummigaste tråd?)

Annars det där med gerillakrigföring tror jag stenhårt på... ifall vi växer till ungefär 5000 sen åker vi till nått farligt ställe som inte ens jänkarna vill till, sen sitter vi där och grillar korv och håvar in pengar av länderna som slapp åka!

Fast det lät ju intresant att sparka ut miljöpartiet...