Jump to content

Permission-Stridsvagnskompani

Recommended Posts

:uzi Efter noggran sökning i forumet, har jag hittat många olika svar på hur ofta permission förekommer.

Är det så att det ytterst sällan förekommer permission inom pansarkompanierna?

Det låter som man kan se fram emot en i stort sett permissionsfri värnplikt. Stämmer det? :clap:

Det enklaste är om du ringer till förbandet du skall rycka in på... det bör dom veta.

Men om jag inte missminner mig finns det ett mini krav på ledighet? är dock osäker...

men vad jag vet har väl dom flesta 1 v vid jul. Lite beronde på vilka dagar som är röda osv... men rycker man in i början av året brukar man få en ledig vecka under sommaren.

Du kan kolla lite förbands sidor på mil.se

Har sett det där någon gång... vissa brukar få en ledighets vecka efter basker prov osv... men hur som helst, kolla mil.se olika pansar.... vissa brukar ha en meny som har med värnpliktiga att göra.

Mvh: J

:uzi Efter noggran sökning i forumet, har jag hittat många olika svar på hur ofta permission förekommer.

Är det så att det ytterst sällan förekommer permission inom pansarkompanierna?

Det låter som man kan se fram emot en i stort sett permissionsfri värnplikt. Stämmer det? :clap:

Det enklaste är om du ringer till förbandet du skall rycka in på... det bör dom veta.

Men om jag inte missminner mig finns det ett mini krav på ledighet? är dock osäker...

men vad jag vet har väl dom flesta 1 v vid jul. Lite beronde på vilka dagar som är röda osv... men rycker man in i början av året brukar man få en ledig vecka under sommaren.

Du kan kolla lite förbands sidor på mil.se

Har sett det där någon gång... vissa brukar få en ledighets vecka efter basker prov osv... men hur som helst, kolla mil.se olika pansar.... vissa brukar ha en meny som har med värnpliktiga att göra.

Mvh: J

Tänkte också på kvällstjänst osv....stod att det var mkt av den varan X|

På P4 var vi lediga i stort sett varje helg om det inte var beredskap eller annat. Då roar man sig med att måla, vårda eller helt enkelt lök. Inte alltför ofta.

Kvällstjänst kan du hoppa upp och fethajja att det blir mycket. Sena kvällar i spolhall och garage. Mest i början, blir bättre efter ett tag. Allt kulminerar i två vårdorgier kallade julvård och slutvård då det är skottpengar på kompanitekniker.

Men trotts allt, Freedan, du har fått en av de bästa tjänsterna som finns, kan nästan lova dig att du aldrig haft så roligt i ditt liv som du kommer att få.

:uzi

Guest strvkomp

Vi är lediga ungefär varannan helg om man räknar till det totala. I början av GSU:n är man inte hemma mycket och inte under GUS:en heller. Kvällstjänst har vi gott om, men det är ju bara härligt att få vara med vagnarna lite extra.

//Strvkomp

Låg själv inne under midsommar 2002, hade beredskap.

Va riktigt najs faktiskt, kanonmat, utspisning i mässen på Pbat osv.

Kan jag rent utav rekommendera.

Vad ska man hemma o gör, då krökar man ju bara skallen av sig och inte kommer man ihåg något efteråt heller.