Jump to content

"Boosta" kabelmodem?


Gotcha

Recommended Posts

Jag har UPC/Chello med 1Mbit (1MBit/256kbit) uppkoppling...jag är inte speciellt imponerad och har aldrig mätt över ca 768kbit/s när jag tankar. :(

 

Min fråga är om någon vet hur man skulle kunna boosta/wääärcha till kabelmodemet eller lokala inställningar (WinXP Pro sp1) i burken som kan förbättra detta?

 

Allt av intresse!

(utom förslag om andra ISP'er..) :unsure:

 

Edit: kabelmodemet är ett Bay Networks Versalar 100

Link to comment
Share on other sites

Om du vill kolla de lokala inställningarna, surfa då till dslreports.com och kolla på Speed Test och Tweak Test. Där kan du få lite förslag på om några inställningar går at optimera.

 

Vad det gäller modemet så är det nog kört.

 

(Man kan iofs skicka nya hastighetsinställningar till modemet med hjälp av diverse olagliga program, oftast upp till 10 mbit. Detta ses inte med blida ögon om ISP:n kommer på det och är inget som jag rekommenderar)

Link to comment
Share on other sites

och du gnäller över 700kbit/sek!!!

jag sitter med sweden onlines kabelmodem, har aldrig haft över 100 kbit någonsin.

visserligen delar 120 hushåll på en 10mbit lina, och vi är garranterade 512mbit ut/in, men det har aldrig inträffat.

 

dessutom verkar bolaget ha satt in någon form av spärr, så vi inte kan tanka som vi vill.

onlinespel har jag inte testat sedan i julas, när jag kunde springa i kapp mina kulor i CS.

tyvätt äger SOL kabeltv anläggningen, så om vi vill ha internett från något annat bolag blir vi av med kabeltv, tuff luck.

 

det ända som inte suger med uppkopplingen är priset, 220:- månad är överkomligt för den service jag använder.

Link to comment
Share on other sites

och du gnäller över 700kbit/sek!!!

jag sitter med sweden onlines kabelmodem, har aldrig haft över 100 kbit någonsin.

visserligen delar 120 hushåll på en 10mbit lina, och vi är garranterade 512mbit ut/in, men det har aldrig inträffat.

 

dessutom verkar bolaget ha satt in någon form av spärr, så vi inte kan tanka som vi vill.

onlinespel har jag inte testat sedan i julas, när jag kunde springa i kapp mina kulor i CS.

tyvätt äger SOL kabeltv anläggningen, så om vi vill ha internett från något annat bolag blir vi av med kabeltv, tuff luck.

 

det ända som inte suger med uppkopplingen är priset, 220:- månad är överkomligt för den service jag använder.

Uj... håll isär sifforna nu..

Jag har TOPPAT (tittade igen i loggen) ca ~1000kbit/s, vilket är ca 125kB/s. När jag hade Chello's "bredband" om 512kbit/s toppade jag runt 50kB/s.

 

Vad skulle jag inte ge för 512Mbit... :P

 

Att lira online på UPC suger rutten elefantpung, pingtiderna är helt åt fanders (jag var med vid något tillfälle och lirade BHD på SoldF-servern, men det laggade ur totalt..), jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...