Grunt Posted November 8, 2002 Report Share Posted November 8, 2002 Varifrån kommer alla ryckten om att Gotland skulle vara ett lite småfjolligt regemente? Här går man ju och blir trackad av alla som får veta att man ska rycka in vid P18 som Pansarskytteplutonbefäl. Illa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 8, 2002 Report Share Posted November 8, 2002 Du tänker på "rosa baskrarna" eller? En mycket bra fråga ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 8, 2002 Report Share Posted November 8, 2002 För egen del är det pga att jag hört både från mönstringsförrätare o vpl att de flesta av försvarets homosexuella skickas dit! Tycker att tanken är god, för att ingen skall behöva vara ensam! Men det har en tendens att slå över ibland! Tycker faktiskt att de kan vara kul att driva med de "rosa baskrarna" ibland! Däremed inte sagt att de på något sätt skulle vara sämre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Vi som kommer från Norrköping o runt omkring blir nästan 70% skickade till Gotland o jag tror ju inte att 70% är homos =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 En till fråga: Varför sägs det att det kryllar av homosexuella i Flygvapnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 För att dom får springa omkring i små söta uniformer & kaffekopp hela dagarna ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Jag har alltid trott att det var ni i sjömanskostym som var feminina av er. LOL! :P In the Navy... ;) Hälsningar, Foxtrot Lima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Jag har alltid trott att det var ni i sjömanskostym som var feminina av er. LOL! :P In the Navy... ;) Hälsningar, Foxtrot Lima Vafalls. Säger du att Kalle Anka är bög! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 För egen del är det pga att jag hört både från mönstringsförrätare o vpl att de flesta av försvarets homosexuella skickas dit! Låter mycket underligt. Tror uppriktigt sagt inte för en sekund på att det skulle stämma. För det första finns det helt enkelt ingen anlening att särskilja homosexuella på det viset, därför skulle det vara mycket märkligt om det förekom, och för det andra finns det faktiskt inte någon registering av sexuell läggning av soldater i Sverige, vilket gör det omöjligt att skickafolk till Gottland pga deras läggning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Jag har hört att ca 50% av alla stockholms manliga poliser e bögar. Detta påstående kommer från en kvinnlig stockholmspolis. Vad har isåfall bögar som inte vi har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Enligt en arbetskamrat som legat på p18 så var det värsta att tappa tvålen på golvet när man duschade men alla försvarsmakter har väl nån enhet som anses vara bögig eller fjollig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted November 9, 2002 Author Report Share Posted November 9, 2002 Snackade med en tjej från Gotland idag. Enligt henne så är det allmänt känt på Gotland att P10 är det mest "rosa baskriga" regementet i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 :) Kan nog stämma men vem veyt jag har iallafall inte satt min fot på P10 på herrans massa år förutom att jag ska dit för att jobba på Onsdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Doyle: Vafalls? FBS och FBJ är ju hårda som sten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Jag har hört att ca 50% av alla stockholms manliga poliser e bögar. Detta påstående kommer från en kvinnlig stockholmspolis. Vad har isåfall bögar som inte vi har? Manliga älskare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SSG Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Är det inte lite så att väljer man att sitta instängd i en konservburk så är det klart man e homo... Krig är krig är krig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 SSG. Lugna ner dig lite va... /Ing, BlåGul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SSG Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Uppfattat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 Jag har hört att ca 50% av alla stockholms manliga poliser e bögar. Detta påstående kommer från en kvinnlig stockholmspolis. Vad har isåfall bögar som inte vi har? Lyss till det eminenta bandet Jävlar Anamma. I sången Tvenne kategorier, där skola du finna, inte specifikt sthlmspolisens läggning utan samtliga manliga sthlmares läggning. Dom påstår så i sången iallafall. Detta är inget illa menat utan mer ett tips på en skojfrisk låt. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 Hmm... Nu ska vi inte ens tänka på hur det skulle kunna vara inom ubåtsvapnet... ;) Det enda jag vet om Gotland är att i samband med att mina klasskamrater skulle mönstra så skämtades det till och från rätt friskt om "Bögkompaniet på Gotland"... Det är alltså ett välkänt "faktum" även i de norra delarna av landet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 Jag har hört att ca 50% av alla stockholms manliga poliser e bögar. Detta påstående kommer från en kvinnlig stockholmspolis. Tja, får man inte ragg själv så kan man ju alltid skylla på att alla andra måste vara homos. :withstupid Märkligt att det i det här ämnet verkar vara helt ok att tro på varenda rykte, oavsett hur långsökt det är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 jag tror inte dom flesta inläggen här e så allvarligt menade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 Knekt>> Datorn sprang iväg under helgen så jag har inte kunnat svara förrän nu! Det här med mönstringsförrätare osv är tyvärr inget rykte utan fullt sant. Tyvärr!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Knekt>>Datorn sprang iväg under helgen så jag har inte kunnat svara förrän nu! Men du, det är ju koppeltvång på datorer! Det här med mönstringsförrätare osv är tyvärr inget rykte utan fullt sant. Tyvärr!!! Helt otroligt! För en gångs skull något jag skulle vilja se på löpet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Vet inte hur många av dem som skulle stå för de officiellt, kommentaren jag fick när jag var lite intresserad av en tjänst på gotland var: "Men!? du var ju inte homosexuell..." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted November 12, 2002 Author Report Share Posted November 12, 2002 Men som AndersL skrev så hamnar ju majoriteten av de som bor i Östergötland på Gotland. Alla i Östergötland kan ju inte va Gay. Kanske alla i Göteborg.. men inte alla i Östergötland. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted November 12, 2002 Author Report Share Posted November 12, 2002 Dessstom fick aldrig jag någon fråga om sexuell läggning på min mönstring. Kanske något dom har slutat med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 när jag mönstrade kände jag mig som den som var mest "påläst" men alla visste om gotland.. själv var jag sugen på helikopter och det ligger på gotland så då kom frågan upp.. blev inte bättre när jag hämtade en katalog med bild på en HKP4 som kom upp (den lutar lite med baken) och skulle typ landa på en ubåt.. (bilden skulle ju se cool ut) såg mer ut som en kille som närmade sig en annan på ett mycke ovarsamt sätt.. okey man får väl vara lite långsökt men kul va det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARN Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Ryktet gäller inte bara gotland, boden ska fungera på samma sätt, sägs det... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Är det Gotlänningarna som säger så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts