Jump to content

Kalla fakta på måndag?


Guest Dreaden

Recommended Posts

Jag bänkade mig med relativt höga förväntningar, men det mest upphetsande i programmet var ju killarna som var duktiga på CS. Jag personligen bryr mig inte om FRA läser min epost.... Jag är så djävla tråkig att de förmodligen somnar. Inte ens något snusk att pigga upp kaffepausen med... Fast å andra sidan var det ju fördjävligt med den där somaliern som fick alla sina stålar infrysta helt i onödan. Programmet lyckades dock inte säkerställa att FRA varit inblandad i just DEN operationen

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne
Sen vill jag hälsa till alla underättlese personal som har soldf som en av sina uppgifter att hålla koll på,  Hej på er hoppas ni trivs med oss och att vi sköter oss.

Jag vet om att ni finns, inte så svårt att lista ut..

 

hälsningar soldf    :)

Eftersom jag har blivit uppmärsammad vill jag också hälsa! :)

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det var rätt intetsägande.

 

Många svenssons kanske reagerar över att insynen och kontrollen är noll (iaf utåt), det lyckades dom visa rätt bra... Dom ville nog förmedla en bild av FRA (staten) där det visar att man är ständigt kontrollerad...

Link to comment
Share on other sites

problemet med pgp är väl att inte större än att NSA fick en supernyckel till det. Därför är det inte säkert.

Den där teorin får bara två foliehattar av fem möjliga. Problemet med den är att PGP baserar sig på allmänt tillgängliga matte-teorier. Det finns ett stort antal matte-teoretiker världen över som grävt i det där. Att NSA skulle lyckats snappa upp alla som upptäckt Den Hemliga Bakdörren innan de tillkännagav hemligheten, det är för otroligt för att ens en konspirationsteoretiker skall tycka att det är trovärdigt.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest Dreaden

Man blev inte mycket klokare av den här dokumentären man fick reda på det man redan viste som sagt. Men vad kan man vänta sig allt är ju hemligt. Men jag byrr mig inte om dom lyssnar igenom min mobil eller vanliga telefon samtal dom kan läsa mina mail hur mycket dom vill :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det kändes som lite "Sverker Plus"-känsla när reportern interviuvade.

 

Får man inte det svaret man vill ha så frågar man igen med en omformulering av frågan.

 

Inte mycket nytt gav detta oss. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Missade programet men verkar inte varit nåt speciellt.

 

Angående Echelon så vad man vet är det bara de anglosaxiska länderna som är involverade.

Dock skulle det inte förvåna mig om vi är med.

Det är ju allmänt känt att vi bytte signal spaning mot vapen.

Varför annars skulle vi fått köpa likvärdiga och ibland bättre grejer än de kontinentala NATO länderna.

Link to comment
Share on other sites

lite allmänt meninslös information om det superdator-cluster som FRA förfogar över, det är för tillfället världens 426:e snabbaste dator, en HPC 4500 med 896 st 400mhz processorer i (sun processorer för övrigt, ngn form av sparc processorer om jag inte e helt fel ute) datorn är tillverkad 1999 och har en beräkningskapacitet på 420.44 gigaflopps (peekar på 716.8 gigaflopps)...

 

 

ps för alla er simpsons-fantaster så säger jag bara en sak.. somaliern hadde passat i "barts people" ds

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...