Guest Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Har sedan den dag jag kunnat gå funderat på utlandstjänst. Efter muck -92 (insats/bev.sold i flygvapnet) sökte jag till Libanon men kom inte in. Är idag 30 år, har inte gjort någon repövning men tillbringat mellan 100-200h årligen i grönkläder i FBU och HVs regi. Är idag gruppchef och sergant i HV men krigsplacerad i FV. (muckade som menig) Pysslar i det civila med fastighetsförvaltning/ekonomi. Har även jobbat som vaktmästare. Fysiken är ju inte somnär man var 20, men spelar regelbundet fotboll och innebandy. Är man överhuvudtaget intressant för utlandstjänst? Kunde tänkt mig KS08 (har faktiskt sökt) men vad bör man söka som? Pansarskytte och spaningsförband är ju liksom inte något jag är utbildat på. Är lite allmänt fundersam på hur uttagningen görs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Bör inte vara några problem. Inte för att jag har någon personlig erfarenhet, men om man kan köra något fordon eller har någon spec utb så blir det ju lättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts