Jump to content

Kan ni komma på nåt till mig?


Guest Dreaden

Recommended Posts

Guest Dreaden

Jo det är så hära nu är det min sista vecka på KPH=kopieringshuset jag praktiserar där och dom bjuder mig på en tröja som jag får trycka vad jag vill på och vitkort. Så jag undrar om ni har nogra bra ideer att tipsa mig om? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

hmm ur vore det med "jag är dyslecksiker men stolt"

 

not=tecken som musiker läser för att föra oljud, eller brev som diplomater lämnar, när andras länders flotta leker med ubåtar i diplomaternas skärgård.

 

nått= slangord för något, och ord som lärare i svenska språket, slår ner på i uppsatsskrivningar och nationella prov.

Link to comment
Share on other sites

nått= slangord för något, och ord som lärare i svenska språket, slår ner på i uppsatsskrivningar och nationella prov.

I min värld är nått = en felstavning av nåt som i sin tur är slang/förkortning av något. Jag förstår inte nyttan med att sätta in en bokstav som inte fanns från början i det ord man förkortar. :dong:

 

Dessutom skulle man använda uttrycket "gör om, gör rätt" om ditt kommatecken mellan språket och slår.

 

Ta inte illa upp, kunde bara inte låta bli! :lol:

Link to comment
Share on other sites

nått= slangord för något, och ord som lärare i svenska språket, slår ner på i uppsatsskrivningar och nationella prov.

I min värld är nått = en felstavning av nåt som i sin tur är slang/förkortning av något. Jag förstår inte nyttan med att sätta in en bokstav som inte fanns från början i det ord man förkortar. :lol:

Min värld skiljer sig lite från era.

För i min värld är nått = kommit fram till. Exempel: nått resmålet = kommit fram till resmålet.

Det böjs alltså , nådde, nått.

Link to comment
Share on other sites

Det finns många gamla klassiker såsom:

 

I´m with stupid med pil åt sidan, eller för den med lite mer självironi

med pilen uppåt eller neråt.

Ribba En lite nyare variant, men en riktig höjdare.

Huvudroll? Kräver ingen förklaring för den som kan sina "Killinggänget".

Spola kröken

I sold my soul to the devil and all I got was this lousy T-shirt

Link to comment
Share on other sites

En klassiker som fanns förr: "I kväll får 100 svenskar gonorré". Den hade jag fetköpt om jag sett den. Annars är jag mest nöjd med min Sex Pistols-tröja från 1978.

"i kväll får 107 svenskar gonorré" är väl den riktiga texten.

 

"stjäl inte, staten gillar inte konkurenter" är en bumpersticker som jag gillar, passar som tröjtext också.

Link to comment
Share on other sites

En klassiker som fanns förr: "I kväll får 100 svenskar gonorré". Den hade jag fetköpt om jag sett den. Annars är jag mest nöjd med min Sex Pistols-tröja från 1978.

"i kväll får 107 svenskar gonorré" är väl den riktiga texten.

 

"stjäl inte, staten gillar inte konkurenter" är en bumpersticker som jag gillar, passar som tröjtext också.

Den där gonorré-sloganen har ju använts flitigt på tischar av mången säsongare på diverse varma semesterorter....

Link to comment
Share on other sites

Eller förslagsvis parodiserar du de tröjor som va så poppis i sommar, med enkel text på typ:

"Snyggast"

"Syndig"

etc. Ganska tjatiga och lite fjortisvarning? Gör en sån, fast med itnressantare adjektiv:

 

"Ointressant"

"Folkilsken"

"Skogstokig"

"Frälst"

"Mobbad"

etc.

Link to comment
Share on other sites

Under en diskussion for nagon manad sen pa alt.fan.pratchett diskuterade vi psykologbesok; jag namnde att jag hade varit hos doktorn: "Been there, done that, got the t-shirt". Da fragade de naturligtvis vilken t-shirt:

 

"Oh, I only got the budget model. 'May contain nut'."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...