Jump to content

SSG Promo

Sir Vival

Recommended Posts

SSG?

Snarare MARKUS-projektet, på MSS.

Sluta fippla med grisfingrarna och håll isär begreppen !

Sorry! Helt riktigt från MSS.

Men du, framöver så kan jag rekommendera att du VERKLIGEN tänker över hur du bemöter folk när du svarar!

/Ulf - inte lite irriterad

Mer om "Markus" och dess utlänska motsvarigheter. Om man nu vågar skriva något i detta forum, tänk om man har fel.

Stg1clHansson, sänk temperaturen, bli inte inte så förbannad om nu någon råkar skriva fel eller komma med fel uppgifter. Var i stället trevlig och glad att du faktiskt fört kunskap vidare eller rättat till en felaktighet. Jag trodde forum var till för just sådant, utbyte av kunskap, erfarenheter, frågor och svar.

Godmiddag

Sgt1clHansson

Sluta fippla med grisfingrarna och håll isär begreppen !

Jag antar (hoppas innerligt) att Hansson bara glömde att sätta en smiley som blinkar efter sitt inlägg... för du skrev väl det där med en ironisk befälston... Eller?

GMY

Från länken till MSS som fk_urb satte ut

USA - Objective Force Warrior (OFW)

OFW är en fortsättning på Land Warrior och banar väg för nästa tekniksprång mot år 2015-2020 (Generation 2).

Men eftersom jag inte fick någon MARKUS förra året, trots att den stog överst på listan så bygger jag inte upp några förhoppningar på Tomten... :angry:

Snart får vi se servostyrda exoskelett från USA

Ja, vilken mission som helst. heh

objforwar1.jpg

Det helt klart grymmaste på den här snubben är ändå de glittermintgröna kängorna.. Vem kan ha kommit fram till en sådan delikat süssigkeit? :D

Men eftersom jag inte fick någon MARKUS förra året, trots att den stog överst på listan så bygger jag inte upp några förhoppningar på Tomten...  :blink:

Jag är ledsen Dahlberg, men jag tror att du kan sluta hoppas på tomten, han gick åt förra året när han var på väg med en kompaniuppsättning MARKUS till dig...

737Santa.jpg

Guest Dreaden

förlåt om jag ställer en lite för dum fråga men fråga ska man anars får man inte veta nogot. :Malaj: bilden högst upp är det bara en 100% fejk bild av ssg soldaten?

vem har anrangerat den bilden och varför?

förlåt om jag ställer en lite för dum fråga men fråga ska man anars får man inte veta nogot. :((  bilden högst upp är det bara en 100% fejk bild av ssg soldaten?

Det är inte en SSG'are över huvud taget...

Guest Fågel Fenix
Mer om "Markus" och dess utlänska motsvarigheter. \\//

DREADEN

förlåt om jag ställer en lite för dum fråga men fråga ska man anars får man inte veta nogot.  bilden högst upp är det bara en 100% fejk bild av ssg soldaten?

Läs gärna hela tråden innan du postar inlägg ;)

Se länk. Finns en del annat på mil.se om man söker.

Ok... denna vill jag ha av tomten:

http://www.mss.mil.se/taktik/images/local/.../objforwar1.jpg

Coolhetsfaktor 1000 :unsure: speciellt "hjälmen", äntligen rymdkrigare

Man lär väl få FI att dra på smilbanden i den utstyrseln åtminstone... :P

Iofs är ju funktionaliteten det som är viktigt, inte moderiktigheten. B)

Vad är det herrn på bilden (den första alltså) bär på vänster ben? Alltså vänster i bild, eftersom den är spegelvänd... Jag tycker mig se ett handfängselfodral och...? :baskerPa:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...