Jump to content

Bilder från lumpen

Recommended Posts

LYNX_Roger_1989..JPG

Ung, "dum" och jävligt cool?! Första veckan på FBJS, hade

inte ens avfyrat AK 5:an. Tycker att jag STARKT påminner

om en fluga med de solglasögonen. ,O

:angry:

Undrar just hur många sådana här bilder det finns i svenska fotoalbum :D

Otroligt trevliga och fina bilder...till båda ni som delade med er av adresserna...

En fråga bara hur ska man böra sig åt för att få med sig en kamera...??

en vanlig poket är juh ganska stor..

ska man han nå "tillstånd eller så?

//Tommy

Otroligt trevliga och fina bilder...till båda ni som delade med er av adresserna...

En fråga bara hur ska man böra sig åt för att få med sig en kamera...??

en vanlig poket är juh ganska stor..

ska man han nå "tillstånd eller så?

//Tommy

Det är bara att fråga sitt befäl om du får fotografera. Om du får tillåtelse så får kameran plats i fickan eller väskan utan problem.

Lite OT kanske, men...

På bilden från vapenvården, så hade alla hörselskydd på sig, har SäkI ändrats så at det krävs, eller är det bara nåt som ni tyckte var kul/skönt/bra?

Eller hade alla kopplat in mp3 spelaren till de? :huh:

Lite OT kanske, men...

På bilden från vapenvården, så hade alla hörselskydd på sig, har SäkI ändrats så at det krävs, eller är det bara nåt som ni tyckte var kul/skönt/bra?

Eller hade alla kopplat in mp3 spelaren till de? :D

Våra befäl påstår att det numera är krav på hörselskydd när vi vårdar, personligen brukar jag bara ha mina på mig om vissa befäl är närvarande eller om hela pluton gör funktionskontroll samtidigt..

Mvh

Jag blev så nostalgisk av Manges_ bilder så jag började gråta :blink:  Vill tbax till P18 som fan. Tack för att du delade med dig. :D

Hehe, det är kul att man kan göra nån glad iallafall! :)

Mer bilder kommer som sagt varav en del är tagna av befäl under baskermarsch, funktionsövning etc. En videofilm ska också läggas upp.

Mvh

SäkI Ehv/Pv Kap 3 mom 4:

4. Mynningsskydd ak 5. - Mynningsskydd för ak 5

Mynningsskydd ak 5 sk, M4800-514039, skall användas vid all vapenhantering då vapnet är ordnat för skarpskjutning.

Mynningsskyddet skall avlägsnas och placeras i avsedd fästanordning omedelbart för intagande av färdigställning.

Mynningsskyddet får inte användas (vara fäst på pipan) då vapnet är försett med granattillsats

--------------------------------------------------------------------------------

OBS!

Undantag medges för

insatsstyrka

vaktstyrka

högvakt

--------------------------------------------------------------------------------

Mynningsskydd ak 5 lös, M4800-514049, skall användas vid all vapenhantering då vapnet är ordnat för lösskjutning.

Förövrigt har Ak5 en flamdämpare, inte en mynningsbroms.

Ung, "dum" och jävligt cool?! Första veckan på FBJS, hade

inte ens avfyrat AK 5:an. Tycker att jag STARKT påminner

om en fluga med de solglasögonen. 8-/

:D

Den var fin...

Sitter själv på ett par ytterst lökiga bilder... 18 år och oförståndig... Det var tider det...

om det är någon som är intresserad av hur livet, och speciellt GSU'n, för en bevakningssoldat ser ut så kan den här hemsidan va intressant.

PICT0244.JPG

FEL! RUSKIGT, RUSKIGT FEL!

Sånt där borde leda till vapenförbud. Rikta aldrig ditt vapen mot något som du inte har för avsikt att förstöra, vare sig det är laddat eller inte. På Slottet för något år sedan blev en yngre man av med livet (och huvudet) när hans kamrat skulle skrämmas med ett vapen han inte förstod var laddat.