Jump to content

Sveriges glömda krig

Nestor

Recommended Posts

Enligt vad jag har hört så slöts aldrig någon fred mellan Sverige och San Mariano vid 30åriga krigets slut. :blink:

Dags att rusta upp försvaret innan den segerrika sanmarioanska armèn kommer marscheranden i en stor stad...

Givetvis kan detta ochså vara rent flumm jag har hört men man vet ju alldrig :/

Såhär är det. I början av nittiotalet, i samband med Valborgsmässofirandet kom min kamrat Carl cyklandes, skrålande vitt o brett.

När Carl kom lite närmare hörde vi att han vrålade "Freden är kommen! Kriget är över!"

Full som en kastrull tippade vi, men Carl informerade oss glatt om att freden slutit sitt oblida täcke över oss. Fred hade äntligen slutits.

Vi borde gjort slag i saken och annekterat San Marino, så hade man kunnat gå där och spänna vad med vit tropikuniform, grovkalibrig revolver och lätt malariasläng. Mörkrets Hjärta i San Marino, liksom! En koloni med fogliga invånare hade suttit fisfint....

Vi borde gjort slag i saken och annekterat San Marino, så hade man kunnat gå där och spänna vad med vit tropikuniform, grovkalibrig revolver och lätt malariasläng. Mörkrets Hjärta i San Marino, liksom! En koloni med fogliga invånare hade suttit fisfint....

Med tanke på Fms internationella satsningar hade ju San Marino passat som handsken för tropikutb :D

Malaria, tropikutbildning mm? I San Marino? :ph34r::D

Visste inte att Italien hade tropiskt klimat eller malaria.

Däremot borde Oscar II inte sålt tillbaka S:t Barthélemy till Frankrike. Hade varit trevligt med en koloni i västindien.

ja for helvede som invånarna i vår andra för koloni säjer.

tropikhjälm 90 med tillhörande bermudashorts och bleka ben.

kan se vår ockubationsarme kommmar marscherande uppför berget till fusteborgen.

alla kompanichefer och däröver i bärstol, burna av tillfångatagna italienska strandraggare från rimini.

ett krav är dock att min arbetskamrat "biffen", som tidigare besökt området i samband med villa medusa, skall bli guvenör i vår nya koloni.

i övrigt finns det redan systembolag på plats, så det behöver vi inte införa.

delar av befolkningen talar redan vårt modersmål, så vi kommer ej stöta på problem när vi inför bingolotto och självdeklaration.

Guest Lt. Payne

Då får vi väl göra slag i saken då!

Jag anmäler mig som frivillig till den första landstigningsbåten mot S:t Barthélemy!

Efteråt tjänstgör jag gärna i ockupationsarmén där, skulle vara fint att byta Önnarps övningsfält i November mot ett år i tropikuniform och chokladbruna heta ladies som säger: Sir, i feel lonely tonight! :((

.... och längre uppåt floden väntar jag med min koloni av utflippade legosoldater och huvudjägare, ätandes LSD och rökandes kopiösa mängder hasch. Jag sätter upp en radiostation ifrån vilken jag sänder meddelanden på totalt maxad poesi och väser "...the horror, the horror".... :((

@jed

Jamen hur skulle denna tråden egentligen utvecklats om vi antar att målet är bibehållen stringens? Det räcker ju med ett enkelt Ja eller Nej på Hendrix fråga, och så vart det heldött. Tråden lever ett eget liv, söker nya vägar och öppnar våra sinnen. Som kreativa ljusvarelser möts våra själare i ett uhuuuuu...ahhhhh (mummel) I watched a snail crawl along the edge of a straight razor.... the horror.... :((

edit: Sunshine Explosion-fingers

Guest Lt. Payne
.... och längre uppåt floden väntar jag med min koloni av utflippade legosoldater och huvudjägare, ätandes LSD och rökandes kopiösa mängder hasch. Jag sätter upp en radiostation ifrån vilken jag sänder meddelanden på totalt maxad poesi och väser "...the horror, the horror".... :ph34r:

Är det då jag som kör PBR Street gang och har ett bananblad till mössa?

Jag har på förekommen anledning även en manisk tigerskräck..

Gillar din poesi, Col. Kilgore:

"We train young men to drop fire on people, but their commanders wont let them write f*** on their airplanes because its obscene??"

• 2 weeks later...

Fast när man ska det stora klivet ut i vattnet för att storma bananhyddorna så kommer man ju att tveka lite grann, Å ena sidan en galen överstelöjtnant som säger "If i say it´s safe to surf this beach, then goddammit it´s safe to surf this beach!!", å andra sidan en flippad saucier från södern som vill smörja in raquel welch med mangopudding och som säger att "Gotta stay on the boat, Gotta stay on the boat". Det är lika bra att hoppas att chefen hade rätt när han sa att "Someday, This war is gonna end!"

Its not like there will be a Swedish Invasion

No one is going to expect the Swedish Invasion! Our cheif weapon is surprise, fear and surprise; two cheif weapons, fear, surprise, and ruthless efficiency! Er, among our chief weapons are: fear, surprise, ruthless efficiency, and near fanatical devotion to the Pope!

Så jävla bra :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...