Jump to content

Det bästa ni någonsin gjort

Nestor

Recommended Posts

Guest Dedicated

Bara hunnit med 1 st. friskt barn ännu så länge, visserligen har han en fraktur på nyckelbenet just nu, men i alla fall......har jag tur är nog no. 2 på G relativt snart!

När jag gjorde hjärt och lungräddning på en person som fått hjärtstopp. Jag orkade hålla igång honom tills ambulansen kom till platsen och de fick igång hjärtat med defibrilatorn.

Han lyckades överleva och jag fick träffa honom två veckor efter händelsen.

Kändes väldigt skönt att utbildningen kom till nytta! :huh:

Räddade en 40-årig engelska från att drunkna på Turtle Beech i Turkiet när jag var 16 år.

Låg 10 turkar och simmade runt om henne men lyckades inte på grund av strömmarna i vattnet.

Hon skulle vada mellan två stränder där det var ett utlopp från en å som mötte medelhavet.

Räddade en 40-årig engelska från att drunkna på Turtle Beech i Turkiet när jag var 16 år.

Låg 10 turkar och simmade runt om henne men lyckades inte på grund av strömmarna i vattnet.

Hon skulle vada mellan två stränder där det var ett utlopp från en å som mötte medelhavet.

Ruskigt OT, men jag har också varit där... En landtunga bryter vattnet mellan sött och salt...

Slut OT.

Mina flickor och min hustru är förstås de saker som kommer överst, goes without saying. I övrigt är jag glad att jag satt med min gamla mormor när hon dog häromveckan. Det syntes på henne att hon uppskattade min närvaro.

Att hjälpa och stötta en elev i svårigheter och se att livet ordnar upp sig både socialt och studiemässigt är en av anledningarna till att jag är lärare´, och det är lika belönande varje gång man lyckas.

Hmmm... svårt, men en intresant och kul fråga!

Räddat liv har man gjort... B la en självmordskandidat.

sen fick jag kassat en lumpare över ett staket när det va spräng tjänst... han va för sen, fick inte fyr på sin stubin och stod kvar och fåna, jag va närmast så jag sprang upp och sög tag i selen och slängde han över staketet så vi rullade ner för en slänt.

jag stod då neranför slänten och sprängbanan va ovanför... så sprang jag upp och... jaja:)

Sen genom räddingstjänsten... bl a en moppe olycka...

Sen av det två brandmän som vart innestängda i en skogsbrand... dom såg inte att slangen till vattnet som släckte bakom den hadde brunnit av... så man fick anv hjärnan och koppla om osv tills man funnit en lösning att ge dom vatten :)

Det är väl såna saker som man känner att man gjort bra osv...

Men det absolut bästa jag gjort tänker jag inte nämna här. :camo:

För personligt.

Guest Fågel Fenix

Det bästa hitills i mitt liv är mitt medlemskap i FBU-U. Inget har gett mig mer.

Sak nr. 2 är jag har träffat en väldigt trevlig tjej. hade tänkt vänta tills efter vpl men nu blev det ju som det blev ;)

Sak nr. 3 När man kan göra ngn glad. Då känner man sig riktigt stolt. Iaf jag..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...